_SB_ Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jakiś czas temu mój zephyrek był w serwisie na wymianie płynów + gaźniki i zawory. Serwisant nalał nieco więcej oleju niż poziom max na wizjerze (po przechyleniu w drugą stronę dopiero widziało się powietrze). Wkrótce po tej usłudze zauważyłem cieknący olej na silniku. Im ostrzej jechałem, tym więcej uciekało, chociaż nie zauważałem na wizjerze specjalnej różnicy.Jakiś czas temu poziom oleju spadł gdzieś tak do poziomu 5/6 wizjera, jednocześnie przestałem zauważać cieknący olej. Teraz pytanie: wygląda na to, że cieknięcie oleju było spowodowane jego nadmiarem - czy się mylę? Czy za wysoki poziom oleju szkodzi silnikowi? (jak?) Drugie pytanie: Czy jest jakaś różnica w zużyciu silnika między posiadaniem oleju na poziomie max, a np. w połowie między min i max? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jak jest za dużo olej to wywala go przez odmę najczęściej koniec odmy jest w filtrze powietrza. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jak jest za dużo olej to wywala go przez odmę najczęściej koniec odmy jest w filtrze powietrza.Już nie jest za dużo olej, bo wyciekł ;). Zastanawiam się tylko czy z tego powodu, że go było za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 może najpierw kolego powiedz skąd ciekło...bo jeśli z któregoś połączenia np. dekla silnika to na pewno nie przez za duży poziom środka smarnego...jeśli właśnie przez odmę no to jak kolega wyżej pisał... normalka przy przelaniu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Za duży poziom oleju jest równie szkodliwy jak jego brak. Po prostu pierścienie olejowe nie bedą w stanie zgarnąć za dużej ilości oleju i jest duże prawdopodobieństwo że sie zapieką. A to już nic dobrego dla silnika. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jak jest więcej oleju to spada moc, Ciśnienie oleju jest za duże.. nie ma miejsca na przemieszczanie się gazów w silniku( ale jestem mądry)... a to wszytko wyczytałem na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Za duży poziom oleju jest równie szkodliwy jak jego brak. Po prostu pierścienie olejowe nie bedą w stanie zgarnąć za dużej ilości oleju i jest duże prawdopodobieństwo że sie zapieką. A to już nic dobrego dla silnika. :P :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 olej wywala przez odme do puszki filtra oleju - przewaznie z tej puszki jest odprowadzona rurka na ziemie. jesli miales za duzo to tamtedy leci. masz olejowo powietrzne chlodzenie w zephyrze wiec odpada sprawa ze Ci sie przedostanie olej do cieczy chlodzacej. inna sprawa - olej wylatuje odma jak sa przedmuchy ze skrzyni korbowej czytaj zurzyty tłok. ale np w duzych singlach wcale nie jest to takie oczywiste bo nie raz wyrzuca olej a tłok/cyl jest w bdb stanie. poprostu jeden tłok dajmy o poj 600ccm za jedym suwem ma dosyc spory ciag ze tak sie wyraze i wiecej wywali oleju jak 4 tloczki o poj 150:) bo nie pracują rownoczesnie a kazdy inaczej. co ja pissze:P pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.