Skocz do zawartości

Co się dzieje jeśli w silniku jest za dużo oleju?


_SB_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu mój zephyrek był w serwisie na wymianie płynów + gaźniki i zawory. Serwisant nalał nieco więcej oleju niż poziom max na wizjerze (po przechyleniu w drugą stronę dopiero widziało się powietrze).

 

Wkrótce po tej usłudze zauważyłem cieknący olej na silniku. Im ostrzej jechałem, tym więcej uciekało, chociaż nie zauważałem na wizjerze specjalnej różnicy.

Jakiś czas temu poziom oleju spadł gdzieś tak do poziomu 5/6 wizjera, jednocześnie przestałem zauważać cieknący olej.

 

Teraz pytanie: wygląda na to, że cieknięcie oleju było spowodowane jego nadmiarem - czy się mylę? Czy za wysoki poziom oleju szkodzi silnikowi? (jak?)

 

Drugie pytanie: Czy jest jakaś różnica w zużyciu silnika między posiadaniem oleju na poziomie max, a np. w połowie między min i max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może najpierw kolego powiedz skąd ciekło...

bo jeśli z któregoś połączenia np. dekla silnika to na pewno nie przez za duży poziom środka smarnego...

jeśli właśnie przez odmę no to jak kolega wyżej pisał... normalka przy przelaniu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży poziom oleju jest równie szkodliwy jak jego brak. Po prostu pierścienie olejowe nie bedą w stanie zgarnąć za dużej ilości oleju i jest duże prawdopodobieństwo że sie zapieką. A to już nic dobrego dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży poziom oleju jest równie szkodliwy jak jego brak. Po prostu pierścienie olejowe nie bedą w stanie zgarnąć za dużej ilości oleju i jest duże prawdopodobieństwo że sie zapieką. A to już nic dobrego dla silnika.

 

:P :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wywala przez odme do puszki filtra oleju - przewaznie z tej puszki jest odprowadzona rurka na ziemie. jesli miales za duzo to tamtedy leci. masz olejowo powietrzne chlodzenie w zephyrze wiec odpada sprawa ze Ci sie przedostanie olej do cieczy chlodzacej.

 

inna sprawa - olej wylatuje odma jak sa przedmuchy ze skrzyni korbowej czytaj zurzyty tłok. ale np w duzych singlach wcale nie jest to takie oczywiste bo nie raz wyrzuca olej a tłok/cyl jest w bdb stanie. poprostu jeden tłok dajmy o poj 600ccm za jedym suwem ma dosyc spory ciag ze tak sie wyraze i wiecej wywali oleju jak 4 tloczki o poj 150:) bo nie pracują rownoczesnie a kazdy inaczej. co ja pissze:P pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...