Skocz do zawartości

bardzo dziwne zachowanie GPZ 500


kiler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno w moto kumpla spotkałem bardzo dziwne/ciekawe "zjawisko" - moto normalnie działa zapala można je zgasić ale czasami (tak co może 10 może 15 uruchomienie ) po przekręceniu klucza w stacyjce jakby próbuje zapalić tzn oczywiście nie kręci rozrusznik tylko jakby szła iskra która zapala jakieś pozostałości paliwa w cylindrze . Nie ma to oczywiście zbyt wielkiej mocy ale kiedyś jak był u mnie i zostawił na włączonym biegu to przekręcając stacyjkę wyraźnie było czuć ze trochę szarpie do przodu . Nie bardzo nawet sobie wyobrażam gdzie szukać rozwiązania tej "awarii" ;) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... nie przejmuj się? spróbuj po prostu przed włączeniem stacyjki zadbać o to, żeby wyłącznik zapłony na kierze był na "stop", może jak tak włączysz stacyjkę i dopiero później zapłon przez ten pstryczek to nie bedzie niepotrzebnych fajerwerków :)

powodzenia, HAWK! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w moim GPZ tez sie tak zdaza jak zgasze tym awaryjnym przełacznikiem przy manetce gazu i po chwil go włacze to przeleci iskra i potrafi lekko puknac tłok i sie obrucic pewnie zapłon jest tam tak zrobiny ze podczas włanczania zapłony przeskakuja iskry lub wypust na kole magnetyczny ustawi sie na przeciwko impulsatora

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)wyłącznik zapłony na kierze był na "stop", może jak tak włączysz stacyjkę i dopiero później zapłon przez ten pstryczek to nie bedzie niepotrzebnych fajerwerków :buttrock: (...)

 

 

mogę nie do końca zgodzić się z tobą? proszę ! proszę! proszę!

otóż w wielu motocyklach moduły zapłonowe po 1-3 sekundach od załączenia napięcia (takim fajnym pstryczkiem na kierdzie po prawej) generują przeskok iskry na świecach niezależnie od położenia wału. Nie wiedzieć czemu projektant/konstruktor tak to sobie wymyślił, ale trzeba już z tym żyć :bigrazz: , niemniej takie załączanie najpierw stacyjki a później zapłonu w moim odczuciu tak czy siak doprowadzi do fajerwerków...

Z drugiej strony, jak kombinowałem z modułami przy swoim i wsadziłem od cbx550 z taką właśnie fajną funkcją to przy wolnym wydechu niezłe wystrzały były nim moto załapał hehe :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduły genereuja tzw. wolna iskre w celu rozładowania sie ;] Pozatym wolna iskra ma eliminowac naprezenia ciśnieniowe w cylidrach ;] co u was czuć jako pojedyńczy zapłon;]

 

no to wiemy już coś więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...