Skocz do zawartości

Problem z działaniem kierunkowskazów w vt500c.


Vegathedog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem, co jest najdziwniejsze pojawił się tylko kilka razy (może 5-7) i polega na tym,

że po uruchomieniu silnika kierunki nie działają. Po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu

silnika zaczynają działać. Akumulator ma drugi sezon i nigdy nie miałem z nim problemu.

Dodam,że pozostała część elektrycznych elementów działa (światła,światła hamowania,trąbka:)

Nie martwiłem się tym problemem do wczoraj.

 

Podczas powrotu z pracy do domu był spory ruch na wolskiej i połczyńskiej a ja sądziłem, że na pierwszym skrzyżowaniu kierunki mi zadziałają, a tu nic. Skręt w prawo bez kierunków, kilka zmian pasów również. Po jakichś 10min. jazdy pyk i działają. Ulżyło mi. Jakoś tak głowa spokojniejsza przy takim ruchu.

Nie wiem co jest grane. Może jest jakiś problem ze starymi stykami. Czy to może akumulator? Help.

Edytowane przez Vegathedog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Akumulator napewno nie.. Jeśli nie słychać przerywacza to zacznij od niego.. wypnij go i sprawdz czy dostaje napięcie.. jak nie to jedz po kolei.. włącznik... wszystkie styki .. przewody.."

 

"W mojej afryce było podobnie. Parę dni temu założyłem przerywacz od simsona (20 zł na nowolipkach) i teraz jest OK."

 

No to pewnie przerywacz. Dzisiaj sprawdzę. Koszt wymiany malutki w razie co.

Ilo watowy przerywacz powinien być wystarczający?

 

"Napisałeś "po uruchomieniu silnika" - czy to znaczy, że przed uruchomieniem działały?"

 

Kurde, jak jeżdżę codziennie to nie przychodzi mi zazwyczaj do głowy,żeby sprawdzać przed uruchomieniem

silnika czy kierunki działają. Orientuję się dopiero na pierwszym skrzyżowaniu.:)

 

Rano działały (sprawdzałem przed uruchomieniem po wczorajszej przygodzie).

Po 16 sprawdzę ponownie przed uruchomieniem czy działają.

Edytowane przez Vegathedog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to przerywacza to najlepiej kupić elektroniczny od jakiegoś auta... Te simsonowskie są mechaniczne, nie są za bardzo trwałe i zmieniają częstotliwość czy przy różnicach napięcia.. Masz pewnie żarówki po 21 W wiec musi mieć conajmniej 42W..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w VT przerywacz jest przed, czy a włącznikiem, ale najprostszym sposobem jest włączenie kierunkowskazów w garażu jak jest cicho i po prostu nasłuchiwanie skąd dochodzi odgłos charakterystyczny dla przerywacza :wink:

 

Sposób ten swego czasu znalazłem an forum i naprawdę się sprawdza. Kilka min. słuchania i wiesz co i gdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem! Wystarczy odkręcić lewą osłonkę obok główki ramy i baku.

Pod osłonką znajduje się przerywacz. Taki duży i brzydki o kształcie walca.

Wątpię by udało mi się kupić identyczny. Ten jest fajnie zamontowany

za pomocą gumowej obejmy do metalowego zaczepu. W sklepach

z akcesoriami widziałem tylko prostokątne przerywacze. Myślę,

że jednak będzie się dało taki zamocować tak, by drgania były jak

najmniejsze. Najgorsze jest jednak to, że w 90% przerywacz działa. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem! Wystarczy odkręcić lewą osłonkę obok główki ramy i baku.

Pod osłonką znajduje się przerywacz. Taki duży i brzydki o kształcie walca.

Wątpię by udało mi się kupić identyczny. Ten jest fajnie zamontowany

za pomocą gumowej obejmy do metalowego zaczepu. W sklepach

z akcesoriami widziałem tylko prostokątne przerywacze. Myślę,

że jednak będzie się dało taki zamocować tak, by drgania były jak

najmniejsze. Najgorsze jest jednak to, że w 90% przerywacz działa. :)

 

Taki przerywacz dostaniesz bez problemu w sklepie z częściami do demoludów. Powinien być przystosowany do pracy z takim samy lub mniejszym obciążeniem. Np. http://allegro.pl/item229988513_mz_etz_sim...igaczy_12v.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko że mój ma końcówkę 3-stykową w plastikowej obódówce.

Poszukam, może gdzieś znajdę.

 

Mój przerywacz faktycznie wygląda tak samo brzydko.:)

 

Są też wersje 3 stykowe - do pojazdów z kontrolką.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Są też wersje 3 stykowe - do pojazdów z kontrolką."

 

Wiem, że są 3-stykowe. Tylko,że mój wygląda mniej więcej tak :notworthy::

 

http://img251.imageshack.us/my.php?image=przerywaczbe8.jpg

 

a z taką końcówką potrójną nigdzie nie znalazłem. Nie wiem czy będę musiał

przerobić końcówkę na inną, czy może gdzieś da się taki przerywacz dostać.

 

"rozkręć przy manetce włącznik kierunkowskazów i popsikaj styki jakimś spreayem kontaktowym, przeczyść. Może być jakiś syf i raz łączy, raz nie"

 

dzięki za radę. Spróbuję wyczyścić styki. Wczoraj oczywiście wracając z pracy znowu kierunki nie działały

przez jakieś 5min.:lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...