Skocz do zawartości

Ktory wybrac XTZ660 - DR650RS - KLE500 - NX650


Gość Aristo6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Aristo6

hej

 

jak w temacie. szukam filmikow, dzwiekow ( podobno nx 650 jest bardzo przyjemna dla ucha), czegokolwiek co pomoze mi podjac decyzje ktory z nich kupic. czy jest moze ktos kto objezdzil obydwa te sprzety?

patrzac w tabelki widze, ze honda ma gorsze osiagi mimo, iz jest lzejsza. czy bardzo doskwieraja te 44 konie podczas szosowej jazdy?

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie. Chcialbym poruszyc kilka kwestii odnosnie tych jednocylindrowek:

 

 

 

HONDA NX 650 `96 i nowsze:

 

Czy rzeczywiscie siedzenie jest tak niewygodne?

 

Mozliwe sa przelotowki z predkoscia 120-130? Czy wiatr przy takich predkosciach jest b. uciazliwy?

 

Slyszalem, ze z czasem wyje zebatka 4,5 biegu jesli tak, to po jakich przebiegach? Mozna pozniej cos z tym zrobic, czy szukac nowego silnika?

 

Ile ona rzeczywiscie srednio spala?

 

Czy te produkowane we Wloszech sa rzeczywiscie gorzej wykonane od japonskich modeli?

 

 

 

YAMAHA XTZ 660 `96 i nowsze:

 

Bardzo czuc kopa z podcisnieniowego gaznika i czy to nie jest niebezpieczne np. na zakrecie?

 

Rzeczywiscie sprzeglo wytrzymuje jedynie 20 tys km?

 

Slyszalem cos o zapiekajacych sie hamulcach. Prawda to jest?

 

Czy ktorys z tych moto ma sklonnosci do shimmy?

 

Kupowac cos z silnikiem, ktory ma teoretycznie 30 tys. nakrecone, czy jest to juz skarbonka?

 

Jak jest z wibracjami?

 

I jeszcze jedno. Uzywal ktos na nich oponek Pirelli MT 60? prosilbym o opinie.

 

 

Prosze, napiszcie cos jeszcze o tych sprzetach. Jak sie sprawuja, jakie problemy wystepuja, ktory z nich jest bardziej niezawodny. Mnie glownie boczne asfaltowe drogi interesuja, szutry... Wiem, ze to sporo pytan ale nagromadzily sie z czasem, a wybor juz niedaleki :D A moze MZ Baghira? :D

 

pozdrowiania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powien ci jedynie w kwesti wiatru mam klr 650 wszystkie te moto nx i xtz maja malą owiewke z przodu do predkosci ok 110 mozma jechac wyprostowanym ale powyzej lepiej przyjac pozycje jak na plastiku mozna jechac wyprostowanym nawet 160 ale nie jest to zawygodne w KLR mozna zalozyc wyzsza szybke nie wiem jak w nx i xtz

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Chcialbym poruszyc kilka kwestii odnosnie tych jednocylindrowek:

 

YAMAHA XTZ 660 `96 i nowsze:

 

Bardzo czuc kopa z podcisnieniowego gaznika i czy to nie jest niebezpieczne np. na zakrecie?

 

Rzeczywiscie sprzeglo wytrzymuje jedynie 20 tys km?

 

Slyszalem cos o zapiekajacych sie hamulcach. Prawda to jest?

 

pozdrowiania

 

Ad.1 - nie

Ad.2 - nie

Ad.3 - nie

 

Szerzej:

Na nizszych biegach (1-3)jak mocno odkręcisz to pow. 3 tyś obr wyrywa spod tyłka . Na 4 i 5 przyspiesza dynamicznie, żadnych problemów z wyprzedzaniem, żadnego "2 w dół i ognia", tylko z gazu.

Co do sprzęgła to pierwsze słyszę

Jak zafajdany, brudny zacisk to zawsze się zapiecze w każdym motocyklu- przy wymianie klocków przeczyścisz zacisk i żadnych problemów.

Co do 30 tyś km - mnie w serwisie Yamahy powiedzieli że po 50 tys km mogą być pierścienie do wymiany. - A jak uzywasz złego oleju albo nie wymieniasz, pałujesz cały czas na jednym kole to może byc skarbonka.

Ja jeździłem na Bridgestonach TW 47 i 48 i shimmy nie było. Myślałem zmienić na Micheliny Sirac.

Przy prękości pow 120 km/h pojawiają się wibracje na kierownicy, dla mnie dosyć dokuczliwe. Ale lusterka nie telepią.

Moja Tenera'97 przy 90km/h paliła 3.8 l/100 km, przy 110 4,1/100 a przy 120 z kuframi coś ok 6l.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kumpa jezdzacego na NX....powiem Ci fajny sprzecik.....jezdzilem nia kilka razy i fajnie mi sie jezdzilo...siedzenie twardawe, ale zalezy kto jakie lubi...mi sie jezdzilo ok.....a co do predkosci......lecialem nia ok 140-150...wieje ale coz taki jest urok enduro....ogolnie fajny sprzecik :) :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za info!

 

A mozecie mi jeszcze powiedziec, ile Dominator moze realnie palic? Bo z tego co widze, to Yamaha b. oszczedna jest. Natomiast Domi troszke lzejszy, wiec pewnie po szutrowkach bedzie sie latwiej latalo... Druga sprawa to dostepnosc servisowek. Do XTZ 660 kompletnie nic znalezc nie moge...

 

Max264, powiedz mi jeszcze, czy Honda byla stabilna przy tych predkosciach, czy nie trzepalo kierownica, jak z wibracjami, czy nie wezykowala. Czy w lusterkach jeszcze cokolwiek widac? Ja przewiduje max 120-130 jezdzic, ale wiadomo jak sie trafi odcinek autostrady czy expresowki to nudno moze sie zrobic :D

 

Ciezki wybor... :D

 

Bezpiecznego nowego roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci ze lecielis my we dwoch po naszej kochanej drodze szybkiego ruchu(dziura na dziurze)....trza bylo jechac slalomem....ale nie bylo z tym zadnego problemu...wygodnie sie prowadzila...kierownica byla dosyc stabilna choc czuc bylo wibracje...w lusterkach bylo widac nie idealnie ale dobrze...jezdze z nim dosyc czesto motocykl jest zway...naprawde polecam Ci ten model...a kumpel ma NX 650 rocznik 93.....pozdrawiam

a zapomnialem napisac motocykl jest dosyc oszczedny w miescie pali 6.5/6.0 a na trasie spali napewno mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam NX z 93 roku chwalę sobie ten motocykl wysokie zawieszenie, jeden cylinder z tego co pytałem regulacja zaworów na śrubki 50 zł, gaźnika to nie wiem, jestem bardzo zadowolony z tego motocykla :D szukałem go ponad pół roku wiele dobitych sprzetów widziałem nim kupiłem ten co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisówkami do Tenery jest faktycznie kłopot. Ja oryginalna instrukcję ściągałem z Niemiec.

O Domiantorach i selerach słyszałem na forum tezę że olej wymienia się co 3 tyś km. A w Tenerze co 6 tyś. Koszty serwisu będą praktycznie te same - wszystko po 1 sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem się zgadza w NX Dominator wymiana co 3 tys. dałem radę ostatnio sam wymienić olej wraz z filterkiem oleju w moim NX oczywiście po konsultacjach ze zwierzakiem - (dzięki wielkie) z forum który dużo mi podpowiedział, zalewa się go 2 litry, u mnie jest Aral półsyntetyk.

Na forum jest sporo osób którzy mają takie czy inne motocykle w razie potrzeby zawsze ktoś podpowie dobrą radą :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfonso, powiedz prosze, ile Twoja Domina pali?

 

Jeszcze sie nad XT 600 zastanawiam, ale widzialem pare zdjec w sieci z rozerwanymi tlokami, dziurami w blokach silnika, przez ktore wysypywaly sie zebatki i nie wiem, czy one tak miewaja, czy to wina zlego serwisowania.

 

I tez nie moge znalezc zadnych serwisowek, czy nawet instrukcji obslugi do XT, a lubie wiedziec co i jak ;) Slyszalem tez historie o shimmy w XT ale podobno poprawili to w modelach od 96...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...