Skocz do zawartości

kto mi powie cos o zaworach w junaku?!`


Merh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi mi o zawory i ich wpływ na predkosc motocykla.czy moze byc tak ze mimo oryginalnych lasek popychaczy zawor bedzie sie niedostatecznie otwierał? mam taki problem w czasie jazdy i juz nie wiem co robic.wydaje mi sie ze zawor ssacy za mało sie otwiera i nie wpada na wysokich obrotach dostateczna ilosc mieszanki,aby moto rozpedzic powyzej 90/h. co Wy na moją teorię? bo juz prawie wszystko juz powymieniałem.gaznik juz patrzyłem-po zmianie poziomu paliwa rozpedzał sie do 100/h ale to nie to. w czasie rozpedzania przy 90/h zostaje mi jeszcze z 1/3 rolgazu. ja juz nic nie wiem. przyspieszacz zmieniłem,spalanie na swiecy jest kawa z mlekiem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz takie przypuszczenia to nie pozastaje nic innego jak sprawdzic stan krzywek kol rozrzadu, lasek popychaczy, mozesz jeszcze zerknac na dlugosc trzonu zaworow, moze ktos kiedys obcinal albo szlifowal po wyklepaniu :( Mi sie jednak wydaje ze problem tkwi bardziej w stanie silnika niz samych krzywkach...

:icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz cisnienie sprężania, wtedy będziesz miał odpowiedz.

 

A ten, który robił ten silnik to miał duże pojęcie, czy tylko zrobił by zrobić?

 

Moze masz złe przełożenia na zębatkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2/3otwarcia przepustnicy wtedy w gaxni8ku ma najwieksze znaczenie wielkosc dyszy głównej czy jest ona zgodna z oryginałem ?

 

sprawdź wszystkie długosc krzywek popychaczy i innych elementów moze cos wyjdzie ... a moze poprostu tak juz fabryka wymysliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz. i tu i ja sie zastanawiam. dysza jest oryginał 140.napewno oryginał. głowica była zrobiona na oryginalnych zaworach przefrezowanych.silnik składałem ja z ojcem wg. zalecen zawartych na forach.pali na kopa wszystko jest niby ok,na obroty na luzie wkreca sie ładnie nic nie strzela,nie kopci. a tu takie cos. przełozenie na zdawczej 21x nie wiem ile tam z tylu jest :crossy: na wale oryginał zebatka.

a pytanie do ludzi z gazniolem od wsk( U3) czy macie takie problemy na 140 dyszy i 30 przepustnicy?

spręzanie"na buta" jest dobre,bo na kopniaku mozna stac przez jakies 4sekundy.poza tym jest po szlifie,na almocie,pierscienie derdy,łozyska wszystkie nowe,wał regenerowany,krzywki oryginały o nominalnym wzniosie,nowe prowadnice brazowe 1044.no i nie wiem co tam jeszcze.zaplon na znaki.poziom paliwa juz sprawdzałem.

Edytowane przez Merh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugesti poszukiwania przyczyny może być kilka:

1)Układ zasilania:

- sprawdź filtr powietrza;

- przepustowośc kranika - może być za mała wydajność w skutek przytkania lub za małej średnicy przelotu

- zatkana dziurka w korku paliwa;

- może za niski poziom paliwa (powiwnien być ok 2mm poniżej krawedzi rozpylacza;

 

2)Rozrząd

- czy aby z ustawieniem faz rozrządu wszystko ok? sprawdził bym to na wszelki wypadek

może masz znaki na kołach po pijanym kontrolerze w fabryce :banghead:

 

3) Zapłon

- czy aby wszystko ok. z luzami wałka iskrownika,

- płytka przyspieszacza zapłonu nie ma luzów na wałku?

- Iskrownik z natury rzeczy ma dobrą iskrę przy rozruchu i gorszą w wyższych prędkościach obrotowych

może jakiś problem z magnetyzmem szczątkowym wirnika?

- może warto spróbować na bateryjnym?

 

w tej chwili przychodzi mi tyle do głowy.

moze się przyda - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za rady. co do zapłonu to raczej nie,bo gdyby cos bylo nie tak to moto zaczeloby kichac i przerywac.brak paliwa...hmm...jeszcze raz sprawdze.kran niedawno czysciłem a jest to oryginał junakowy,wiec przelot jest raczej w normie.jeszcze to sprawdze.poziom paliwa-jeszcze raz sprobuje podwyzyc.filtr powietrza juz sprawdziłem i wyczysciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najprawdopodobniej jak to ktos napisal, przyczyna tkwi w stanie silnika.

Jesli jak piszesz, masz "przefrezowane zawory" to rozumiem ze sa oryginalne przefrezowane gniazda i szlifowane oryginalne zawory. W takim przypadku nie ma mozliwosci, zeby Junak mial st.sprezania wiele wyzszy od 6. I nie pojedzie "setki" chocby nie wiem co.

Jest jeszcz mnostwo mozliwych innych przyczyn, ktore trudno zdiagnozowac korespondencyjnie ale bankowo, najczesciej przyczyna glowna jest stan glowicy. Na remonty glowic przez frezowanie gniazd i szlifowanie starych zaworow szkoda pieniedzy. Chyba ze to "pierwsze frezowanie i nie za duze jak na pierwsze" :bigrazz: Ale dosyz rzadko sie trafiaja glowice w stanie, w ktorym by to bylo mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosbe mam do kolegi Jacota:jezeli jest mozliwosc kontaktu z adminem JP to prosiłbym o jakiegos maila czy cos,bo cos nie bardzo moge sie tam znowu zalogowac.meile nie chce mi dojsc,sa problemy z ich wysłaniem.

 

co do głowicy to z checia ja sprawdze,ale to juz w zimie.bardzo mozliwe ze byly juz kiedys wczesniej frezowane a ich wymiar po prostu zmniejsza kompresję.poczekam,zobacze.poki temp. nie spada ponizej 5st moge sobie dalej smiało jezdzic.dzieki za naprowadzenie na trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli "JP" oznacza forum "Junaka Pomorskiego" to nie mam z nim zadnego zwiazku aktualnie. W ogole rzadko bywam na jakichkolwiek "forumach" :wink:

A jesli o "Liste Junaka" to musialbys mi na priv napisac cos wiecej o swojej subskrybcji bo przyznam, ze nick nic mi nie mowi :wink:

 

A co do glowicy to jest oczywiscie sluszna koncepcja, zrobienie glowicy "na cacy" na pewno odmieni Twoje zycie junakowe ale zanim do tego dojdzie mozesz spokojnie polatac, posluchac, posprawdzac, poprobowac dostrojen.

Na "dychawicznym motorze" niektore rzeczy latwiej znalezc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...