piecyk Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 trzeba wtedy włączyć kierunku i zjechać najbliżej prawej krawędzi jezdni? Zapewne masz na myśli:Hamowanie do zatrzymania w wyznaczonym miejscu- zadanie 9 z karty przebiegu egz. Zrób sobie szkolenie uzupełniające przed egzaminem w jakiejś dobrej szkole jazdy. Cytuj Pozdrawiam, Daniel PiecychnaSzkolenia motocyklowe w Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie, w wyznaczonym miejscu to co innego. Chodzi mi o hamowanie awaryjne, które obecnie robi się na mieście Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abdulan Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych. obowiązkowo w zakresie kategorii A1 i A prawa jazdy, w przypadku pozostałych kategorii nieobowiązkowe,w przypadku kategorii A1 i A prawa jazdy hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla,manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania. Przed rozpoczęciem egzaminu egzaminator informuje kursanta, że w ruchu miejskim będzie wykonywany manewr hamowania awaryjnego i ustala sygnał (słowo hamuj, stop lub inne), na który osoba egzaminowana wykona manewr. Jak widać w moim WORD zawsze mają "sytuacje awaryjne" akurat na placu ;), ale tak czy inaczej wątpie żeby obowiązkiem było wrzucenie prawego kierunku. Bo niby jaka by była ku temu podstawa? Masz się jak najszybciej zatrzymać, to tak jak by coś wskoczyło przed koła Twojego motocykla, albo pojazd przed Tobą gwałtownie by zmniejszył prędkość. @edit:Jeszcze coś: Osoba egzaminowana po usłyszeniu sygnału HAMUJ, STOP lub inne wybrane do wykonania manewru hamowania awaryjnego powinna: a. energicznie nacisnąć na pedał hamulca b. kontynuować manewr aż do zatrzymania pojazdu w możliwie najkrótszym czasie c. w ostatniej fazie hamowania, w razie możliwości, wcisnąć sprzęgło w celu nie dopuszczenia do unieruchomienia silnika, d. po zatrzymaniu, upewnić się o możliwości jazdy i kontynuować jazdę. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez Abdulan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayato Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 może to zależy od miasta ale u mnie też było na placu. W każdym bądź razie hamowanie awaryjne to hamowanie awaryjne, masz jak najszybciej zatrzymać pojazd, nawet silnik może ci zgasnąć, więc na pewno nie będą się czepiać o kierunkowskaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 A kojarzy ktoś ile maksymalnie łańcuch może się odgiąć? Chodzi mi o to przy sprawdzaniu naciągu: 1,5 - 2 cm? Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abdulan Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Mnie instruktor uczył, że od 1cm do 3cm luzu w obie strony. Tylko, że w tym przypadku naprawdę różnie jest. Na swoim egzaminie musiałem sprawdzić naciąg łańcucha i jego smarowanie nic nie mówiąc. Sprawdziłem czy ma smar, powiedziałem, że nasmarowany, później pomachałem nim w góre i w dół, potwierdziłem poprawne naciągnięcie łańcucha i tyle. Niektórzy egzaminatorzy wymagają opisania procedury, a inni jej wykonania więc ciężko trafić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piecyk Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 u mnie też było na placu. I tak to powinno się zawsze odbywać. Trochę odbiegnę od tematu, ale w Lublinie, hamowanie awaryjne pomimo tego, że jest to zadanie obowiązkowe, jest wykonywane "od święta". Dziwię się egzaminatorom, którzy wyjeżdżają na miasto w "ciemno" z osobą egzaminowaną tj. zupełnie nie mają pojęcia o jej umiejętnościach hamowania. Ile wiedzą? Tyle, że abiturient potrafi zrobić prosty slalom, 5 ósemek, ruszyć na wzniesieniu... A czy poradzi sobie z sytuacją awaryjną w ruchu drogowym. Już na placu manewrowym można byłoby się o tym przekonać.Później życie weryfikuje, czy dany motocyklista ma dobre podstawy, aby bezpiecznie prowadzić swój pojazd. W praktyce, wygląda to tak, że szkoły idąc tropem WORDu nie realizują treningu hamowania, bo skoro na egzaminie nie ma, to po co(?). Cytuj Pozdrawiam, Daniel PiecychnaSzkolenia motocyklowe w Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 W Warszawie, a pewnie tu będziesz zdawał, hamowanie awaryjne robi się na mieście na hasło stop. I musisz się trzymać prawej strony drogi. Oblewają za to. Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Oke, dziękx. Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law_PL Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Na odlewniczej jest tak że egzaminator powie żebyś przygotował się do hamowania awaryjnego: jedziesz jakieś 2-3 min i Ci kryzcyz do suchawki STOP!!!!Wciskasz heble ile masz odwagi bez żadnych kierunkowskazów itp. Może nawet zgasnąć. Hamowanie w wyznaczonym miejscu wygląda tak samo: egzaminator mówi że będzie za chwilke hamowanie w wyznaczonym miejscu i Ci mówi zatrzymanie przy najbliższym znaku pionowym, zatrzymanie przy czerwonej ciężarówce etc. Moja rada: nie szukaj tych punktów jakoś daleko, praktycznie od razu musisz wciskać heble i robić redukcje. W tym wypadku nie może zgasnąć. Sprawdzenie łańcucha jest obowiązkowe i egzaminator mówi wylosowane zostały olej oraz światła drogowe. Pokazujesz te 2 rzeczy+łańcuch mimo że nie prosił. Jeżeli nie wiesz ile powiedzieć w wypadku łańcucha powiedz 1-3cm sprawdzamy w środkowej części 'chyba że producent zaleca inaczej'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shuy Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Co do ósemki to ja pamiętam, że dodatkowo kazał mi się jakoś tak oglądać za siebie w momencie gdy byłem na górnym i dolnym łuku. Tak jakbym chciał zobaczyć kogoś po drugiej stronie ósemki. Nie wiem czy to było normalne. Trochę się zdziwiłem, bo nie wiedziałem, że tak będzie.Po to jest ten element egzaminu. Na kursie nie ćwiczysz jazdy w kółko, tylko wyrabiasz nawyk oglądania się przed zakrętem. Cytuj Szukam go Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Dzięki Law, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło! A jeszcze jedno - w którym momencie światła pozycyjne się włączają? Bo ktoś mówił, że trzeba przekręcić kluczyk na pozycję "P" ale ja tutaj takiej nie widzę :D http://www.expert-szkola.pl/Upload/images/prawo%20jazdy%20yamaha%20ybr%20250%20stacyjka.JPG Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayato Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) kluczyk na literce 'P' to światła postojowe, pozycyjne to w prawej manetce raz przesuwasz ten suwak(dwa razy to mijania) ale ja egz zdawałem na suzuki gn 250, w Warszawie widzę inne sprzęty macie, więc obsługa może się nieco różnić tak to wygląda na suzukiS-pozycyjneON-mijania a tu masz stacyjke i te 'P' o które mi chodziło, czyli postojowe Edytowane 1 Lipca 2011 przez hayato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Ale zdawałeś na innym motorze, ja będę jeździł na YBR 250 i tam tego P nie ma. Oke, już wiem, tak dla potomnych. W motocyklach Yamaha YBR światła pozycyjne włączają się po przekręceniu kluczyka, natomiast mijania po włączeniu silnika. Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law_PL Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 dokładnie takpamiętaj żeby drogowe sprawdzać na odpalonym silniku mimo że da się to zrobić na wyłączonym tzw. mrugnięciem, ale nie o to chodzi egzaminatorom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.