Skocz do zawartości

egzamin A, pytania


geo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jeszcze ostatnia rzecz, bo to też mi wyleciało z głowy. Najpierw sprawdzam te dwie wylosowane rzeczy, potem łańcuch, potem przeprowadzam motor 5m, stawiam go na podnóżku i następnie mam chyba komendę, żeby przygotować się do jazdy. Wtedy mam założyć kask i wszystko, wsiąść na motor, sprawdzić lusterka i tutaj znów muszę zacząć sprawdzać światła, skrętność kierownicy, amortyzatory (przez rozbujanie motoru) itp.? Czy wystarczy już ubrać się, sprawdzić lusterka i ruszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam ma parę pytań dotyczących prawka może niektóre błahe ale lepiej zapytać

 

1.Czy na egzaminie mogę mieć kask na crossa? czytałem jedną historie że osoba zdająca egzamin przy wyjezdzie na miasto nie domkneła szybki i oblała że niby osa może wlecieć itd..??

2.Czy na Slalomie i ósemce trzeba włączać kierunki?na ósemce trzeba sie rozglądać prawo lewo a na slalomie tylko w stronę która sie skreca?

3.wiem że przed przystąpieniem do jazdy koniecznie trzeba sprawdzić naciąg łańcucha,mam egzaminatorowi powiedzieć jaka ma być granica luzy chyba 1,5-2,5cm i jak ten luz jbc zmierzyć? ?

4.jak wygląda slalom bo na filmikach widze że jest połączony z ósemką,najpierw robi sie 2x slalom potem wjezdzam od razu na ósemke czy musze sie zatrzymać?

5.Jeżeli zostanę wylosowany jako pierwszy mam prawo poczekać na rozgrzanie się silnika?

6.w cbf250 światła mijania zapalają się automatycznie?sygnał sygnał świetlny chodzi o mrugniecie długimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jestem świeżo po egzaminie, postaram się pomóc:

ad 1: weź kask i spytaj na miejscu. Jak nie pozwolą, skorzystasz z kasku należącego do WORDu. Nie sądzę, żeby miało to jakieś znaczenie.

ad 2: zależy od egzaminatora, spytaj. Ja nie musiałem w ogóle używać kierunków na placu. Co do upewniania się na ósemce - egzaminator kazał w obie strony.

ad 3: naciąg sprawdzasz na środku między zębatkami uginając łańcuch, dla YBR 250 średnio powinno wyjść 2,5-3,5 cm. Nic nie pokazujesz, tylko mówisz jak to sprawdzasz.

ad 4: ósemka i slalom to jedno zadanie egzaminacyjne, najpierw wjeżdżasz na ósemki, robisz 5, wyjeżdżasz jadąc z powrotem na miejsce startowe, ale nie zatrzymujesz się, nawracasz oraz od razu zaczynasz robić slalom, na końcu zawracasz i jeszcze jeden slalom. Konieczne teatralne gesty upewniania się o możliwości zmiany kierunku (oglądanie się na maxa przez ramię).

ad 5: silnik ma być rozgrzany, ale nie będzie. Możesz próbować dyskutować. Na pewno masz prawo do rundki zapoznawczej ze sprzętem.

ad 6: co do świateł nie wiem, ale we wszystkich nowszych moto zapalają się automatycznie. Sygnał świetlny to mrugnięcie długimi.

 

Jakbyś coś jeszcze potrzebował, daj znać. Ja mam jedną uwagę - na kursie ćwicząc te wszystkie ósemki i slalomy motocykl miał tak wyregulowane obroty, że ledwo się toczył. Tymczasem na egzaminie na jedynce bez gazu zasuwał jakieś 10-15 km/h. Zdałem tylko dlatego, że na ostatnich lekcjach ćwiczyłem te manewry placowe na dwójce, prawie rysując podnóżki. Przejedź się któregoś dnia do WORDu i zobacz jak zdają inni - warto zrobić wywiad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kraj to obyczaj, co WORD/MORD/PORD to inne zwyczaje.

Zapytaj na początku i po sprawie.

A najlepiej zobacz jak zdają inni i to powinno rozwiać Twoje wątpliwości.

 

Co do kasku, to egzaminator musi mieć z Tobą łączność, więc własny kask raczej odpada. Chyba że mają jakiś system łączności, który bedziesz mógł zamontować u siebie, ale na to bym nie liczył.

 

Z osą to już chyba trochę naciągane. W sensie że oblali kogoś za to. Bo samą osę raz udało mi się upolować przy otwartej szybie. Odbiła się, ja szybko zamknąłem szybę i co się okazało. Skubana zaczęła mi po chwili łazić po twarzy pod szybą. To nie jest przyjemne doświadczenie...

Edytowane przez Cwikol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje u was kurs i egzaminy? ile to wychodzi?

 

 

900zł + 20zł badanie + 162zl egzamin

 

A+B - 1500zł + badania

Edytowane przez murgal

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do kasku, to egzaminator musi mieć z Tobą łączność, więc własny kask raczej odpada. Chyba że mają jakiś system łączności, który bedziesz mógł zamontować u siebie, ale na to bym nie liczył.

 

ja zdawałem w WORD Radarowa (wawa).

System łączności to zwykłe walkie talkie ze słuchawką zakładaną na ucho, można więc mieć własny kask.

Oczywiście o wszystkie niuanse należy pytać, pytać, pytać egzaminatora. Mój był bardzo w porządku, wszystko tłumaczył i się nie czepiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dzięki za odpowiedzi wszystko już raczej wiem , tylko ten lancuch kazdy pisze co innego że naciag ma byc 1,5-2,5 drugi znowu 2,0-4cm ja w crossie mierzyłem na dwa palce

Bo ten "każdy" to nie wie, że prawidłowa i jedyna odpowiedź na takie pytanie to: luz ma być taki jak jest to opisane w instrukcji do motocykla.

 

:)

 

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dzięki za odpowiedzi wszystko już raczej wiem , tylko ten lancuch kazdy pisze co innego że naciag ma byc 1,5-2,5 drugi znowu 2,0-4cm ja w crossie mierzyłem na dwa palce

Ważne jest aby pokazać, że pamięta się o sprawdzeniu naciągu. Jeśli egzaminator zapyta o to ile powinien mieć luzu, powiedz, że przeważnie od 2-3cm, zależnie od sprzętu i nie będzie się już facet czepiał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

.

.

Ja mam jedną uwagę - na kursie ćwicząc te wszystkie ósemki i slalomy motocykl miał tak wyregulowane obroty, że ledwo się toczył. Tymczasem na egzaminie na jedynce bez gazu zasuwał jakieś 10-15 km/h. Zdałem tylko dlatego, że na ostatnich lekcjach ćwiczyłem te manewry placowe na dwójce, prawie rysując podnóżki. Przejedź się któregoś dnia do WORDu i zobacz jak zdają inni - warto zrobić wywiad.

 

Ja lata temu zdawałem na jakimś rzęchu w którym wyskakiwała jedynka. Więc wszystkie manewry - ósemki , slalom , ruszanie pod górę musiałem robić na dwójce :icon_mrgreen: W dodatku rzęch był niemiłosiernie ciężki i gasł na wolnych obrotach, więc na mieście po prostu "uciekłem" egzaminatorom na tyle daleko, żeby nie widzieli jak mi silnik gaśnie na światłach :icon_mrgreen: Jakimś cudem zdałem za pierwszym razem, ale ile się napociłem to tylko ja wiem :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

Powodzenia

Klub Anonimowych Piratów Drogowych

 

Młotek zawsze można nazwać impulsatorem kinetycznym o napędzie mięśniowym, ale po co ... ?

 

stopkai.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...