Skocz do zawartości

Opona - dobrze założona?


Patryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem komplet opon Michelin Pilot do mojej Kawy GPZ 305 (700zł ;) połowa wartości motocykla), lecz niepokoi mnie kierunek bieżnika - według mnie opona zbiera wodę zamiast ją wyrzucać. Opony są założone tak jak pokazuje strzałka, ale według mnie powinny być odwrotnie.

Tutaj macie zdjęcie tylnej opony, z przodu jest tak samo:

http://www.bikepics.com/pictures/996940/

Jakby mi ktoś wytłumaczył dlaczego tak jest byłbym wdzięczny :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie podałeś pełnej nazwy opony , rozmiaru , trudniej się szuka jak nie wiadomo czego .

Mogę jedynie przypuszczać , że na tylnym kole masz oponę , którą producent przeznaczył na przód , i posiada napis -front tyre .

Edytowane przez Dariusz L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin raczej sie nie myli. Miałem tak samo z pzrednią oponą w gsx 750, też myslałem ze jest źle założona, lecz moje obawy rozwiał pewien wulkanizator. Jeżeli strzałka wskazuje kierunek do przodu to wszystko jest ok i możesz latać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka : że zebrana woda w rowku musi być odprowadzona więc z rozkładu sil wektorowych (sila odśrodkowa i kierunek obrotów koła) wynika że oderwie się od opony w miejscu jej największego obwodu czyli na środku opony . ps dlatego ze opona w motocyklu jest w przekroju "półokrągła"a w samochodzie "płaska" pozdro pawel (prowadzę serwis opon):icon_exclaim::P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc !

Wg mojego doświadczenia to jest tak;

Wyobraź sobie , że opona to koparka i kopie dołki w piasku.

Zadaniem opony zawsze jest wykopać dołek w piasku - czyli dotrzeć do twardego podłoża.

Tylne koło ustawiamy tak że ma zawsze podczas przyśpieszania kopać - zwracaj uwagę na bieżnik kierunkowy i kształt nacięć , jeżeli opona nie ma bieżnika kierunkowego to ustawiamy wg znaków producenta.

Oczywiście oponę tylną na tył (rear), a przednią na przód (front).

Przednie koło natomiast ustawiamy tak jakby miała kopać kręcąc się do tyłu- ponieważ przodem tylko hamujemy i jest to hamulec zasadniczy. Jeżeli nie jest to bieżnik kierunkowy to ustawiamy zgodnie ze znakami producenta.

To tyle - szerokiej drogi

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...