Skocz do zawartości

Stukające dr 125


kowal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dr 125,bardzo puka na wolnych obrotach.Wymieniłem wszystkie lożyska,łańcuszek,glowica jest ok.nie ma żadnych luzów. Za to jak wcisne chociaż troszke sprzęgło przestaje stukać.Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżając temat.

Ja mam problem z regulacją luzów zaworowych w DR 125 SE z 97.

 

Po prostu niewiem jak idealnie ustawić tłok w GMP. Nie mam kopajki, a na 6-tce cos mi nie idzie.

1. Czy ta imbusowa nakrętka na lewej pokrywie silnika pozwoli mi sie dostać do jakiejś nakrętki na wale?

 

2. Czy widoczne wytarcie popychacza wydechowe z miejscem styku z wałkiem rorządu kwalifikuje go do wymiany, czy jeszcze jest jakaś tolerancja?

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżając temat.

Ja mam problem z regulacją luzów zaworowych w DR 125 SE z 97.

 

Po prostu niewiem jak idealnie ustawić tłok w GMP. Nie mam kopajki, a na 6-tce cos mi nie idzie.

1. Czy ta imbusowa nakrętka na lewej pokrywie silnika pozwoli mi sie dostać do jakiejś nakrętki na wale?

 

2. Czy widoczne wytarcie popychacza wydechowe z miejscem styku z wałkiem rorządu kwalifikuje go do wymiany, czy jeszcze jest jakaś tolerancja?

Ta imbusowa nakrętka na lewej pokrywie silnika właśnie do tego służy, co do wytarcia to zajrzyj do servisówki producent na pewno przewiduje jakąś tolerancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy silnik w 4 swuach tłok może osiągnąć dwa razy GMP.

Czy jest to ważne, na którym GMP będe ustawiał zawory?

 

Ja ustawiłem to na GMP zaraz po tym jak popychacz zaworu ssącego przestał naciskać zawór.

 

Ustawiłem po 0,1mm na ssącym i wydechowym.

 

Stukanie nadal występuje, silnik na wolnych obrotach pracuje jak diesel, a na wyższych słychać stukanie, ale nie metaliczne tylko takie bardziej grechotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio ktos na forum DR mial identyczny problem , okazalo sie ze korba do wymiany , grzechotanie tymbardziej o tym swiadczy

 

jak bardzo jest wytarta dzwigienka ? zrob foto , ale raczej wymien bo ci walek zje

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba, czyli wał korbowy?

Czy regeneracja wału korbowego wchodzi w gre?

 

Dźwigienka w sumie jest lekko wytarta. Raczej wątpie czy to ma jakieś większe znaczenie dla wałka, bo nie jest tak mocno wytarta. Zdjęc narazie nie mam.

 

Zanim podejme jakiś krok podjade do znajomego warsztatu motocyklowego i zobaczymy coś specior powie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , korba to korbowod , oczywiscie ze sie da wymienic korbe z lozyskami i sworzniem , ale to troszke kosztuje , no i silnik musisz rozebrac w mak.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dupa.

Dzisiaj z muchami w zębach zadowolony jadąc na DR-ce nagle usłyszałem takie DyyyyyyyyyyyR jakby miała ze 50KM i zaczeła zwalniać, wiedzać o co chodzi (wkońcu to 4t) wbiłem sprzęgło i sie zatrzymałem.

Podświadomie już wiedziałem co sie stało.

Na szczęście kumpel był niedaleko (pozdrowienia dla lomaxpl) i mnie pociągnał na swojej DR-ce.

 

Przyczyna pośrednia: nieznana (być może nadmiernie zużyty popychacz wydechowy)

 

Przyczyna bezpośrednia: urwany zawór

 

Straty:

-świeca zapłonowa

-zawór

-poobijana głowica i tłok (na szczescie tylko na denku).

 

Zawór :biggrin:

http://img89.imageshack.us/my.php?image=ddr2rp4.jpg

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie porysował gładzi ani nie zrobił krzywdy tlokowi:P?? Widziałem juz 3 silniczki od Dr 125 i w kazdej zawor ladnie sie wpasował w tłoczek robiac ładna dziurke:D A co do dzwigienki w moim GN (prawie taki sam silnik) jedna dzwigienka wytarła sie prawie polowe a druga jak nowka:P

Edytowane przez sadan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor poniósł takie obrażenia przy uderzeniu w świece zapłonową, która jest dużo twardsza niż denko tłoka i głowica.

U mnie też zawór narobił szkód, ale tłok i głowica nadają sie do użytku.

Gładzi nie porysowal, ani tłoka przy ściankach.

 

Właśnie w mojej DR ta dźwigienka sie też wytarła, wydechowa oczywiście. Słuchaj, a nie klepie Ci ten silnik, bo u mnie poklepywał i prawdopodobnie przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...