Skocz do zawartości

Wybór opon


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opon do Kawy ZRX 1100 i nie wiem za bardzo co wybrać aby nadawało się do winklowania, a jednocześnie by ich żywotność znacznie przekraczała 15tys km. Na chwilę obecną rozważam Avon Azaro, Michelin Pilot Road, Dunlop D 209 (te chyba najdroższe) i Metzeler MEZ4. Ktoś na tym jeździ? Jak się sprawuja na deszczu, która z nich najmniej ucieka w pełnym / prawie pełnym złożeniu?

 

 

P.S. Na tą chwilę najpoważniej rozważam Avonki Azaro i Pilot Road - kształt sugeruje jak by były stworzone do winkli ale ile na nich pojeżdżę? :icon_mrgreen:

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... taki stary użytkownik forum, a zadaje pytanie zamiast poszukać w archiwum... brzydko, brzydko :)

były 2 tematy o oponach do ciężkiego turystyka, ostatnie posty ca. 1,5-2 mies temu. poza tym test w "motocyklu" bodajże w maju lub czerwcu; avony (nie wiem który model) wypadły tam raczej słabo - pierwsza trójka to pilot road 2, me z6, diablo strada. ja się zdecydowałem na te ostatnie

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę coś rzec na temat Avona Azaro . Przyczepność wystarczająca (na sucho , co do mokrych waunków mam za małe doświadczenie) do maksymalnych pochyleń na jakie pozwala motocykl . Z tym że mówię tu tylko o tylnej oponie , przednią miałem sportową , też Avon .Motocykl waży 230 kg. Przy szybkiej jeździe tył styknął na 18 kkm a przód na 12 kkm .Założyłem te opony zaraz gdy zaprezentowano je w prasie ,więc jak sądzę były to pierwsze serie produkcji .

 

Obecnie są już nowe modele Avona .

 

Co do testów w gazetach , to wynika z nich , że chcąc precyzyjnie opisać model opony np Avon Azaro AV 46 ST , należało by podawać rok produkcji .

Taki RoadAtack w którymś tam roku na suchym okazał się bezkonkurencyjny , oczywiście kosztem zużycia . Na rok następny już nie był taki wspaniały .Być może producent zwiększył trwałość .

U mnie Road Atack nie wystarczył nawet na 10kkm , a kilka lat później w teście GSR600 na 25 tys.km (Motocykl)ta opona osiągnęła wynik 16 kkm .

Powyższe fakty mogły by sugerować , że mimo tej samej nazwy , coś tam zmieniają w oponach .

 

Teraz ujeżdzam kolejne ME Z-6 (tył), subiektywnie stwierdzam skłonność do ślizgania się tej opony na gładkej nawierzchni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ujeżdzam kolejne ME Z-6 (tył), subiektywnie stwierdzam skłonność do ślizgania się tej opony na gładkej nawierzchni .

 

Jezeli masz na mysli Metzeler Z6 i przy 86 KM / 68 Nm srwierdzasz sklonnosc do slizgania sie tej opony to podaj ile ona ma lat, i przy jakich obrotach ?

 

Osobiscie troche na nich pojezdzilem i mimo 167 KM i 130 Nm nie uslizgnela mi sie ani razu nawet w deszczu. Moich 3 innych kolegow tez o takim fenomenie no powiedzmy nie slyszeli ( jeden uzywa rowniez " K " a dwoch pozostalych 1200 ccm )

 

Sorry ale w testach Avony niestety sa na ostatniej pozycji ogolnej.

 

:)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metzeler Z6 . Rocznik 2005 a więc w zeszłym roku - roczny . Teraz mam 2006. Motocykl - 80 KM i 55 Nm :-) . Z opinią o ślizganiu spotkałem się na tym forum , i teraz postanowiłem że ujawnie mój przypadek :-) .

 

Na szorstkim asfalcie ciężko jej coś zarzucić , ale na odcinkach gładszych ( czyli większość starszych dróg) zdarzają się uślizgi . Ale mówię tu o jeździe w pochyleniu . W czasie badania przyczepności asfaltu na nieznanej nawierzchni , kiedy to wchodzę wolniej , ale za to daję szybciej i więcej gazu w środku i na wyjściu .

 

Oczywiście nie mam możliwości obiektywnie porównać różnych opon . Mimo że kilka zużyłem . Warunki mogą się różnić chodźby temperaturą , własnym samopoczuciem , czy jakimś zapyleniem nawierzchni . Dlatego możliwe że każda inna opona by się w tych warunkach poślizgnęła . Ale latając zeszłej wiosny byłem bardzo zdziwiony że NR 1 tak się ślizga .

 

Swego czasu nawet oponie Michealin Pilot Power zarzucano skłonność do ślizgania . W testach następnego roku pochwalono je że pozbyły się tego feleru .

 

Amen .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku w kwietniu bylismy w Harz. Temperatura wysoka nie byla a nawierzchnia sucha tez nie byla. Mimo, ze zdarzyly sie odkrecenia nikomu nie zdarzylo sie aby ten typ opon sie uslizgnal, dlatego moje zdziwienie.

 

:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam opon do Kawy ZRX 1100 i nie wiem za bardzo co wybrać aby nadawało się do winklowania, a jednocześnie by ich żywotność znacznie przekraczała 15tys km. Na chwilę obecną rozważam Avon Azaro, Michelin Pilot Road, Dunlop D 209 (te chyba najdroższe) i Metzeler MEZ4. Ktoś na tym jeździ? Jak się sprawuja na deszczu, która z nich najmniej ucieka w pełnym / prawie pełnym złożeniu?

P.S. Na tą chwilę najpoważniej rozważam Avonki Azaro i Pilot Road - kształt sugeruje jak by były stworzone do winkli ale ile na nich pojeżdżę? :clap:

 

Ja jeździłem na ME Z4 i zdecydowanie je odradzam. Tak jak na suchym jeszcze sobie radzą tak na mokrym jest totalna porażka. Mimo, że mój motocykl ma niecałe 40 KM ślizgi na mokrym asfalcie zdarzały się notorycznie. Zdecydowanie odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło na D209, dostałem dobrą cenę :offtopic: Jak założę to podzielę się wrażeniami :)

 

 

Takie opony na ulice??? To na torze będziesz miał wielkie problemy żeby wykorzystać w pełni ich super zalety. A na ulicy tego nie poczujesz, chyba że po kieszeni, bo skończą Ci się momentalnie.

 

ps. chyba że kupiłeś jakieś potorówki - to może i się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć moge liczyć na prawie 20 tys km jeśli rozsądnie będę je użytkował, dostałem dobrą cenę a D220 nie było. Myślałem też o Michelinach cos tam road ale drogie jak sukinsyn.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć moge liczyć na prawie 20 tys km jeśli rozsądnie będę je użytkował,

 

Co znaczy rozsądnie :P ?

A 20tys na Dunlopach Oualifer i ZRXie to będzie drugi cud na Wisłą. Mnie wystarczyły na około 9tys ( tył ) i widać już było płócienko.

Trzeba było się spytać doświadczonego kolegi :bigrazz: . Po 7tys km na Conti Road Attac widać że przeżyją dłużej niż Dunlopy.

Ale bez nerwów, są to niezłe gumy i dostałej dobrą cenę ... a ... tak przy okazji, co znaczy dobra cena ? rozumiem że poniżej 950zł ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć moge liczyć na prawie 20 tys km jeśli rozsądnie będę je użytkował, dostałem dobrą cenę a D220 nie było. Myślałem też o Michelinach cos tam road ale drogie jak sukinsyn.

 

 

20 tyś. km na D209?! Chyba na czterech kompletach! :flesje:

Po przejechaniu takiego dystansu koniecznie wrzuć na forum foty tych kapci :wink:

Pozdrawiam :)

Edytowane przez patryk.cbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś takie:?

 

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_de...ualifier_f.html

 

 

Czy może takie:?

 

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_de...d_209_f_gp.html

 

 

Te pierwsze pewnie starczą na dużo dłużej, pewnie 10 tys i może troszke więcej ( zależnie od stylu jazdy), te drugie 10 tys nie przeżyją.

Edytowane przez 01kriters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...