pikus91 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 (edytowane) Pikuś, a skąd Ty wziołeś te 4W i 10W :clap: :) :) . Jedyne słuszne żarówki do kierunków to 21W !!!. 10w byly montowane fabrycznie w Dt 80 lc2, Mtx 80 r2, Tzr 80 i w skuterach. Jedynie co sie spotlakem z 21 w to w simsonie chodzi oczywiscie o motocykle aha i tam bylo dodane NP 4w i 10w Zbig wyjasnil to moj post kilkoma wtrazami Edytowane 17 Sierpnia 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 10w byly montowane fabrycznie w Dt 80 lc2, Mtx 80 r2, Tzr 80 i w skuterach. Jedynie co sie spotlakem z 21 w to w simsonie chodzi oczywiscie o motocykle Tylko 21W można nazwać kierunkowskazami .. reszta nie spełnia norm i stwarza zagrożenie... aj kupilem kiedy na allegro i okazało się, że miały 3W.. A w aukcji słowa o tym nie było .. takie to można na choinke przywiesić .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musieli Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Jedynie co sie spotlakem z 21 w to w simsonie chodzi oczywiscie o motocykle Wszystkie "miniblinkery" (oczywiście nie mówię o LEDach) mają żarówki 21W... więc pewnie nie spotkałeś zbyt wielu motocykli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 (edytowane) niespotkalem poniewaz narazie siedze w tzw pizdzikach motorowerach. Stifler gdyby nie mialy te kierunkowskazy homologacji i stwazaly zagrozenie to chyba by nie byly montowane w wyzej wymienionych motocyklach i skuterach. A w wielu kierunkach sa tzw odblysniki i bdb widac jak miga 10w zarowka Edytowane 17 Sierpnia 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 niespotkalem poniewaz narazie siedze w tzw pizdzikach motorowerach.Stifler gdyby nie mialy te kierunkowskazy homologacji i stwazaly zagrozenie to chyba by nie byly montowane w wyzej wymienionych motocyklach i skuterach. A w wielu kierunkach sa tzw odblysniki i bdb widac jak miga 10w zarowka Bo nie mają homologacji... Wiekszość chińskich skuterków ma światełka z małymi żaróweczkami.. Teoretycznie można za to dostać mandat, pomimo, że kupione w salonie i normalnie zarejestrowane.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 (edytowane) ... i bdb widac jak miga 10w zarowka W nocy to może widać, ale w słoneczny dzień to już niekoniecznie. A od tego czy będzie widać Twoje kierunki może zależeć Twoje bezpieczeństwo. Edytowane 17 Sierpnia 2007 przez TomaszB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 W nocy to może widać, ale w słoneczny dzień to już niekoniecznie. A od tego czy będzie widać Twoje kierunki może zależeć Twoje bezpieczeństwo.Zalezy, kto to wyprodukował :-) - w Charcie miałem żarówki 21W i były słabo widoczne, a w NS-1 10-ciowatowe i było je widać dobrze z daleka w słoneczny dzień. No i też miałem problem z nierównomiernym miganiem kierunkowskazów, okazało się, że w jednym mam żarówkę 21W (pozostałe 10W i to chyba było fabryczne, a więc NS-1 też tak ma), migało oczywiście wolniej (przerywacz był na 20W). Po wyrównaniu mocy żarówek wszystko było już OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zalezy, kto to wyprodukował :-) - w Charcie miałem żarówki 21W i były słabo widoczne, a w NS-1 10-ciowatowe i było je widać dobrze z daleka w słoneczny dzień. No i też miałem problem z nierównomiernym miganiem kierunkowskazów, okazało się, że w jednym mam żarówkę 21W (pozostałe 10W i to chyba było fabryczne, a więc NS-1 też tak ma), migało oczywiście wolniej (przerywacz był na 20W). Po wyrównaniu mocy żarówek wszystko było już OK. To miałeś za słabe ładowanie, jeśli 21w świeciły słabiej.. Róbcie jak chcecie ale jak sie w kogoś wkomponujecie bo nie widział że chcecie skręcić to może być nieciekawie.. Nie mówiąc juz o ubezpieczeniu, które może nie zostać wypłacone, a raczej napewno nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość teczixx Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 I sie wyjaśniło. Jedna zarówka jest 6w a inne 23w wiec tylko musze dostac taka i wszystko gra. Dzieki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Tylko 21W można nazwać kierunkowskazami .. reszta nie spełnia norm i stwarza zagrożenie... Nie - e! Żarówki 21W w instalacji 6V się nie sprawdzają, gdyż skrętka wolframowa wykonana jest z tak grubego drutu, że ten nie nadąża rozgrzewać się i stygnąć odpowiednio szybko. Po założeniu żarówek 15W kierunki zaczęły świecić jaśniej i wyraźnie widać jak się zapalają i gasną... Swoją drogą 6V ssie i będę przerabiał Hondę na 12V, aby móc wsadzić normalne żarówki 21W :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki454 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Kierunki powinny mieć 21W i takie są montowane w "normalnych" motocyklach. Inne kierunkowskazy - żarówki stwarzają niebezpieczeństwo dla użytkownika. Zła widoczność szczególnie w dzień. żarówki powinny być wszystkie takie same. Nieodpowiednia żarówka traktowana jest przez przerywacz jako spalona i dlatego inna szybkość "migania". Wykręć żarówkę z jednego kierunku i zobacz jak zachowuję się kierunkowskaz (przerywacz) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Nie - e! Żarówki 21W w instalacji 6V się nie sprawdzają, gdyż skrętka wolframowa wykonana jest z tak grubego drutu, że ten nie nadąża rozgrzewać się i stygnąć odpowiednio szybko. Po założeniu żarówek 15W kierunki zaczęły świecić jaśniej i wyraźnie widać jak się zapalają i gasną... Swoją drogą 6V ssie i będę przerabiał Hondę na 12V, aby móc wsadzić normalne żarówki 21W :icon_question: Sprawdzą jak sie ma wydajną prądnice... Ja takie miałem i było dobrze... Może i te mniejszej mocy świecą u Ciebie lepiej ale nie oznacza to, że w razie kontroli ominie Cie mandat... w przepisie jest wyraźnie napisane 21W, no chyba że są diodowe ale wtedy też muszą mieć homologacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Sprawdzą jak sie ma wydajną prądnice... Ja takie miałem i było dobrze... Może i te mniejszej mocy świecą u Ciebie lepiej ale nie oznacza to, że w razie kontroli ominie Cie mandat... w przepisie jest wyraźnie napisane 21W, no chyba że są diodowe ale wtedy też muszą mieć homologacje Być może zmniejszenie częstotliwości poprawiło by ich skuteczność, ale w konfiguracji którą miałem nie działały i tyle. Ciężko być widocznym z na wpół świecącymi żarówkami... Problem istniał nawet wtedy, gdy akumulator był naładowany do pełna (a wtedy to on był nowy, bo jak kupiłem sprzęt aku było martwe). Prawdopodobnie winę ponosił przerywacz, próbowałem przy nim grzebać ale w zasadzie efektu żadnego. Teraz mam nowy przerywacz i być może działały by i 21-watówki, jednak te 6W słabsze żarówki nie są ciemne, jak by się mogło wydawać... Problem nie istnieje na chwilę obecną, gdyż motorek stoi bez zapłonu, a jak już będzie jeździł to na 12V i z żarówkami 21W. P.S. Taka MZ ES250/2 ma żarówki 18W w kierunkowskazach, czy to fabryczne rozwiązanie też jest zagrożone mandatem? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Być może zmniejszenie częstotliwości poprawiło by ich skuteczność, ale w konfiguracji którą miałem nie działały i tyle. Ciężko być widocznym z na wpół świecącymi żarówkami... Problem istniał nawet wtedy, gdy akumulator był naładowany do pełna (a wtedy to on był nowy, bo jak kupiłem sprzęt aku było martwe). Prawdopodobnie winę ponosił przerywacz, próbowałem przy nim grzebać ale w zasadzie efektu żadnego. Teraz mam nowy przerywacz i być może działały by i 21-watówki, jednak te 6W słabsze żarówki nie są ciemne, jak by się mogło wydawać... Problem nie istnieje na chwilę obecną, gdyż motorek stoi bez zapłonu, a jak już będzie jeździł to na 12V i z żarówkami 21W. P.S. Taka MZ ES250/2 ma żarówki 18W w kierunkowskazach, czy to fabryczne rozwiązanie też jest zagrożone mandatem? :buttrock: Jeśli przepis mówi, że ma być 21 to ma być 21... Nikogo nie interesuje czy to jest oryginalne czy nie i wątpie żeby 18W byly oryginalne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Kierunki powinny mieć 21W i takie są montowane w "normalnych" motocyklach. Inne kierunkowskazy - żarówki stwarzają niebezpieczeństwo dla użytkownika. Zła widoczność szczególnie w dzień. Jeśli przepis mówi, że ma być 21 to ma być 21... Nikogo nie interesuje czy to jest oryginalne czy nie i wątpie żeby 18W byly oryginalne..Panowie, a co wy tu wypisujecie :bigrazz: . W rzadnych przepisach nie jest określone jaką moc powinna mieć żarówka, czy to w kierunku, czy w lampie :P , jeśli już to określa się natężenie światła w kandelach (cd), nie wiem czy wiecie, ale w kierunkach, o których mowa w tym wątku, są założone żarówki halogenowe H6W, dodatkowo są pod nimi odblaski, więc strumień światła wcale nie będzie słabszy niż przy klasycznej żarówce 21W. Napiszę wam jeszcze, iż kierunki i lampy muszą mieć homologacje, powinna być ona wytłoczona na kloszu lampy wraz z informacją o typie żarówki, i jeśli będzie np. H6W, to nikt wam mandatu nie wlepi, że nie siedzi tam 21W :(Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.