Skocz do zawartości

Problem z Honda VFR 800 Fi


Jashczur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem szczesliwym posiadaczem vfr-ki rocznik '99 niestety mam pare problemów i pytań z nimi zwianymi, na ktore nie umiem sobie odpowiedzieć wiec prosze o pomoc .

Po pierwsze motocykl ma "doła" w dolnym zakresie obrotów. Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty. Motor posiada akcesoryjny karbonowy wydech MIG i nie wiem czy to moze byc przyczyna, z powodu np. złej regulacji

Po drugie, czasem w trakcie bardziej dynamicznej jazdy zdarza sie, że zaswieca sie kontrolka wtrysku FI i motor nagle traci calkowicie moc -wrażenie jakby zgasł, trwa to ok 1-3 sekund i potem wszystko jest ok.

Po trzecie, przy puszczaniu sprzegla na biegu słysze lekkie chrupanie donoszące sie spod baku. Nie wiem czy to normalne ponieważ jest to moj pierwszy motocykl z hydraulicznym sprzegłem.

Prosze o pomoc, wyjasnienie moich uwag i porady, za które z góry dziekuje Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po pierwsze motocykl ma "doła" w dolnym zakresie obrotów. Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty. Motor posiada akcesoryjny karbonowy wydech MIG i nie wiem czy to moze byc przyczyna, z powodu np. złej regulacji

 

Możliwe że przelotowy wydech powoduje takie czknięcia... miałem podobnie w Transalpie jak założyłem przelot....Power Commander mógłby pomóc

 

Po drugie, czasem w trakcie bardziej dynamicznej jazdy zdarza sie, że zaswieca sie kontrolka wtrysku FI i motor nagle traci calkowicie moc -wrażenie jakby zgasł, trwa to ok 1-3 sekund i potem wszystko jest ok.

 

Można by spróbować zrobić synchronizację wtrysków, zajrzeć do filtra powietrza i świec... może trzeba wymienić...

 

Po trzecie, przy puszczaniu sprzegla na biegu słysze lekkie chrupanie donoszące sie spod baku. Nie wiem czy to normalne ponieważ jest to moj pierwszy motocykl z hydraulicznym sprzegłem.

 

Nie sądzę żeby owo chrupanie miało związek ze sprzęgłem... może słyszysz odgłos zasysanego powietrza z airboksu... sprzęgło jesli hałasuje to dzięk wydobywa się z prawej strony spod pokrywy sprzegła ..

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Po trzecie, przy puszczaniu sprzegla na biegu słysze lekkie chrupanie donoszące sie spod baku. Nie wiem czy to normalne ponieważ jest to moj pierwszy motocykl z hydraulicznym sprzegłem.

Prosze o pomoc, wyjasnienie moich uwag i porady, za które z góry dziekuje Pozdrawiam.

 

To na pewno korniki. Normalne w VFR... :icon_twisted:

 

Wtrysk powinien w pewnym zakresie poradzić sobie z wydechem przelotowym. Sprawdź filtr powietrza. Co do przerw w pracy silnika - mozę jakaś kostka? Niedawno ktoś miał podobny problem spowodowany stycznikiem bocznej stopki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze motocykl ma "doła" w dolnym zakresie obrotów. Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty. Motor posiada akcesoryjny karbonowy wydech MIG i nie wiem czy to moze byc przyczyna, z powodu np. złej regulacji

 

Na początek proponuje wymienić swiece(też tak miałem w FZR1000) - polecam Denso i nie ma rzadnych dołków :)

 

Ale może to własnie ta usterka z wtryskiem przyczyna sie do tego :(

 

Najpierw wymień swiece bo jak kupiony niedawno moto to polecam wymienic filtry, swiece, płyny... Nie patrząc na zapewnienia sprzedawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece sa nowe, filtr powietrza tez jak i olej. Jesli chodzi o zaswiecajaca sie kontrolke Fi to sprawdze jaki to blad-zobaczymy co pokaze komputer ale po ponownym uruchomieniu kontrolka nie miga. Dzieki wszystkim za opinie i rady pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam przelotowego Devila i przy zimnym silniku, podczas szybkiego, mocnego okręcenia, czasem też zdarzy się leciutkie przydławienie. Motocykl ma wymienione świece i jest po regulacji klap.

2. Raz zdarzyło mi się zapalenie kontrolki FI. Z jakiego powodu po przekręceniu kluczyka nie zaczęła pracowac pompa paliwa. Pomimo tego motocykl bez problemu odpalił, ale po przejechaniu ok. 200 metrów, silnik zdechł i zapaliła się kontrolka FI. Po ponownym przekręceniu kluczyka pompa zaskoczyła i normalnie pojechałem dalej. Sprawdź czy nie masz może założonego jakiego dodatkowego filtra paliwa, który nie nadąża z podawaniem paliwa na wyższych obrotach.

3. Takie odgłosy u mnie nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...