Skocz do zawartości

stuki z okolicy skrzyni lub kola tylnego


Tomek-Bandit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Ostatnio po tym jak starałem się nauczyc jezdzic na kole cos zaczelo mi stukac. Na początku stuk ten byl bardzo nieprzyjemny i wyczuwalny na podnozkach. Tak jak by przy kazdym obrocie kola cos przeskakiwalo niezaleznie od tego jaki mam bieg. Najlepiej wyczuwalne to bylo w okolicy 5 tys rpm przy stalych obrotach. Przy przyspieszaniu praktycznie tego nie czuc.

Mam dosc stary lancuch i myslalem ze to moze byc cos z nim nie tak wiec pojechalem do mechanika i on powiedzial ze owszem lancuch moze juz nie jest malina ale jeszcze objade ten sezon a te stuki to jakis tam element w tylnym kole co sie wyrobil i ze to nie jest niebezpieczne.

Stuki wyczywalne na calym motorze sie powiekszaly az do momentu kiedy zrobilem sobie przerwe 2 tygodnie. Pare dni temu odpalilem maszyne na mala przejazdzke i nic mi juz nie drga na podnuzkach i nie czuc zadnych przeskokow ale za to stuki staly sie duzo duzo glosniejsze :crossy: Teraz wydaje mi sie ze stuka non stop ale na wysokich obrotach nie slychac bo wiadomo.. wyje silnik. Nie jestem pewien skad ten dzwiek dochodzi. Czy ze skrzyni, czy z tylnego kola.

Jak myslicie co to moze byc?

Planuje wycieczke do Rygi i nie wiem czy moge na takim jechac mimo to ze mechanik mowil ze to nie jest powazne.

 

Pozdrawiam i z gory dzieiz a rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Masz najprawdopodobniej do wymiany napęd tzn. zębatki i łańcuch. W najleprzym przypadku łańcuch jest słabo naciągnięty lub nienasmarowany. Mogą być też zużyte gumowe amortyzatory w zębatce tylnego koła. Najpierw zajmij się łańcuchem i oceń stan zębatek. Jeżeli nie pomoże odpowiednia regulacja i przesmarowanie radziłbym wymienić jak najszybciej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny przypadek w suzuki rf 600r. U mnie była to wina łańcucha. Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok (tzn łańcuch i zębatki) ale gdy naciągłem łańcuch i zaczynałem kręcić kołem to zmieniał się naciąg łańcucha nie działo się to co 1/2 obrotu koła (czyli zebatka była osiowo ok) tylko w danym połozeniu łańcucha. Jak puźniej się okazało to łańcuch wyciągnoł sie tylko w jednym miejscu. Pisze o tym bo też mechanik mówił ,ze wytrzyma sezon, ale jak łańcuch jest stary (tak było tez w moim przypadku) i stawiasz moto na koło to są ogromne przeciążenia dla łancucha w momencie podrywania moto do góry stary łańcuch może tego nie wytrzymać i wyciagnąć się w jednym miejscu. Proponuje sprawdzić czy masz równy naciąg na całej długości łańcucha. pozdro

Edytowane przez przemekpimek

zero smutków, zero złości wyj**ane po całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...