Tomek-Bandit Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Witajcie Ostatnio po tym jak starałem się nauczyc jezdzic na kole cos zaczelo mi stukac. Na początku stuk ten byl bardzo nieprzyjemny i wyczuwalny na podnozkach. Tak jak by przy kazdym obrocie kola cos przeskakiwalo niezaleznie od tego jaki mam bieg. Najlepiej wyczuwalne to bylo w okolicy 5 tys rpm przy stalych obrotach. Przy przyspieszaniu praktycznie tego nie czuc. Mam dosc stary lancuch i myslalem ze to moze byc cos z nim nie tak wiec pojechalem do mechanika i on powiedzial ze owszem lancuch moze juz nie jest malina ale jeszcze objade ten sezon a te stuki to jakis tam element w tylnym kole co sie wyrobil i ze to nie jest niebezpieczne. Stuki wyczywalne na calym motorze sie powiekszaly az do momentu kiedy zrobilem sobie przerwe 2 tygodnie. Pare dni temu odpalilem maszyne na mala przejazdzke i nic mi juz nie drga na podnuzkach i nie czuc zadnych przeskokow ale za to stuki staly sie duzo duzo glosniejsze :crossy: Teraz wydaje mi sie ze stuka non stop ale na wysokich obrotach nie slychac bo wiadomo.. wyje silnik. Nie jestem pewien skad ten dzwiek dochodzi. Czy ze skrzyni, czy z tylnego kola. Jak myslicie co to moze byc?Planuje wycieczke do Rygi i nie wiem czy moge na takim jechac mimo to ze mechanik mowil ze to nie jest powazne. Pozdrawiam i z gory dzieiz a rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 WitamMasz najprawdopodobniej do wymiany napęd tzn. zębatki i łańcuch. W najleprzym przypadku łańcuch jest słabo naciągnięty lub nienasmarowany. Mogą być też zużyte gumowe amortyzatory w zębatce tylnego koła. Najpierw zajmij się łańcuchem i oceń stan zębatek. Jeżeli nie pomoże odpowiednia regulacja i przesmarowanie radziłbym wymienić jak najszybciej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 a stan lozysk w kole?chwyc je rekoma i pobujaj na boki, gora-dol itp. powinienes wyczuc jak cos bedzie nie tak Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Zobacz czy tylna zebatka nie ma luzu poprzecznego wzgledem felgi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) Ja miałem podobny przypadek w suzuki rf 600r. U mnie była to wina łańcucha. Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok (tzn łańcuch i zębatki) ale gdy naciągłem łańcuch i zaczynałem kręcić kołem to zmieniał się naciąg łańcucha nie działo się to co 1/2 obrotu koła (czyli zebatka była osiowo ok) tylko w danym połozeniu łańcucha. Jak puźniej się okazało to łańcuch wyciągnoł sie tylko w jednym miejscu. Pisze o tym bo też mechanik mówił ,ze wytrzyma sezon, ale jak łańcuch jest stary (tak było tez w moim przypadku) i stawiasz moto na koło to są ogromne przeciążenia dla łancucha w momencie podrywania moto do góry stary łańcuch może tego nie wytrzymać i wyciagnąć się w jednym miejscu. Proponuje sprawdzić czy masz równy naciąg na całej długości łańcucha. pozdro Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez przemekpimek Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.