Skocz do zawartości

Jak znaleźć punkt zapłonu?


Gość marcpol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak znaleźć punkt zapłonu w zapłonie elektronicznym? Chodzi o moment, w którym wyzwalana jest iskra. Zapłon iskrownikowy. Jedyny pomysł, jaki przyszedł mi do głowy to zaznaczenie znaku na kole magnesowym, kamera i sprawdzenie, w jakiej jego pozycji wyzwalana jest iskra. Wady to mała dokładność - będę miał obraz, w którym widoczna jest iskra na świecy oraz gdy znak na kole spotyka się ze stałym elementem np. stojanu, ale pewnie kamera tego dokładnie nie uchwyci. Chwilowa przeróbka na bateryjny nie wchodzi w grę - budowa impulsatora i cewki zasilającej moduł to wyklucza. Pozdrawiam

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na to wpadłeś :D? Problem w tym, że takiego znaku nie ma ani na stojanie, ani na kole magnesowym.

A co to za wynalazek który nie ma znaku na kole magnesowym? kosiarka do trawy?

Za mało napisałeś na ten temat. Silnik ? po co chcesz go przerabiać i czemu to ma służyć?

Słyszałeś coś o lampie stroboskopowej?

To takie błyskadełko do ustawiania zapłonu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz gilere masz problem :D

 

Nie jeden już rozwiązałem. :icon_biggrin:

 

 

A co to za wynalazek który nie ma znaku na kole magnesowym? kosiarka do trawy?

Za mało napisałeś na ten temat.

 

Minarelli AM, zapłon to hiszpański motopalt (chyba, jeszcze to sprawdzę), nie ten stosowany w CZ cross.

 

BTW mam zapłon z silnika kosiarki TECUMSEH, gdybym ustalił w nim punkt zapłonu bardzo by mi sie przydał.

 

Silnik ? po co chcesz go przerabiać i czemu to ma służyć?

 

Jak zwykle nadinterpretuje Pan wypowiedzi, nie chce nic przerabiać. Na stojanie poprzedni właściciele/ mechanicy/ uzytkownicy zaznaczyli mnóstwo znaków. Dlatego chciałbym to sprawdzić. Ma to służyć poprawie pracy silnika. Na głowicy są ślady po spalaniu stukowym (dawne).

 

Dodam, że nie chcę wyrzucić moto na śmietnik, korzystać z usług mechanika, nie jest to też Honda, ani nawet japonia, więc nie musi Pan tak emocjonalnie do tego podchodzić.

 

 

Słyszałeś coś o lampie stroboskopowej?

To takie błyskadełko do ustawiania zapłonu.

 

Słyszałem, jednak nie rozumiem, jak ma sie mi przydać? Błyśnie w momencie wyzwolenia iskry i tyle. Nie będę znał kata wyprzedzenia zapłonu. Mam skierować jej światło n zapłon i w momencie jego pojawienia się będę widział moment wyzwolenia iskry? Tak się to używa? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tam jest kilkanaście znaków to znajdź znak OT lub T czyli Górny Martwy Punkt i go zaznacz białą farbą.

Podłącz lampę stroboskopową i uruchom silnik a pokaże Ci punkt zapłonu, zapamiętaj i po zgaszeniu silnika zaznacz.

Jeżeli chcesz koniecznie znać dokładny fabryczny kąt przyspieszenia zapłonu musisz się skontaktować z producentem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minarelli AM, zapłon to hiszpański motopalt (chyba, jeszcze to sprawdzę), nie ten stosowany w CZ cross.

 

BTW mam zapłon z silnika kosiarki TECUMSEH, gdybym ustalił w nim punkt zapłonu bardzo by mi sie przydał.

 

Szukasz kąta wyprzedzenia w motoplacie czy w kosiarce? Czy jest to mały motoplat z zewnętrznym kołem magnesowym oraz z zasilaniem innych odbiorników? Coś jak w herculesach czy zundappach?

 

Najprawdopodobniej masz tam otwór w kole magnesowym (w okolicach strzałki pokazującej kierunek ruchu) oraz wgłębienie w stojanie. Wg mojej teorii zgranie tych dwóch znaków wyznacza moment wyzwolenia iskry.

 

Chyba że mówimy o zapłonie firmy motoplat jeszcze z przerywaczem i chcesz go zmienić na bezstykowy od kosiarki. Wtedy nie czytaj moich wypocin :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz kąta wyprzedzenia w motoplacie czy w kosiarce? Czy jest to mały motoplat z zewnętrznym kołem magnesowym oraz z zasilaniem innych odbiorników? Coś jak w herculesach czy zundappach?

 

Najprawdopodobniej masz tam otwór w kole magnesowym (w okolicach strzałki pokazującej kierunek ruchu) oraz wgłębienie w stojanie. Wg mojej teorii zgranie tych dwóch znaków wyznacza moment wyzwolenia iskry.

 

Chyba że mówimy o zapłonie firmy motoplat jeszcze z przerywaczem i chcesz go zmienić na bezstykowy od kosiarki. Wtedy nie czytaj moich wypocin :biggrin:

 

BTW - przy okazji. Szukam momentu wyzwolenia iskry przez motoplat w silniku Minarelli, ma on otwór, fabryczną ryskę, jakiś inny znak w różnych miejscach. Na stojanie nie ma znaku. To nie jest zapłon stosowany w CZ cross 125 516, 511, ani w Zündappach, Sachsach oraz Herculesach. Podobna jest nazwa. Użyje lampy stroboskopowej, tak, jak radzi Pan Piotr i ma nadzieje, że to rozwiąże problem.

 

wez miernik i sprawdz kiedy wyzwala sie impuls. Tylko nie wiem jak tam dziala to czy na impuls elektryczny czy na zwarcie masy, musisz to sprawdzic, ale miernikiem bedzie najdokladniej

 

Mylisz się.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamiast sie spierać nie wiadomo o co to lepiej podajcie rozwiazanie problemu.

Moja propozycja - potrzebne jest radyjko AM (fale długie, im starsze tym lepsze) radyjko stawiamy blisko silnika, np na kanapie, pogłaśniamy na maxa, i powoli kręcimy ręcznie silnikiem na włączonym zapłonie - żeby prąd w systemie był. W momencie przeskoku iskry powininen byc słyszalny trzask z radyjka. I mamy punkt zapłonu. Natomiast czy jest dobrze ustawiony, to już inna historia.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast sie spierać nie wiadomo o co to lepiej podajcie rozwiazanie problemu.

Moja propozycja - potrzebne jest radyjko AM (fale długie, im starsze tym lepsze) radyjko stawiamy blisko silnika, np na kanapie, pogłaśniamy na maxa, i powoli kręcimy ręcznie silnikiem na włączonym zapłonie - żeby prąd w systemie był. W momencie przeskoku iskry powininen byc słyszalny trzask z radyjka. I mamy punkt zapłonu. Natomiast czy jest dobrze ustawiony, to już inna historia.....

 

Nie działa - jak napisałem wyżej - zapłon iskrownikowy - za mały prąd, aby spowodować zakłócenia, poza tym świeca i chyba nasadka też maja rezystor, aby uniknąć zakłóceń. Rozwiązanie problemu już padło i jestem w trakcie jego wdrażania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...