vanilla sky Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Mam problem w ustawieniu rozrządu w mojej Yamasze XT. Wiem że jeżeli tłok jest w położeniu górnym, to zawory maja być zamknięte, a kiedy schodzi na dół to otwieraja sie ssące, zaś kiedy sie podnosi to wszystkie zawory maja być znowu zamkniete (nastepuje spręzanie) wybuch, tłok spopowrotem na sam dół, a kiedy podchodzi do góry to otwieraja się zawory wydechowe, następuje wyprużniznie 4suw. Ustawiłem wszystko tak jak ma być i nic, zmieniałem tez ustawienie o 4 zęby do przodu i do tyłu na gwiazdce wałka rozrządu, nic to nie dało nie zapalił. Powiedzcie czemu motor nie chce zapalić :buttrock: ?? Mieszanke dostaje, prąd też. Zawory sa świeżo dotarte, sprawdzałem szczelność.Proszę o poradę i wskazówki. Vanilla sky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ale kręci silnik? może strzela z wydechu?napisz wiecej szczegółów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Jak mogłeś przesunąć łąńcuszek o 4 zęby?? Chcesz pokrzywić zawory.. Tam nic nie ustawia sie na oko..... Może źle ustawiłeś i teraz iskra jest przy ssuwie wydechu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanilla sky Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ale kręci silnik? może strzela z wydechu?napisz wiecej szczegółów Silnik kręci bardzo dobrze, rozrusznik niema żadnych przebić bo nowa tulejkę założyłem. Poprostu mam przestawiony rozrząd, tylko że po ustawieniu, w odpowiednim miejscu wałka rozrządu i zsynchronizowanio go z wałem i ustawieniu zaworów, silnik nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rure. A w pierwszym poście napisałem według mnie jak powinien działać silnik czterosuwowy i jak według tego ustawiłem rozrząd.Proszę o odpowiedź.Vanilla sky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 powinno sie go ustawić na fabryczne znaki, jeśli takowe są oczywiściea zanim zacząłeś odpalać to pokręciłeś przynajmniej o 360 st wałem i sprawdziłeś czy nic nie blokuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanilla sky Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Jak mogłeś przesunąć łąńcuszek o 4 zęby?? Chcesz pokrzywić zawory.. Tam nic nie ustawia sie na oko..... Może źle ustawiłeś i teraz iskra jest przy ssuwie wydechu... Przestawiałem stopniowo o jeden ząb i sprawdzałem kręcąc recznie magnetem czy nie dotyka zaworem w tłoka, a potem skręcałem pokrywę zaworową i próbowałem zapalic niestety bez rezultatu. Iskra tam jest zawsze podawana kiedy tłok jest w górze, więc niewiem co sądzic o tym????Moto nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 no masz na 100% przestwaiony rozrząd ale pytanie czy tylko przestawiony czy może jest gorzej jeszcze :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Rozrząd w tym silniku jest bardzo prosty. Wystarczy zajrzeć do serwisówki ale Ty chciałeś to zrobić teoretycznie i nie wyszło.Tłok w górzeznak na kole Twałek rozrządu krzywkami w dół (obydwoma albo obydwiema) jeden czortznaki na kole rozrządu powinny pokazywać płaszczyznę głowicy\poskręcaćobrócić dwa razy wałem dla kontrolireszta do kupy i ma palić.Jak nie zapali to moto na warsztat do mechanika a Ty do pracy coby zarobić na naprawę. ps. osobiście nie składam silników z części dostarczonych w worku i nie robię poprawek po amatorach Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 wiec tak! tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 wiec tak! tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle.Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 (edytowane) no to u mnie jest :) najpierw jest H a potem IT Edytowane 7 Sierpnia 2007 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanilla sky Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP A coto oznacza Gmp? Zrobie tak jak Pan mówi i zobacze co się stanie mam nadziej że moto odpali. A jak nie to się odezwe jeszcze do Pana o dalsze wskazówki. Dzięki bardzo :notworthy: Zaraz ide skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 w takim razie nie jest to I tylko pionowa kreska na której dokładnie ma być GMP i ona powinna się pokrywać z podobną kreską na obudowie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 gmp to górne martwe położenia tłoka Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanilla sky Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zrobiłem wszystko tak jak pisaliscie Panowie i moto nie zapaliło, ale jest plus bo większy dymek idzie z zaworów wydechowych, może nie odpala przez to, że prubuje odpalic bez zakręconej rury wydwchowej ???A może moduł cos chrzani, bo iskra troche skacze po elektrodzie, nawet na nowej świecy.Proszę o odp. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.