Skocz do zawartości

Ratujcie ludzie !! rozrząd w Yamaha XT 600


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w ustawieniu rozrządu w mojej Yamasze XT. Wiem że jeżeli tłok jest w położeniu górnym, to zawory maja być zamknięte, a kiedy schodzi na dół to otwieraja sie ssące, zaś kiedy sie podnosi to wszystkie zawory maja być znowu zamkniete (nastepuje spręzanie) wybuch, tłok spopowrotem na sam dół, a kiedy podchodzi do góry to otwieraja się zawory wydechowe, następuje wyprużniznie 4suw. Ustawiłem wszystko tak jak ma być i nic, zmieniałem tez ustawienie o 4 zęby do przodu i do tyłu na gwiazdce wałka rozrządu, nic to nie dało nie zapalił.

Powiedzcie czemu motor nie chce zapalić :buttrock: ?? Mieszanke dostaje, prąd też. Zawory sa świeżo dotarte, sprawdzałem szczelność.

Proszę o poradę i wskazówki.

Vanilla sky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kręci silnik? może strzela z wydechu?

napisz wiecej szczegółów

 

 

Silnik kręci bardzo dobrze, rozrusznik niema żadnych przebić bo nowa tulejkę założyłem. Poprostu mam przestawiony rozrząd, tylko że po ustawieniu, w odpowiednim miejscu wałka rozrządu i zsynchronizowanio go z wałem i ustawieniu zaworów, silnik nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rure. A w pierwszym poście napisałem według mnie jak powinien działać silnik czterosuwowy i jak według tego ustawiłem rozrząd.

Proszę o odpowiedź.

Vanilla sky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogłeś przesunąć łąńcuszek o 4 zęby?? Chcesz pokrzywić zawory.. Tam nic nie ustawia sie na oko..... Może źle ustawiłeś i teraz iskra jest przy ssuwie wydechu...

 

 

Przestawiałem stopniowo o jeden ząb i sprawdzałem kręcąc recznie magnetem czy nie dotyka zaworem w tłoka, a potem skręcałem pokrywę zaworową i próbowałem zapalic niestety bez rezultatu. Iskra tam jest zawsze podawana kiedy tłok jest w górze, więc niewiem co sądzic o tym????Moto nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w tym silniku jest bardzo prosty. Wystarczy zajrzeć do serwisówki ale Ty chciałeś to zrobić teoretycznie i nie wyszło.

Tłok w górze

znak na kole T

wałek rozrządu krzywkami w dół (obydwoma albo obydwiema) jeden czort

znaki na kole rozrządu powinny pokazywać płaszczyznę głowicy\

poskręcać

obrócić dwa razy wałem dla kontroli

reszta do kupy i ma palić.

Jak nie zapali to moto na warsztat do mechanika a Ty do pracy coby zarobić na naprawę.

 

ps. osobiście nie składam silników z części dostarczonych w worku i nie robię poprawek po amatorach

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak!

 

tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym

 

wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak!

 

tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym

 

wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle.

Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP

 

A coto oznacza Gmp? Zrobie tak jak Pan mówi i zobacze co się stanie mam nadziej że moto odpali. A jak nie to się odezwe jeszcze do Pana o dalsze wskazówki. Dzięki bardzo :notworthy:

Zaraz ide skręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko tak jak pisaliscie Panowie i moto nie zapaliło, ale jest plus bo większy dymek idzie z zaworów wydechowych, może nie odpala przez to, że prubuje odpalic bez zakręconej rury wydwchowej ???

A może moduł cos chrzani, bo iskra troche skacze po elektrodzie, nawet na nowej świecy.

Proszę o odp.

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...