Skocz do zawartości

zaśniedziałe platynki


Rekomendowane odpowiedzi

Nerwica. Co kilkadziesiąt km śniedzieją mi platynki. Jeden gar przerywa i trzeba je podczyścić.

 

Platynki są nowe. Nowe kondenstarory. Rozumie gdyby platynki sie krzywo stykały, małą powierzchnią. Ale prawie całe sniedzieją.

 

Dziś wprawiłem stare platynki z poprzedniego silnika. To samo. Wyglądają te platynki tragicznie. Ale w starym silniku 6V szły jak burza i nigdy nie sniedziały.

 

Zmieniłem kondenstor na nowke z PF126p i Zastwy. Lipa. Po 20 km gar sie odłączył. Jak strace cierpliwośc to podepne tam taki dupny kondesator z Zastawy (wielkosci jajka).

 

Zapłon umie ustwawiać bo bezproblemowo zjeździłem 15ooo km Ale takich dziwów nigdy nie miałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a może przepsikaj te platynki Kontaktem S i Kontaktem U ? u mnie przestał śniedziec styk przy akumlatorze.. ale nie ręcze że to pomoże, aczkolwiek jak Ci zaśniedzieją to pryskasz najpierw S czekasz 2 min, psikasz U czekasz 2 min, powtarzasz obie czynności i jedziesz dalej... :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sniedź platynek jest wywołana raczej brakiem pradu samoczyszczącego..spróbuj delikatnie zmniejszyć przerwe.

 

Przerwe zmineijszyłem. Ale i tak lipa. Dziwne bo na kondensatorach z PF126p nie iskrzy. Chodzi fajnie a po kilku minutach pad platynki. Jutro jadę po nową. Może te platynki robią z gów.a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje założyć elektronika, ja w swoje etce zmieniam już 5 kondesator a nadal iskrzą, albo moduł stykowo-tranzystorowy ja w swojej 150 tak miałem i jeździło super, a teraz nie wiem co jest, szukam ostatnich częsci do elektronika i zakładam.

 

A może to wilgoć, ale raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje założyć elektronika, ja w swoje etce zmieniam już 5 kondesator a nadal iskrzą, albo moduł stykowo-tranzystorowy ja w swojej 150 tak miałem i jeździło super, a teraz nie wiem co jest, szukam ostatnich częsci do elektronika i zakładam.

 

Mój moduł elektroniczny zapłonowy wysłałem do remontu gwarancyjnego. Przez 6ooo km spisywał sie super. Ale go kilka dni jazdy w deszczu zabiły. A czekając na moduł chce śmigać wiec wróciłem do platynek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te platynki robią z gów.a...

 

Może rzeczywiście masz "badziewiaste" przerywacze.

Ja zawsze jeżdżę na oryginalnych (bez ekektroniki) i nigdy nie miałem takiego problemu.

Nawet na trasach rzędu kilku kkm.

No właściwie miałem kiedyś problem w trasie ale w CZ 175/450 i trochę innego rodzaju.

Przerywacz był prywaciarski (problem z dostaniem oryginalnego) i po prostu stopił sie ten plastik który dotyka krzywki. No i zwarcie do masy :bigrazz: .

Pomogło rozgięcie boków "młoteczka" tak aby resztka plastiku podnosiła młoteczek i odpowiednia regulacja zapłonu. I powolutku do domciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... platynki sa robione zawsze z tego samego z weglika spiekanego;]

 

O mnie... Zarowno platynka kowadełka jak i młoteczka wygląda na stal. Ale ja sie na stopach nie znam.

 

Ale patrzyłem na przerywacz PF126p i tam na młoteczku nie ma stalowej platynki tylko takie czarne "gowienko". Szkoda że w fiacie są obrocone w drugą strone przerywacze bo bym do CZ wstawił :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowa o przerywaczach to powiem ze w mojej ETZ 150 miałem naprawde super jakościowo metalowy ponitowany sztywny przerywacz, ale że myśle że kupie nowy na wszelki wypadek... kupiłem ładnie zapakowany, ale otworzyłem a tam styka się 1/2 powierzchni platynek i jest z gównianego plastiku który ma luzy na ośce młoteczka.

I nie wiem skąd by wyrwać taki jak tamten chyba orginał, myślałem od wartburga alby coś takiego ,ale nieststy są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styki powinny byc z weglika;] Reszta to felcowana blacha stalowa podłej jakosci, slizg to teflon, bakielit, lub materiał na tuleje podobny do plastiku;) Najlepszy i najdrozszy jest teflon jednak szybko sie wyciera. najczesciej stosuje sie wiec jednak materiał na tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styki powinny byc z weglika

A to ciekawe :notworthy: mnie zawsze uczono, że ze srebra lub jego stopów ze względu na małą oporność i odporność na utlenianie.

A z węglika to robi się ostrza do wierteł i noży tokarskich i frezerskich.

Ale może sie pozmieniało :notworthy: i teraz ostrza robią ze srebra a styki z węglika. :eek: :D

 

takie czarne "gowienko"

To czarne gówienko to może być zaśniedziałe srebro - spróbuj przetrzeć drobniutkim papierem ściernym i się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...