Skocz do zawartości

Zalałem olej do diesla - pięknie działa!


Buber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawdę nie chcę wywoływać następnego tematu "jaki olej lać?" To jest decyzja indywidualna, i nie bedę nikomu nic wmawiał, że ten czy tamten olej jest lepszy. To tak jak z urodą dziewczyny - de gustibus non disputandum.

 

Ale - przyszło mi zmienić olej, a naczytałem się na moim amerykaśkim forum dot. Hond SOHC, że tam BARDZO DUŻO ludzi leje olej Shell Rotella. W stanach oleje motocyklowe są wyraźnie droższe od samochodowych (a może po prostu samochodowe są bardzo tanie - nie istotne), i wielu ludzi szuka drogi obok. U nas różnice, choć nie tak duże, to jednak też są.

 

Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry.

 

Tak więc zalałem Hondziawkę Rimulą półsyntetykiem Super FE 15w40 (oto przykładowe ceny: http://www.romiko.pl/www/?p=/romiko/1/3/5 ) i hula jak złoto - juz 2000 przejechane. Skrzynia lepiej chodzi, a przy ostatnim ustawianiu zaworów sobie oglądałem silniczek i jak pupcia niemowlaka. Konsystencja również fajna, nie wodniasta, ale to jeszcze trochę za wczesnie ;) .

 

Ponieważ teraz mam 3 motocykle do obsługi (nie ma to jak rodzinny serwisant :P ) to kupie sobie bańkę 20l i wyjdzie mnie z przesyłką 22 zł za litra półsytnetyka. Cena w ten sposób wychodzi całkiem całkiem. A kto wie, moze nawet pójdę w minerał i wtedy będzie jeszcze taniej.

 

Acha! to dotyczy niewysokoobrotowych silników ( nie ścigacze, ale V-ki i stare rzędówki tak), choć widziałem tez amerykańskie posty od posiadaczy szlifierek, którzy sobie bardzo chwalili.

 

W kazdym wypadku - to tak gwoli informacji dla tych których to zainteresuje.

 

Pozdro!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam pisze Oleje do czterosuwowych silników motocyklowych o co hodzi?

 

Eee, to taka literówka albo jakiś fan motocykli ten cennik robił ;) . To są ewidentnie flotowe oleje do tiraków.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahem, post wyżej..... to NA PEWNO są oleje do tiraków.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 22zł to możesz kupic półsyntetyk dedykowany do motocykli(np. motorex) więc nie wiem gdzie ta oszczędność

 

Mogę znaleźc i ciut taniej z firmy "noname" made in china. Znajdź półsyntetyk castrola, czy shella, czy innej RENOMOWANEJ firmy do motocykli.

 

Ale - jak w pierwsyzm poście - nie o dyskusję chodzi, tylko o informację. Więc każdy leje co mu się dobrze leje :icon_rolleyes:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry.

 

Czytaj potem pisz!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten olej , rzeczywiscie jest przeznaczony do ciezarowek w ktorych jak wiadomo sa silniki diesla, stad nie zalal oleju do benzyniaka :icon_rolleyes:

Olej super kilkanascie ciagnikow Daf lata na nim bez zadnych problemow. W firmie , gdzie pracuje moj tata bardzo chwala sobie ten olej.

Niestety nigdy nie wpadlem na pomysl by zalac tym olejem moto , wiec w tym temacie sie nie wypowiem :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze sprobuje, a propo zacierania panewek itd., to wątpie zeby ten olej byl kiczowatej jakosci. skoro ciagniki siodlowe na nich gonia to niejest to badziewny olej, w silnikach diesla panuja gorsze warunki niz w benzynowych wiec kolego piotrek2345 mysle ze sie grubo mylisz. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawostka, a czemu akurat zalales olej do diesla , a nie zwyklego benzyniaka? Kwestia ceny czy wlasciwosci oleju?

 

Patrz na górę - mój pierwszy post..... I jedno i drugie....

 

Ja tam bym nei radził bawic sie w zmienianie oleju na jakis tirakow ani zaden z diesla zatrzesz panewki na wale albo pierscienie zakleszczysz i bedziesz miał zabawe z olejami do silnikow

 

Jeszcze raz - nie zrobiłbym tego, gdyby wielu innych tego nie chwaliło. Jak inglisz spiking to idź tutaj:

 

http://www.sohc4.us/forums/index.php?topic=1714.0

 

albo wpisz w google "rotella motorcycle" i poczytaj.....

 

I dlatego go wlałem. Nie, panewek nie zatrę, pierścieni nie zakleszczę. Po prostu lubię szukać i sie edukować. Poczytałem trochę błędu nie zrobiłem.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tez go leje ale minerala , staruszek mi go zalatwia za pare zloty bankie 5L , ale leje go ze wzgledu na zuzycie smalcu :D , po niedlugospodziewanej wymianie tloczka zmnienie na jakis lepciejszy...chociaz nie wykluczone ze przy nim zostane :)

 

btw w mojej poprzedniej firmie gosc lal ten olej do kilku letnich koni merca actrosow i z tego co wiem rowniez nie bylo klopotow.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...