Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Naprawdę nie chcę wywoływać następnego tematu "jaki olej lać?" To jest decyzja indywidualna, i nie bedę nikomu nic wmawiał, że ten czy tamten olej jest lepszy. To tak jak z urodą dziewczyny - de gustibus non disputandum. Ale - przyszło mi zmienić olej, a naczytałem się na moim amerykaśkim forum dot. Hond SOHC, że tam BARDZO DUŻO ludzi leje olej Shell Rotella. W stanach oleje motocyklowe są wyraźnie droższe od samochodowych (a może po prostu samochodowe są bardzo tanie - nie istotne), i wielu ludzi szuka drogi obok. U nas różnice, choć nie tak duże, to jednak też są. Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry. Tak więc zalałem Hondziawkę Rimulą półsyntetykiem Super FE 15w40 (oto przykładowe ceny: http://www.romiko.pl/www/?p=/romiko/1/3/5 ) i hula jak złoto - juz 2000 przejechane. Skrzynia lepiej chodzi, a przy ostatnim ustawianiu zaworów sobie oglądałem silniczek i jak pupcia niemowlaka. Konsystencja również fajna, nie wodniasta, ale to jeszcze trochę za wczesnie ;) . Ponieważ teraz mam 3 motocykle do obsługi (nie ma to jak rodzinny serwisant :P ) to kupie sobie bańkę 20l i wyjdzie mnie z przesyłką 22 zł za litra półsytnetyka. Cena w ten sposób wychodzi całkiem całkiem. A kto wie, moze nawet pójdę w minerał i wtedy będzie jeszcze taniej. Acha! to dotyczy niewysokoobrotowych silników ( nie ścigacze, ale V-ki i stare rzędówki tak), choć widziałem tez amerykańskie posty od posiadaczy szlifierek, którzy sobie bardzo chwalili. W kazdym wypadku - to tak gwoli informacji dla tych których to zainteresuje. Pozdro! Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 tam pisze Oleje do czterosuwowych silników motocyklowych o co hodzi? http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 tam pisze Oleje do czterosuwowych silników motocyklowych o co hodzi? Eee, to taka literówka albo jakiś fan motocykli ten cennik robił ;) . To są ewidentnie flotowe oleje do tiraków. Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Nie ukrywam zainteresowania, ale jak wyżej wspomniano na stronie którą podałeś sa oleje do motocykli.Więc wychodzi na to że zalałeś olejem do motocykli ? czy może zły link nam podałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Ahem, post wyżej..... to NA PEWNO są oleje do tiraków. Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 za 22zł to możesz kupic półsyntetyk dedykowany do motocykli(np. motorex) więc nie wiem gdzie ta oszczędność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 za 22zł to możesz kupic półsyntetyk dedykowany do motocykli(np. motorex) więc nie wiem gdzie ta oszczędność Mogę znaleźc i ciut taniej z firmy "noname" made in china. Znajdź półsyntetyk castrola, czy shella, czy innej RENOMOWANEJ firmy do motocykli. Ale - jak w pierwsyzm poście - nie o dyskusję chodzi, tylko o informację. Więc każdy leje co mu się dobrze leje :icon_rolleyes: Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 To ciekawostka, a czemu akurat zalales olej do diesla , a nie zwyklego benzyniaka? Kwestia ceny czy wlasciwosci oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry. Czytaj potem pisz!! http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Znam ten olej , rzeczywiscie jest przeznaczony do ciezarowek w ktorych jak wiadomo sa silniki diesla, stad nie zalal oleju do benzyniaka :icon_rolleyes: Olej super kilkanascie ciagnikow Daf lata na nim bez zadnych problemow. W firmie , gdzie pracuje moj tata bardzo chwala sobie ten olej.Niestety nigdy nie wpadlem na pomysl by zalac tym olejem moto , wiec w tym temacie sie nie wypowiem :banghead: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Ja tam bym nei radził bawic sie w zmienianie oleju na jakis tirakow ani zaden z diesla zatrzesz panewki na wale albo pierscienie zakleszczysz i bedziesz miał zabawe z olejami do silnikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 mysle ze sprobuje, a propo zacierania panewek itd., to wątpie zeby ten olej byl kiczowatej jakosci. skoro ciagniki siodlowe na nich gonia to niejest to badziewny olej, w silnikach diesla panuja gorsze warunki niz w benzynowych wiec kolego piotrek2345 mysle ze sie grubo mylisz. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 (edytowane) To ciekawostka, a czemu akurat zalales olej do diesla , a nie zwyklego benzyniaka? Kwestia ceny czy wlasciwosci oleju? Patrz na górę - mój pierwszy post..... I jedno i drugie.... Ja tam bym nei radził bawic sie w zmienianie oleju na jakis tirakow ani zaden z diesla zatrzesz panewki na wale albo pierscienie zakleszczysz i bedziesz miał zabawe z olejami do silnikow Jeszcze raz - nie zrobiłbym tego, gdyby wielu innych tego nie chwaliło. Jak inglisz spiking to idź tutaj: http://www.sohc4.us/forums/index.php?topic=1714.0 albo wpisz w google "rotella motorcycle" i poczytaj..... I dlatego go wlałem. Nie, panewek nie zatrę, pierścieni nie zakleszczę. Po prostu lubię szukać i sie edukować. Poczytałem trochę błędu nie zrobiłem. Edytowane 5 Sierpnia 2007 przez Buber Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion-k Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Pamiętajcie że maksymalne obroty "tiraków" to ok. 1800 obr./min, a w ścigaczach to prawie obroty minimalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 hehe tez go leje ale minerala , staruszek mi go zalatwia za pare zloty bankie 5L , ale leje go ze wzgledu na zuzycie smalcu :D , po niedlugospodziewanej wymianie tloczka zmnienie na jakis lepciejszy...chociaz nie wykluczone ze przy nim zostane :) btw w mojej poprzedniej firmie gosc lal ten olej do kilku letnich koni merca actrosow i z tego co wiem rowniez nie bylo klopotow. KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi