Skocz do zawartości

DR 800 BIG ( MA KTOŚ)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ma ktoś DR BIG-a napiszcie swoje spostrzeżenia nt. DOKTORA BIG-a

HASŁO - ZARAŹMY JAK NAJWIECEJ LUDZI DOKTORAMI

Zarówno niepochlebne opinie jak i te pozytywne. POZRD :)

Swego czasu miałem takie moto bardzo wygodne i mocne przy prendkosciach 120,130 po polnej drodze prawie jak na aswalcie .Były też problemy największy przy odpalaniu ciepłego silnika ,np stojąc na swiatłach moto często gasło i wtedy modliłem się żeby odpalił .

Moja radato dobry i mocny akumulator jest to bardzo wygodne turystyczne enduro.Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam Bigiem od maja zeszłego roku. Zrobiłem ze 12 tyś km. Super motocykl do turystyki. W czerwcu zjeżdziłem nim rumuńskie Karpaty dużo terenu i dość ciężkie warunki drogowe. Big spalił podczas tego wyjazdu średnio 5,2 l/100 km wiec jest ekonomiczny. Nie za szybki na szosie ale mi to nie przeszkadza. Łatwy w obsłudze i niezawodny. Mój ma teraz 75 tyś przejechane i nie trzeba dolewam oleju między wymianami. Zwrotny, w miejskich korkach sie nie stoi. W wilklach można zamykać opony Wada (zależna od stylu jazdy) szybko wykańsza opony i zestaw napędowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to stare motocykle --wszystko zalezy ud przeszlosci motocykla ciezko o wiarygodne opinie:) mam KTM lc4 i biga 750 wole Biga na trasie!--na pola mam KTM sx 250 wiec big jest niezagrozony:):icon_rolleyes: -ma wady konstrukcyjne typu elektryka w oleju jednak jak chodzi tak nie ma problemu nawet ponad 100 000 --lepsza jest wersja 750 bo duzo lzejsza!! wiekszy bak... bardzo tanie moto-niedocenione w Polsce --w kazdym razie po miescie czesto smigam z kolesiem on na nowej R1 i dopiero na prostych widac jaka przepasc dzieli moc naszych silników:)-co zmienilem u siebie gazniki od 800 ze wzgledu na dzwignie ssania na kierownicy i rolgaz dalem maguty lekki uch nadgarstkiem i przepustnica na full otwarta:)--Afryka xrv albo ciezka Yamaha 750 Tenere w terenie przy bigu wsiada-big to nie rzypadek u mnie mialem mnustwo motocykli to swiadomy wybór!!!! waze okolo 97 kg 184 cm i nie bardzo jest alternatywa w klasie singli--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki Big sie sprawdza jako turystyk?

 

Nie trzęsie ta wieeeelka jednocylindrówka?

To trzeba trzymać wysoko na obrotach? Znaczy czy przy spokojnej jeździe szarpie?

Jak tam nie ma chłodzenia cieczą to czy to chłodzenie oliwowe daje rade w korkach?

Jak Ktoś nie chce szalać po lasach i wertepach to da rade jakoś obniżyć?

Jak tam z osłoną od wiatru/deszczu?

 

Więcej pytań nie wymyśle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to ludzie mają?? jak jest dr to nie znaczy doktor!!..........tylko DR BIG i koniec....

:)

 

Bigos....jaki jest każdy widzi, więc......

wady: zerowa ochrona przed wiatrem (opodobno dziób powoduje dziwne zawirowania powietrza), silnik z mega wąskim zakresem obrotów użytecznych, odpalanie...... :icon_mrgreen: (zawsze miej na max naładowany aku), wygląd, singiel

 

zalety: głos pracy, charakter, strzały w wydech przy hamowaniu sinikiem zawsze :buttrock: , wygodny, niepowtarzalny, bardzo dobre własności jezdne, singiel - dobry w teren

 

Naczelny ->Nie trzesie, bo ma 2 wałki wyrównowazające; jazda powyzej 3500obr, szarpie jak mocno odkręcasz ponizej tego; po co obnizać? żeby silnik na dziurach rozwalic? :flesje:

 

 

Pozdrawiam wszystkich a w szczególności Szymona (któremu życzę wytrwałości)

:icon_mrgreen:

 

Michał

ex-Big

Jak ktos kiedys powiedział - Big to taki kawał sku**iela :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczelny ->Nie trzesie, bo ma 2 wałki wyrównowazające; jazda powyzej 3500obr, szarpie jak mocno odkręcasz ponizej tego; po co obnizać? żeby silnik na dziurach rozwalic? ;)

 

Ale ja bym po dziurach nie jeździł :notworthy:

 

Tak znalazłem na necie. Tam nie ma panewek? Tylko łożyska na wale? Po czym poznać że tłok jest zużyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starego motorka jesli chodzi to sie nie rusza:):D jaki tlok?? to nie KTM taki silnik przejedzie oklolo 5 silnikow KTM lc4--to wieczny silnik a odpalanie na dotyk po paru dniach stania pali doslownie jak 2-takt--dobrze jest gaznik co kilka lat wyczyscic!! --jaki endurak ma wiatrochrony?? nie ma lepszej konstrukcji w tych pieniążkach do kupienia:):) warunek zadna 800 tylko 750!!! waga!!!!!!!!--jaki sgiel dojedzie 70 000 ?? a big robi ponad 100 000 bez problemu!!--wiadomo wymieniasz w miedzyczasie lancuszki bo singiel szarpie i naciagaja sie szybciej jak w 4 cylondrach:):)---singiel wmaga wiedzy i wyobrazni to nie motorek dla lalusia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warunek zadna 800 tylko 750!!! waga!!!!!!!!--jaki sgiel dojedzie 70 000 ?? a big robi ponad 100 000 bez problemu!!--

 

Oglądałem dziś Dr800 z bliska.

W rzeczywistości jest większe niż sie wydaje. To jest krooooowa :) Wygląd zarąbisty. Jak dla mnie trochę za wysokie (174cm). Siedzisko też nie za wygodne. Ale w porównaki do BMWK100 lżejsze i łatwiej mi było przepchać.

 

Silnnik chodzi jak moja CZ350 :) Z wydechów świszczy. Nie dane mi było sie przejechać. Ale wychodzi na to że motocykl nie dla mnie. Ja jestem kierowca emeryt. A te silniki ponoć nie lubią spokojnej jazdy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś Dr800 z bliska.

W rzeczywistości jest większe niż sie wydaje. To jest krooooowa :) Wygląd zarąbisty. Jak dla mnie trochę za wysokie (174cm). Siedzisko też nie za wygodne. Ale w porównaki do BMWK100 lżejsze i łatwiej mi było przepchać.

 

Silnnik chodzi jak moja CZ350 :D Z wydechów świszczy. Nie dane mi było sie przejechać. Ale wychodzi na to że motocykl nie dla mnie. Ja jestem kierowca emeryt. A te silniki ponoć nie lubią spokojnej jazdy :icon_mrgreen:

dokladnie motorek lubi poszalec mimo wielkosci --to ewidentnie motocykl dla duzych ludzi!!!!!! chyba ze jako dugodystansowiec to dla wszystkich:)chociaz jak przesiadam sie z KTM LC4 na biga to jakis malawy ten big:):icon_razz::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja BIGa kupiłem trochę przypadkowo ale co chwila przekonuję sie o słuszności tej decyzji. Zaleta dla podróznika to duzy bak i małe spalanie 5 l solo 5,5l/100km we dwoje z kuframi załadowany ma maxa. Wiatr dokucza powyżej 120-130 ale ja tak sie nie śpieszę nigdy (w trasie). Kanapa wygodna i obszerna, trzeba dużo jeżdzić to się dupa przyzwyczaja ;) W teren nadaje sie najbardziej z dużych enduro tamtego okresu. Naprawde jest niedoceniany a krytykują go ci, którzy nim nie jeździli, trafili na minę lub nie umieli/chcieli należycie zadbać o stan techniczny i doprowadzili go do ruiny.

Dzieki Michał za życzenia wytrwałości:0 może kiedyś się przyda narazie to MIODOWE LATA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie moto od tygodnia. Przesiadłem się z hondy SLR 650 (też singiel). DR jest dużo większa, siedzi się wygodniej i wyżej. Wiatr nie urywa głowy nawet przy prędkościach bliskich maksymalnej - zasługa seryjnej szyby. Pasażer ma dużo miejsca, nie narzeka na ból pleców przy pokonywaniu dziur (na slr było twardo i kręgosłup cierpiał). Łatwy rozruch na ciepłym i zimnym silniku. Dobra ochrona kolan (na lewe ciepły nawiew z chłodnicy oleju). Hamulce skuteczne. Wibracje niewielkie, mniejsze niż w hondzie. Oleju nie pali (pewnie zasługa bardzo małego przebiegu rzędu 10000 km - moto w stanie niemal fabrycznym). Skrzynia działa lekko i pewnie, sprzęgło nie skleja się nawet po całej nocy (w hondzie trzeba było je rozklejać przed rozruchem rano). Spalanie podobne (poniżej 6 litrów na 100 km). Podnóżki kierowcy na gumowych silentblockach - fajna sprawa. Solidne gmole, praktyczna (smarowanie łańcucha, wymiana gumy) centralna podstawka - choć ciężko samemu na nią wciągnąć 220 kilogramowe moto. Ale na codzień jest boczna podstawka, więc nie ma problemu.

 

Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Trzeba jednak uważać bardzo na tzw. "miny", łatwo trafić na mocno wyeksploatowany egzemplarz, i myślę że właśnie takie sztuki mieli okazję dosiadać ci, co oczerniają dużą DRkę.

Edytowane przez barkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...