Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

im częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.

A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :)

To wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej :icon_razz:

 

No niby tak tylko co to za jazda bez krecenia:D A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji?

nie wiem i nie chce wiedzieć...

Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsens

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem i nie chce wiedzieć...

Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsens

Tłok tyle samo kosztuje a tłoki nawet do 3mm nadwymiary robią. Nie wiem o co chodzi z tym docieraniem 300km, myśle że normalnie sie dociera jeden bak spokojnie i później już normalnie można jeździć, poza tym na tulei jest większa żywotność tłoka z racji tego że jest bardziej miękka od nikasilu. Tłok dobrać na 0.06mm luzu, przecież zużyty tłok po 40h ma luz ok. 0.2-0.25mm a też jeździ, więc co robi jedna setka różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny wymiar, na nicasil to od A do D a w tuleji czegos takiego nie ma. Jest poprostu na szlif (odpowiedni rozmiar). Na nicasil roznica to przwaznie 0.01 a na tuleje to juz znacznie wiecej.

 

 

Czyli tłok dobiera się podobnie i nie trzreba czekać na jakiś specjalny tłok, tylko tzreba dobrać rozmiar po selekcji jeśli ma sie taki rozmiar tuleji jak i nicasylu

ale w sumie tak z ciekawości pytam bo kiedyś do kmx-a kupilem taki jaki był( ale rozmiar dobierałem :D ) a mialem tuleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok do nicasilu jest bardziej miękki bo to on ma sie bardziej zuzywać a nie nicasil. Czyli poprostu tłok do zeliwa jest twardszy.

A co do docierania to nie ma bata zeby zeliwo dotarło sie do tłoka po jednym baku...

Ja jak robiłem kiedyś tuleje w MTX 125r to mechanik powiedział zebym delikatnie bardzo jezdził przez 300km a potem do 1000 poprostu nie na maxa i czesto przy tym wszystkim zebym robił przerwy.

Pozatym zeliwo gorzej oddaje ciepło niż aluminium przez co taki cylinder z tuleją poprostu minimalnie bardizej sie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie! W tłokach WISECO Nie ma ŻADNEJ różnicy między tłokiem do nikasilu a do tulei. Wiseco robi tłoki nominalne i nadwymiary do tulei, jeśli zakładasz do swojego motocykla z nikasilem taki tłok to nie zakładasz żadnej selekcji przewidzianej do nikasilu tylko dokładnie ten sam tłok który włożyłbyś do nowej tulei, bo Wiseco nie dzieli tłoków na selekcje i masz tylko jeden wymiar.

 

A co do MTX to o ile wiem tam przebiegi między remontami się liczy w dziesiątkach tysięcy km a nie w godzinach... Mało jest mechaników którzy się znają na wyczynowych sprzętach, zwykle są to zawodnicy i z nimi warto gadać.

Edytowane przez Modest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do MTX to o ile wiem tam przebiegi między remontami się liczy w dziesiątkach tysięcy km a nie w godzinach... Mało jest mechaników którzy się znają na wyczynowych sprzętach, zwykle są to zawodnicy i z nimi warto gadać.

no tak MTX to nawet w 5% nie ma nic wspolnego z wyczynowym motocyklem. Natomiast zalezność Aluminium-Nicasil i Aluminium-Żeliwo pozostaje taka sama. Miałem w tym semestrze taki przedmiot jak Technologia Materiałów Konstrukcyjnych a semestr wcześniej Wytrzymałość Materiałów i tam własnie była mowa o docieraniu róznych metali z róznymi stopami. Coprawada o Nicasilu mowy nie było ale o rożnych tego typu powłokach tak. I niezaleznie od tego czy się chce czy nie Aluminium z żeliwem dotrzeć porządnie trzeba bo poprostu inaczej to nie spełni swojej roli.

Tłok w żeliwie powinien być ciasno spasowany zeby powoli i dokładnie mogł sie docierać aż do osiągnięcia wymiaru pozwalającego na wyższe obroty itp bez ryzyka że tłok spuchnie i go "chwyci".

No ale skoro powiaqdasz sie nie dociera az tak bardzo to znaczy ze sie luzno tłoka dobiera. Tylko ze wtedy kompresja nie bedize taka jak trzeba a i delikatne nierówności i odchyłki w kształtach nigdy nie będą wyrównane. Czyli mniejsza moc na tuleji...

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić od Wiseco zestawik tuleja żeliwna+tłok i jest to spasowane dokładnie na 0.05mm luzu.

Tłok Wiseco do nowego cylindra z nikasilem także jest spasowany na 0.05mm luzu. Poza tym są to kute tłoki z najwyższej jakości materiałów, w normalnych maszynach bardzo rzadko spotykane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz powiedz ile taki zestaw stoi $

jak więcej niż 400zł to się kompletnie nie opłaca

za 400zł wkładam nowy tłok i dalej śmigam beż żadnych szlifów, docierania itp

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...