radzio99 Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 im częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :)To wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej :icon_razz: No niby tak tylko co to za jazda bez krecenia:D A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 co to za jazda bez krecenia a jeździłeś kiedyś na wyczynowym 250 2T ? nie sądzę .... Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 (edytowane) A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji?nie wiem i nie chce wiedzieć...Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsens Edytowane 25 Lipca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio99 Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Nie chodzi mi o to by caly czas krecic ale sa momenty ze mozna poprzypier..... :banghead: Tak tez myslalem. A korba wytzrymuje 2 tloki tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 nie wiem i nie chce wiedzieć...Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsensTłok tyle samo kosztuje a tłoki nawet do 3mm nadwymiary robią. Nie wiem o co chodzi z tym docieraniem 300km, myśle że normalnie sie dociera jeden bak spokojnie i później już normalnie można jeździć, poza tym na tulei jest większa żywotność tłoka z racji tego że jest bardziej miękka od nikasilu. Tłok dobrać na 0.06mm luzu, przecież zużyty tłok po 40h ma luz ok. 0.2-0.25mm a też jeździ, więc co robi jedna setka różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 sory ze odbiegam od tematu ale mam takie pytanko:czym sie rozni tłok na nicasyl od tłoku na tuleje? inny material czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predator Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Inny wymiar, na nicasil to od A do D a w tuleji czegos takiego nie ma. Jest poprostu na szlif (odpowiedni rozmiar). Na nicasil roznica to przwaznie 0.01 a na tuleje to juz znacznie wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Inny wymiar, na nicasil to od A do D a w tuleji czegos takiego nie ma. Jest poprostu na szlif (odpowiedni rozmiar). Na nicasil roznica to przwaznie 0.01 a na tuleje to juz znacznie wiecej. Czyli tłok dobiera się podobnie i nie trzreba czekać na jakiś specjalny tłok, tylko tzreba dobrać rozmiar po selekcji jeśli ma sie taki rozmiar tuleji jak i nicasyluale w sumie tak z ciekawości pytam bo kiedyś do kmx-a kupilem taki jaki był( ale rozmiar dobierałem :D ) a mialem tuleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predator Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Normalnie dobierasz tlok po rozmiarze tulei :D, z tego co wiem wossner i wiseco robi takie tloczki ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 ale nie tylko tloki na nicasil maja zazwyczaj jeden pierscien ( do 2t ) i maja takze plaskie denko a na tuleje zazwyczaj 2 pierscieni i polokragle denko pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 tłok do nicasilu jest bardziej miękki bo to on ma sie bardziej zuzywać a nie nicasil. Czyli poprostu tłok do zeliwa jest twardszy.A co do docierania to nie ma bata zeby zeliwo dotarło sie do tłoka po jednym baku...Ja jak robiłem kiedyś tuleje w MTX 125r to mechanik powiedział zebym delikatnie bardzo jezdził przez 300km a potem do 1000 poprostu nie na maxa i czesto przy tym wszystkim zebym robił przerwy. Pozatym zeliwo gorzej oddaje ciepło niż aluminium przez co taki cylinder z tuleją poprostu minimalnie bardizej sie grzeje. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 (edytowane) Ludzie! W tłokach WISECO Nie ma ŻADNEJ różnicy między tłokiem do nikasilu a do tulei. Wiseco robi tłoki nominalne i nadwymiary do tulei, jeśli zakładasz do swojego motocykla z nikasilem taki tłok to nie zakładasz żadnej selekcji przewidzianej do nikasilu tylko dokładnie ten sam tłok który włożyłbyś do nowej tulei, bo Wiseco nie dzieli tłoków na selekcje i masz tylko jeden wymiar. A co do MTX to o ile wiem tam przebiegi między remontami się liczy w dziesiątkach tysięcy km a nie w godzinach... Mało jest mechaników którzy się znają na wyczynowych sprzętach, zwykle są to zawodnicy i z nimi warto gadać. Edytowane 26 Lipca 2007 przez Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 (edytowane) A co do MTX to o ile wiem tam przebiegi między remontami się liczy w dziesiątkach tysięcy km a nie w godzinach... Mało jest mechaników którzy się znają na wyczynowych sprzętach, zwykle są to zawodnicy i z nimi warto gadać.no tak MTX to nawet w 5% nie ma nic wspolnego z wyczynowym motocyklem. Natomiast zalezność Aluminium-Nicasil i Aluminium-Żeliwo pozostaje taka sama. Miałem w tym semestrze taki przedmiot jak Technologia Materiałów Konstrukcyjnych a semestr wcześniej Wytrzymałość Materiałów i tam własnie była mowa o docieraniu róznych metali z róznymi stopami. Coprawada o Nicasilu mowy nie było ale o rożnych tego typu powłokach tak. I niezaleznie od tego czy się chce czy nie Aluminium z żeliwem dotrzeć porządnie trzeba bo poprostu inaczej to nie spełni swojej roli.Tłok w żeliwie powinien być ciasno spasowany zeby powoli i dokładnie mogł sie docierać aż do osiągnięcia wymiaru pozwalającego na wyższe obroty itp bez ryzyka że tłok spuchnie i go "chwyci".No ale skoro powiaqdasz sie nie dociera az tak bardzo to znaczy ze sie luzno tłoka dobiera. Tylko ze wtedy kompresja nie bedize taka jak trzeba a i delikatne nierówności i odchyłki w kształtach nigdy nie będą wyrównane. Czyli mniejsza moc na tuleji... Edytowane 26 Lipca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Można kupić od Wiseco zestawik tuleja żeliwna+tłok i jest to spasowane dokładnie na 0.05mm luzu. Tłok Wiseco do nowego cylindra z nikasilem także jest spasowany na 0.05mm luzu. Poza tym są to kute tłoki z najwyższej jakości materiałów, w normalnych maszynach bardzo rzadko spotykane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 to teraz powiedz ile taki zestaw stoi $ jak więcej niż 400zł to się kompletnie nie opłaca za 400zł wkładam nowy tłok i dalej śmigam beż żadnych szlifów, docierania itp Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.