miras25ktm Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) Hej chlopaki, problem dotyczy Przodu w KTM SX 450 2004.Mysle, ze bede musial wymienic sprezyny, poniewaz kiedy hamuje przed zakretam w dziurach, to przod zbyt gleboko mi nurkuje, ze boje sie o przelecenie przez kierownice -(obnize sobie troszke tyl, zeby znienic lekko geometrie -ale to nie to). W przednim zawieszeniu sa nowe symeringi - jest wlana odpowiednia ilosc oleju, ale (mimo max. regulacji na twardosc) przod wydaje sie byc zbyt mieki dla mnie (92kg). PYTANIE: Jak utwardzic przod - slyszalem podpowiedz, aby dolac 50-100ml oleju do kazdego amora - moze pomoze nie probowalem jeszcze.Pytanie 2:gdybym chcial wymienic sprezyny o twardszej charakterystyce, to jak rozpoznac -odczytac-twardosc obecnych sprezyn, jak kierowac sie przy zakupie nowych, czym one sie roznia?maja cos wygrawerowane? czy moze jakies kolorowe oznaczenia, jak w sprezynach samochodowych - nie mam pojecia. Sprzedam SUZUKI RM 250 2003 -7800PLN Edytowane 20 Lipca 2007 przez miras25ktm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predator Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Twardosc sprezyny to grubosc materialu z jakiego sa wykonane. Mozesz wymienic olej na "twardszy" z Tym dolewaniem to roznie bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) Twardosc sprezyny to grubosc materialu z jakiego sa wykonane. Grubość zostaje ta sama z tym że hartowanie itd. jest tak przeprowadzone by sprzężyny były sztyniejsze.Grubośc musi zostać ta sam bo wszystko jest ciasno spasowane! Ze swojej strony proponuje zmienić olej na twardszy może 7,5? pozdr. Edytowane 20 Lipca 2007 przez SEBOOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Hej chlopaki, problem dotyczy Przodu w KTM SX 450 2004.Mysle, ze bede musial wymienic sprezyny, poniewaz kiedy hamuje przed zakretam w dziurach, to przod zbyt gleboko mi nurkuje, ze boje sie o przelecenie przez kierownice -(obnize sobie troszke tyl, zeby znienic lekko geometrie -ale to nie to). W przednim zawieszeniu sa nowe symeringi - jest wlana odpowiednia ilosc oleju, ale (mimo max. regulacji na twardosc) przod wydaje sie byc zbyt mieki dla mnie (92kg). PYTANIE: Jak utwardzic przod - slyszalem podpowiedz, aby dolac 50-100ml oleju do kazdego amora - moze pomoze nie probowalem jeszcze.Pytanie 2:gdybym chcial wymienic sprezyny o twardszej charakterystyce, to jak rozpoznac -odczytac-twardosc obecnych sprezyn, jak kierowac sie przy zakupie nowych, czym one sie roznia?maja cos wygrawerowane? czy moze jakies kolorowe oznaczenia, jak w sprezynach samochodowych - nie mam pojecia.Sprzedam SUZUKI RM 250 2003 -7800PLNszczerze mowiąc to dziwne jest dla mnie ze w SX jest za miekkie zawieszenie z przodu. Jedyna obcja jest taka ze ktoś zmienił spręzyny na te od EXC z tym ze one tez do jakiś mięciuchnych nie należą.Ja mam przód bardzo twardy i nie mam najmniejszych problemów przy dochamowaniach itp a waze 98kg i motor tez SX...Może faktycznie sproboj tez zalac do gęstszym olejem do amortyzatorów. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badyl Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) Chwila moment panowie. Sprężyny muszą być dopasowane pod wagę bo inaczej nigdy tego nie wyregulujesz. Napisałeś że ważysz 92kg. Wypadało by wyjąć sprężyny i zobaczyć co na nich jest napisane. Olej jakiej firmy masz wlany? I pod żadnym pozorem nie wlewaj więcej oleju, bo simmeringi nie wytrzymają. Edytowane 20 Lipca 2007 przez djsolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Oddaj do firmy która się tym zajmuję, i tak chyba samemu tych sprężyn nie zamierzałeś zmieniać? Mówisz wagę i co Cię boli w tym zawieszeniu i dostaniesz diagnozę na jakie sprężyny najlepiej zmienić. Oleju można dolać albo wlać trochę gęstszy i na pewno je trochę usztywnisz, ale to nie jest prawidłowy sposób w jaki powinno się regulować twardość zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badyl Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 A dlaczego miałby sam nie zmienić tych sprężyn? Jak odkręcisz korek na górze to możesz wyjąć wtedy sprężyny. To nie jest żadna filozofia. Byle kupić sprężyny pod swoją wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 doelje gestrzy, to przy szybszej jeździe bedzi emiał klepe, wiec wg mnie w gre wchodzi tylko zmiana spreżyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.