Skocz do zawartości

cięknący olej z virago 125


Rekomendowane odpowiedzi

witam, jechałem dziś przez miasto ( było bardzo gorąco) no i przykatowałem troche virago 125 no i zaczął lać się olej z pod śruby która przykręca tylny cylinder i głowice do karterów( bo są 2), z pod tej śruby ciekł olej (nie az tak dużo) n ale wydaje mi się że tak nie powinno być, jak przestygł troche to juz było ok i nic nie cieko jak jechem, czy to coś poważnego , czy może od przegrzania tak może ise zdazyć??

proszę o szybką odpowiedz bo się niepokoje ...

 

chyba w innych motorach tez się tak zdarzyć może i o co w tym chodzi , czemu wyciekł?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jechałem dziś przez miasto ( było bardzo gorąco) no i przykatowałem troche virago 125 no i zaczął lać się olej z pod śruby która przykręca tylny cylinder i głowice do karterów( bo są 2), z pod tej śruby ciekł olej (nie az tak dużo) n ale wydaje mi się że tak nie powinno być, jak przestygł troche to juz było ok i nic nie cieko jak jechem, czy to coś poważnego , czy może od przegrzania tak może ise zdazyć??

proszę o szybką odpowiedz bo się niepokoje ...

 

chyba w innych motorach tez się tak zdarzyć może i o co w tym chodzi , czemu wyciekł?????

 

 

Witam >>> Jeśli to sruba scalająca tylko kartery to nie powinieneś się martwić tylko ją wykręcić i wkręcić używajac jakiegoś uszcelnienia typu loctite lub czegos w tym rodzaju >> jest tych środków tysiace . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ta śruba... to śruba która przykręca głowice z cylindrem do karterów to z pod niej wyciekał... jak ktoś coś wie to prosze niech piszee

 

 

OK>> powiedz jeszcze w którym miejscu ten olej wylatywał bo jeśli na łączniu z karterem to jest ta sama sytuacja ale jeśli w miejscu gdzie łączy się głowica z cylindrem to może oznaczać że zaczynają się problemy ( uszczelka głowicy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więdz olej zaczą ciec spod główki śruby, tam gdzie trzyma głowicę,tam zaczą ciec

 

 

 

Kurcze nic nie rozumiem i nie potrafie sobie wyobrazić >>> czy śruba ta napewno mocuje i głowicę i cylinder ??? i jest na wierzchu a nie pod deklem zaworów ??? może cos ci się pomyliło sprawdź czy aby napewno jest tak jak piszesz ...>>> moze to śruba od dekla zaworów i wystarczy wymienić uszczelkę albo o-ring pod nią. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicach są takie psełdo nakładki, które zasłaniają pokrywy zaworów i te właśnie 4 śruby. to jest tak jak w romecie, są 4 sruby i z pod jednej z nich zaczeło ciec (znaczy juz nie cieknie). nie wiem jak to inaczej powiedzieć. jak zobaczyłem olej to zdjełem te nakładki żeby zobaczyć co sie stało i okazało sie że tam gdzie jest nakrętka ( na jednej z 4 szpilek) cieknie olej- znaczy zpod tej nakrętki . tak jak by olej podszedł tą dziurą w cylku na szpilki do góry i go wywaliło poza obieg- na zewnątrz pod nakrętka... czemu tak się stało??? czy to przez przegżanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicach są takie psełdo nakładki, które zasłaniają pokrywy zaworów i te właśnie 4 śruby. to jest tak jak w romecie, są 4 sruby i z pod jednej z nich zaczeło ciec (znaczy juz nie cieknie). nie wiem jak to inaczej powiedzieć. jak zobaczyłem olej to zdjełem te nakładki żeby zobaczyć co sie stało i okazało sie że tam gdzie jest nakrętka ( na jednej z 4 szpilek) cieknie olej- znaczy zpod tej nakrętki . tak jak by olej podszedł tą dziurą w cylku na szpilki do góry i go wywaliło poza obieg- na zewnątrz pod nakrętka... czemu tak się stało??? czy to przez przegżanie???

 

 

 

Nie sadzę zeby to coś oznaczało >>> musisz obserwowac czy będzie sie to powtarzało i może sprawdź kluczem czy ta nakrętka nie jest luźna ( odkrecona) Mozliwe że było tam ostatnio zaglądane i pod osłonke dostało się trochę smaru lub oleju a pod wpływem wysokiej temp poprostu wypłynęło >> nie wydaje mi się żeby stanowiło to jakiekolwiek zagrożenie . Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam od 2 lat nic nie było zaglądane. jest taka możliwośc że alej miał duże ciśnienie i podszedł tym kanalikiem i go wysadziło??? bo ja tak właśnie sądzę?? czyli to nic poważnego?? a co robic jak dalej będzie leciało???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Nakretka ta jest od szpilki mocującej cylinder i głowicę.

Przechodzi ona przez uszczelkę głowicy. ( koło kanału olejowego)

Podczas ostrzejszej jazdy mogła się głowica lekko poddac i puściła uszczelka.

Podobną sytuację mam w Xj 600.

Mam nowa uszczelkę. Kiedyś chyba przepałowałem na zbyt słabo nagrzanym silniku i zaczęła mi sie pocic olejem właśnie ta szpilka mocująca kartek - cylinder - głowićę.

Pomogło lekkie dociągnięcie głowicy - kluczem dynamometrycznym ( było troche za słabo dokrecone) ale i tak do końca sucho nie jest.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, myślałem że to może coś poważniejszego.A jeszcze chciałem dodać ze tam gdzie jest nakładka na filtr oleju też trochę się spocił chyba właśnie przy tym zagrzaniu

 

kurna głupi jestem bo tą śrubę dokręciłem i teraz szukam z jaką mocą trzeba dokręcić cylindry z głowicami do karterów jak ktoś wie to proszę o pomoc bo bez tego nie moge jeżdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...