Skocz do zawartości

Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku w CBX 750F


Baran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

w związku z małymi problemami z rozruchem na zimnym i wielkimi problemami z rozruchem na ciepłym silniku (objawy: cieżko kręci, wolno, jakby rozrusznik był za slaby do dużego sprężania, co 1 suw zwalnia z dźwiękiem jakby uderzenia, tnie sie nieregularnie - czasem normalnie co 1 suw sie przycina, czasem co kilka suwów, po podłączeniu na kablach aku od samochodu, przy wlączonym silniku w samochodzie kręcił dużo szybciej, ale przycinał sie tak samo, ) - rozkręciłem rozrusznik i:

 

jak sprawdzić czy szczotki się nie zawieszają, na sucho chodzą dobrze, wydaje mi sie że do granic zużycia jeszcze troche mięcha mają, czym ew. moge to nasmarować żeby chodziły lżej (nie ufam wd40) ? przy okazji oczyściłem komutator z syfu i odizolowałem przewody szczotek od obudowy.

 

czy od strony przekładni powinien być jakiś smar między trybami (pod tylną pokrywą)? czy powinno być sucho? bo albo to jest smar, albo jakiś syf z oleju. jeżeli to smar to chętne bym go zmienił bo wygląda jak nieświeży łój (jeśli to smar to jaki)

 

Wiem że problemy może powodować ścięta tulejka która po rozgrzaniu puchnie i nie pozwala normalnie kręcić, ale ja tam luzu jakiegoś wyjątkowego nie widze. Jeżeli jednak to by było to, to dorobią mi gdzieś taką tulejke?

 

Jakieś inne pomysły co to może być?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem CBX'a z 1984 4 lata i również borykałem się z tym problemem. Z tym że na zimnym silniku odpalał bez problemu i odrazu.

Za pierwszym razem okazało się że styki w rozruszniku sie rozlutowały.

Za drugim razem problem był z regulatorem napięcia - choć nie wiem czy do końca to było powodem.

Za trzecim razem bateria była do wymiany.

Za to ładowanie cały czas było ok. - elektryk za każdym razem sprawdzał to jako pierwsze.

 

Ach...co to był za sprzęt.... super mi się jeździło... i ta chrypka z wydechu (miałem oryginalny - troszkę przepalony w środku)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzam to co napisaliście.

jeszcze jedno pytanie, czy z tyłu rozrusznika od strony koła zamachowego, pod tylną pokrywą tam gdzie są tryby powinien być smar? czy to są jakieś syfy z oleju i powinno być tam sucho? jezeli to smar to jaki powinien być? jeżeli ma być sucho to czym to przed poskręcaniem posmarować :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzam to co napisaliście.

jeszcze jedno pytanie, czy z tyłu rozrusznika od strony koła zamachowego, pod tylną pokrywą tam gdzie są tryby powinien być smar? czy to są jakieś syfy z oleju i powinno być tam sucho? jezeli to smar to jaki powinien być? jeżeli ma być sucho to czym to przed poskręcaniem posmarować :icon_evil:

 

O ile dobrze pamiętam to te tryby pracują w oleju. Nic tam nigdy nie smarowałem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rozruszniku od strony przekładni na krótkiej ośce łożysko ma mały luz ale kręci sie raczej ładnie, co prawda nie kręci się bardzo luźno (po rozpędzeniu ośki nie kręci się sama), ale nie czuć skoków ani oporów.

 

Widać ten smar/syf na zdjęciu: http://img62.imageshack.us/img62/4456/66nh4.jpg . Śmierdzi jak przepracowany olej i na palcu się roztapia.

 

A mówiąc o stykach w rozruszniku to o których mówimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem częściowo zostal rozwiązany.

Wymiana baterii pomogła - kręci szybciej.

Ale na ciepłym silniku dzieje się to co się działo (nie zawsze, nie wiem od czego to zależy) - co 2 obroty wałem rozrusznik zatrzymuje sie na pół sekundy.

Problem więc pozostał otwarty, ale póki bateria jest ok to nie będzie to przeszkadzać (w zimowe wieczory będe szukać winowajcy)

 

pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...