Baran Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Witam. w związku z małymi problemami z rozruchem na zimnym i wielkimi problemami z rozruchem na ciepłym silniku (objawy: cieżko kręci, wolno, jakby rozrusznik był za slaby do dużego sprężania, co 1 suw zwalnia z dźwiękiem jakby uderzenia, tnie sie nieregularnie - czasem normalnie co 1 suw sie przycina, czasem co kilka suwów, po podłączeniu na kablach aku od samochodu, przy wlączonym silniku w samochodzie kręcił dużo szybciej, ale przycinał sie tak samo, ) - rozkręciłem rozrusznik i: jak sprawdzić czy szczotki się nie zawieszają, na sucho chodzą dobrze, wydaje mi sie że do granic zużycia jeszcze troche mięcha mają, czym ew. moge to nasmarować żeby chodziły lżej (nie ufam wd40) ? przy okazji oczyściłem komutator z syfu i odizolowałem przewody szczotek od obudowy. czy od strony przekładni powinien być jakiś smar między trybami (pod tylną pokrywą)? czy powinno być sucho? bo albo to jest smar, albo jakiś syf z oleju. jeżeli to smar to chętne bym go zmienił bo wygląda jak nieświeży łój (jeśli to smar to jaki) Wiem że problemy może powodować ścięta tulejka która po rozgrzaniu puchnie i nie pozwala normalnie kręcić, ale ja tam luzu jakiegoś wyjątkowego nie widze. Jeżeli jednak to by było to, to dorobią mi gdzieś taką tulejke? Jakieś inne pomysły co to może być? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Sprawdz sobie napiecie obciazonego aku na niepracujacym silniku i wlaczonych swiatlach.Jak ma kolo 12V, albo ponizej to sprawdz ladowanie - albo aku sie starzeje, albo z ladowaniem kicha. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmucha Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Witam.Miałem CBX'a z 1984 4 lata i również borykałem się z tym problemem. Z tym że na zimnym silniku odpalał bez problemu i odrazu.Za pierwszym razem okazało się że styki w rozruszniku sie rozlutowały.Za drugim razem problem był z regulatorem napięcia - choć nie wiem czy do końca to było powodem.Za trzecim razem bateria była do wymiany.Za to ładowanie cały czas było ok. - elektryk za każdym razem sprawdzał to jako pierwsze. Ach...co to był za sprzęt.... super mi się jeździło... i ta chrypka z wydechu (miałem oryginalny - troszkę przepalony w środku) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 miałem identyczne objawy w cb900. powodem okazały się również rozlutowane styki w rozruszniku. na oko wszystko było ok, po ponownym zlutowaniu rozrusznik dostał nowej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 posprawdzam to co napisaliście.jeszcze jedno pytanie, czy z tyłu rozrusznika od strony koła zamachowego, pod tylną pokrywą tam gdzie są tryby powinien być smar? czy to są jakieś syfy z oleju i powinno być tam sucho? jezeli to smar to jaki powinien być? jeżeli ma być sucho to czym to przed poskręcaniem posmarować :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmucha Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 posprawdzam to co napisaliście.jeszcze jedno pytanie, czy z tyłu rozrusznika od strony koła zamachowego, pod tylną pokrywą tam gdzie są tryby powinien być smar? czy to są jakieś syfy z oleju i powinno być tam sucho? jezeli to smar to jaki powinien być? jeżeli ma być sucho to czym to przed poskręcaniem posmarować :icon_evil: O ile dobrze pamiętam to te tryby pracują w oleju. Nic tam nigdy nie smarowałem.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 w rozruszniku od strony przekładni na krótkiej ośce łożysko ma mały luz ale kręci sie raczej ładnie, co prawda nie kręci się bardzo luźno (po rozpędzeniu ośki nie kręci się sama), ale nie czuć skoków ani oporów. Widać ten smar/syf na zdjęciu: http://img62.imageshack.us/img62/4456/66nh4.jpg . Śmierdzi jak przepracowany olej i na palcu się roztapia. A mówiąc o stykach w rozruszniku to o których mówimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 u mnie rozlutowały się kable na ebonicie, w miejscu doprowadzenia do szczotek. na oko wyglądało ok, po ponownym zlutowaniu problem ze słabym rozrusznikiem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Problem częściowo zostal rozwiązany. Wymiana baterii pomogła - kręci szybciej. Ale na ciepłym silniku dzieje się to co się działo (nie zawsze, nie wiem od czego to zależy) - co 2 obroty wałem rozrusznik zatrzymuje sie na pół sekundy. Problem więc pozostał otwarty, ale póki bateria jest ok to nie będzie to przeszkadzać (w zimowe wieczory będe szukać winowajcy) pozdrawiam i dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.