Skocz do zawartości

Dozownik, olej - yamaha tdr 125


tobikm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam :icon_mrgreen:

 

W przypadku zatarcia czesto zawodzi dozownik. A jakie sa przyczyny tego ze zawodzi? (yamaha tdr 125)

I własciwie do czego słuzy kontrolka oleju? do pokazywania ze juz prawie sie konczy olej ,czy moze ze juz całkiem brak smarowania?

Czy ten czyjnik w zbiorniku oleju sie psuje?

 

Ktory z olei polecacie do dozownika mobil połsyntetyczny czy pełen syntetyk? (rozwarzajac tylko te dwa!)

 

I jeszcze jedno pytanie na koniec - po czym poznac ze ma sie odblokowany zawor wydechowy nie odkrecajac tych kap ktore go zasłaniaja?

 

pzdR

:icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :icon_mrgreen:

 

W przypadku zatarcia czesto zawodzi dozownik. A jakie sa przyczyny tego ze zawodzi? (yamaha tdr 125)

I własciwie do czego słuzy kontrolka oleju? do pokazywania ze juz prawie sie konczy olej ,czy moze ze juz całkiem brak smarowania?

Czy ten czyjnik w zbiorniku oleju sie psuje?

 

Ktory z olei polecacie do dozownika mobil połsyntetyczny czy pełen syntetyk? (rozwarzajac tylko te dwa!)

 

I jeszcze jedno pytanie na koniec - po czym poznac ze ma sie odblokowany zawor wydechowy nie odkrecajac tych kap ktore go zasłaniaja?

 

pzdR

:icon_rolleyes:

Mozesz odkrecic tlumik i popatrzec przez otwór wydechowy na zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak:

zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak:

zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze)

 

Po pierwsze to wogole nie wiem o co ci chodzi.... Po drugie nie radze pchac palcow do goracego cylindra podczas pracy silnika... Po trzecie jesli ma sprawdzac na zgaszonym silniku to przeciez wtedy zawor powinien byc domkniety a nie calkowicie otwarty... POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak:

zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze)

W mojej DT 125RN 97r. coś jest nie tak bo bierze mi za dużo oleju.Jak to wyregulować,na rozgałęźniku który idzie do niego linka od manetki i rozchodzi się do gaźnika i dozownika?A i jeszcze jedno na biegach 1-5 wkręca mi sie do 10,5 tyś obr a na 6 coś go chyba blokuje bo jak na 5 dokręce do 10 tyś i wrzuce 6 to go muli i sie nie wkręca powyżej 7 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na biegach 1-5 wkręca mi sie do 10,5 tyś obr a na 6 coś go chyba blokuje bo jak na 5 dokręce do 10 tyś i wrzuce 6 to go muli i sie nie wkręca powyżej 7 tyś.

Prawdopodobnie blokuje go słaby silnik, czeka Cię remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu.

 

Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.html

Opisywana przez Was awaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z:

 

sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,

uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompki

zużycia tłoczka pompy

pękających cięgieł sterujących

niewłaściwej regulacji

niewłaściwego oleju lub jego braku

zapchanej dyszy w gaźniku

itd.

Pozdrawiam

 

Regulacja

 

Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej,

potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,

następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie dozownik może zawieść gdy linka spadnie z mocowania lub jakiś szlaufik sie zatka ale to naprawde trzeba mieć zajebiste szczęście żeby takie rzeczy się stały :icon_razz: kontrolka jest od tego żeby przypomnieć ci że masz już mało oleju w zbiorniku i musisz zalać :flesje: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzieki za wszystkie odpowidzi :flesje:

 

a jezeli kontrolka zapala sie przy startowaniu silnika, a jak mało oleju to nie?

co robic?

czy czujnik ktory kontroluje ilosc oleju w zbiorniczku moze sie popsuc? jak ewetualnie naprawic taka usterke?

 

 

pzdR :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ,a ja mam takie pytanie żeby zaraz niezakladac nowego tematu...

Mam tzr 125r tak jak w opisie,i mam taki wykaz co do kontrolki oleju kiedy się świeci i wyczytałem że jak mi się świeci na luzie i jak wrzucam bieg i zgasnie ta kontrolka to jest wszystko ok i mozna jechac (niby tak).Ale moim zdaniem to powinno gasnąć po wrzuceniu biegu i ok mi gasnie ale pozniej ja pykne na luz spowrotem to znowu mi się zapala.Wie ktos czy to tak ma byc??

Edytowane przez barthezzz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...