tobikm Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 witam :icon_mrgreen: W przypadku zatarcia czesto zawodzi dozownik. A jakie sa przyczyny tego ze zawodzi? (yamaha tdr 125) I własciwie do czego słuzy kontrolka oleju? do pokazywania ze juz prawie sie konczy olej ,czy moze ze juz całkiem brak smarowania? Czy ten czyjnik w zbiorniku oleju sie psuje? Ktory z olei polecacie do dozownika mobil połsyntetyczny czy pełen syntetyk? (rozwarzajac tylko te dwa!) I jeszcze jedno pytanie na koniec - po czym poznac ze ma sie odblokowany zawor wydechowy nie odkrecajac tych kap ktore go zasłaniaja? pzdR :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Cześć W moim kdx'ie zapala się ta kontrolka gdy jest mało oleju lub gdy silnik sie zagotuje. Co do oleju lepszy jest pełen syntetyk gdyż ma lepsze smarowanie na nim niż na pół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 witam :icon_mrgreen: W przypadku zatarcia czesto zawodzi dozownik. A jakie sa przyczyny tego ze zawodzi? (yamaha tdr 125) I własciwie do czego słuzy kontrolka oleju? do pokazywania ze juz prawie sie konczy olej ,czy moze ze juz całkiem brak smarowania? Czy ten czyjnik w zbiorniku oleju sie psuje? Ktory z olei polecacie do dozownika mobil połsyntetyczny czy pełen syntetyk? (rozwarzajac tylko te dwa!) I jeszcze jedno pytanie na koniec - po czym poznac ze ma sie odblokowany zawor wydechowy nie odkrecajac tych kap ktore go zasłaniaja? pzdR :icon_rolleyes:Mozesz odkrecic tlumik i popatrzec przez otwór wydechowy na zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super stunter piter Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak: zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak: zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze) Po pierwsze to wogole nie wiem o co ci chodzi.... Po drugie nie radze pchac palcow do goracego cylindra podczas pracy silnika... Po trzecie jesli ma sprawdzac na zgaszonym silniku to przeciez wtedy zawor powinien byc domkniety a nie calkowicie otwarty... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł TT Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 jak zapala Ci się kontrolka to masz z 1/3 oleju w zbiorniczku, kontrolka zawsze się może przepalić abo coś, a z zaworem to dużo gadania ale w skrócie to tak: zdejmujesz dyfuzor, przekręcasz i wsadzasz palca jeśli nie będzie żadnej krawędzi pomiędzy oknem wydechowym a krawędzią zaworu od strony gdzie wsadzasz palca to znaczy że odblokowany a jak tak nie jest to reguluj linkami zeby tak było ( ja regulowałem kilka razy w tdr 125 i było dobrze)W mojej DT 125RN 97r. coś jest nie tak bo bierze mi za dużo oleju.Jak to wyregulować,na rozgałęźniku który idzie do niego linka od manetki i rozchodzi się do gaźnika i dozownika?A i jeszcze jedno na biegach 1-5 wkręca mi sie do 10,5 tyś obr a na 6 coś go chyba blokuje bo jak na 5 dokręce do 10 tyś i wrzuce 6 to go muli i sie nie wkręca powyżej 7 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 na biegach 1-5 wkręca mi sie do 10,5 tyś obr a na 6 coś go chyba blokuje bo jak na 5 dokręce do 10 tyś i wrzuce 6 to go muli i sie nie wkręca powyżej 7 tyś.Prawdopodobnie blokuje go słaby silnik, czeka Cię remont silnika. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu. Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.htmlOpisywana przez Was awaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z: sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompkizużycia tłoczka pompypękających cięgieł sterującychniewłaściwej regulacjiniewłaściwego oleju lub jego brakuzapchanej dyszy w gaźnikuitd.Pozdrawiam Regulacja Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej,potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 jedynie dozownik może zawieść gdy linka spadnie z mocowania lub jakiś szlaufik sie zatka ale to naprawde trzeba mieć zajebiste szczęście żeby takie rzeczy się stały :icon_razz: kontrolka jest od tego żeby przypomnieć ci że masz już mało oleju w zbiorniku i musisz zalać :flesje: ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobikm Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Super, dzieki za wszystkie odpowidzi :flesje: a jezeli kontrolka zapala sie przy startowaniu silnika, a jak mało oleju to nie?co robic? czy czujnik ktory kontroluje ilosc oleju w zbiorniczku moze sie popsuc? jak ewetualnie naprawic taka usterke? pzdR :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Kontrolka powinna sie palić jak włączysz zapłon, po zapaleniu silnika powinna zgasnąć (jesli jest odpowiedni poziom oleju). Wszystko może sie popsuć, a z czujnikiem to chyba tylko wymiana na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobikm Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 u mnie sie pali tylko wtedy gdy startuje silnik, a jak zapłon włacze to nic, tylko kontrolka luzu.wychodzi na to ze czyjnik do wymiany albo naprawyda sie go napawic? rozbierał juz to ktos? pzdR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Narazie poczekaj z "naprawianiem" czujnika.A czujnik jest chyba nierozbieralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 (edytowane) siemka ,a ja mam takie pytanie żeby zaraz niezakladac nowego tematu...Mam tzr 125r tak jak w opisie,i mam taki wykaz co do kontrolki oleju kiedy się świeci i wyczytałem że jak mi się świeci na luzie i jak wrzucam bieg i zgasnie ta kontrolka to jest wszystko ok i mozna jechac (niby tak).Ale moim zdaniem to powinno gasnąć po wrzuceniu biegu i ok mi gasnie ale pozniej ja pykne na luz spowrotem to znowu mi się zapala.Wie ktos czy to tak ma byc?? Edytowane 16 Lipca 2007 przez barthezzz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ja mialem tak w mojej DT. Jak bylo malo oleju to w czasie jazdy sie zaczynala swiecic. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.