Skocz do zawartości

Ktory wybrac?? Pod wzgledem mechaniki !!!


Gość Kosodrzewina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kosodrzewina

Tak na poczatek to witam!! Kumpel mnie tu skierowal i powiedzial ze moge sie spodziewac rzezczowej i fachowej odpowiedzi !! 8O ?? :D

 

Chce sobie wyremontowac weterana i stad moje pytania (tylko bez smiechow) :)

Biore pod uwage nastepujace motocykle: Junak i ruski: Ural, Dniepr, M72, MW. Te motorki sa piekne -nie siakies plastiki :) (bez urazy)

Bede sam remontowal i to bedzie moje pierwsze doswiadczenie z mechanika !! :) :)

 

1. Ktory jest najprostszy w naprawie (silnik) ??

 

2. Jak jest z dostepem czesci i ich jakoscia ??

 

3. Jak juz go zrobie to ktory bedzie najbardziej niezawodny ?? (czytaj w miare malo psujacy :wink:

 

4. aha i do ktorego znajde jakies szczegolowe, bardzo szczegolowe instrukcje i wytyczne ?? --jestem laikiem :D :oops:

 

 

Z gory dzieki za wszelka pomoc !!

 

 

 

Ps: przegladalem archiwum ale nie bylo takiego porownania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ktory jest najprostszy w naprawie (silnik) ??

 

2. Jak jest z dostepem czesci i ich jakoscia ??

 

3. Jak juz go zrobie to ktory bedzie najbardziej niezawodny ?? (czytaj w miare malo psujacy :)

 

4. aha i do ktorego znajde jakies szczegolowe' date=' bardzo szczegolowe instrukcje i wytyczne ??[/quote']

 

To jest subiektywna opinia oparte na uzytkowaniu wlasciwie wszystkich tu wymienionych (zwlaszcza M72 i Junak)

 

pyt 1 i 3 - M72

pyt 2 i 4 - do wszystkich dzis wszystko jest i jak zwykle kiepskiej jakosci.

 

Ale wg mnie nie zadales najwazniejszego pytania - na czym najlepiej sie jezdzi?

- solo - the best jest Junak, ruski sie chowaja,

- z wozkiem - zdecydowanie wygrywa Emka, ze wzgledu na fajny moment obrotowy i w miare sztywny tyl. Idealem bylby rzeczywiscie sztywny tyl w sprzecie z wozkiem.

 

Ale na Twoim miejscu wybralbym emke, bo wiem z doswiadczenia, ze dla "mlodziezy" jest to bardziej atrakcyjna maszyna - bo sie ludzie gapia, bo duzy silnik, i mozna skitowac ze to wojenny Harley.

Ponadto dosc latwo sie naprawia.

Co do nowszych ruskow to nie polecam , bo sa robione ze stali gwozdziowej. Jedynym ich atutem jest duza moc przez pierwsze 2000km - potem trzeba je remontowac z reguly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rusek to kup dolno-zaworowy mimo ze mniejsza ma moc to mniej awaryjny jest polecam K-750 chyba najtanszy z rusków sam sie zastanawiam sie zeby jeszcze Kaska zameiszkala z Junakiem w garazu.Junaka silnik jest dosc skomplikowany dla kogos kto zaczyna przygode z motocyklami ,ale wszystko mozna zlozyc i wszystkiego sie nauczyc.

 

Tak wiec zycze udanego i trafnego zakupu

 

 

Jak bys kupił emke to pomaluj na czarno zrob białe szparunki znaczeki na baku BMW i laski sikaja po nogach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce sobie wyremontowac weterana i stad moje pytania (tylko bez smiechow) :wink:

Biore pod uwage nastepujace motocykle: Junak i ruski: Ural' date=' Dniepr, M72, MW. Te motorki sa piekne -nie siakies plastiki :) (bez urazy)

Bede sam remontowal i to bedzie moje pierwsze doswiadczenie z mechanika !! :) :)

quote']

 

*** Oj nie bedzie ci chlopcze latwo, nie bedzie.....

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kosodrzewina

Adam M.>>

"chlopcze" !! :lol: :lol: :lol: :lol: -tu mi schlebiasz !! :lol: :lol:

 

 

a ze bedzie ciezko to wiem nie musisz mi mowic !!!! nawet wymina oleju w GS'ie sprawia mi wielka trudnasc :lol: ale twardy jestem !!! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam junaka ze względu na bardzo skomplikowany silnik i w związku z tym kosztowny.

Poza tym problemy z oryginalna prądnica i uszczelnieniami

Jeszcze do tego dochodzą wibracje i niska moc.

Wiem co mówię bo mam oryginalnego junaka.

Awo o wiele lepszy- prosta konstrukcja, mało awaryjny, nie do zdarcia. Tyle ze moc jeszcze mniejsza i motorek po prostu mały.

Wiem co mówię bo przeprowadzałem renowacje takiego motorka koledze i widzę się z nim dosyć często

Ruski- dolnozaworowe

M72- sprzęt spoko ale ostatnio osiągający kolosalne ceny. Prosty i trwały silnik. Najładniejsza chyba w ruskich motocyklach rama ( na suwakach) koła na pół bębnach (przepiękne) Spalanie solo około 6 literków.

K750 i MW 750 w zasadzie bardzo podobne sprzęty tyle że MW jest najlepiej wykonanym ruskim sprzętem, ma napęd na poło wózka i niektóre wersje blokadę.

Spalanie ( z wózkiem inaczej się nie da ) – dużo i jeszcze trochę.

Także wiem co mówię bo aktualnie posiadam MW 750

Nowe ruski górnozaworowe

Jakość wykonania wersji krajowych po prostu bardzo niska. Ale w wersji eksportowej nie jest taka zła. Proponuję albo nabyć jedne z pierwszych lat produkcji- wtedy jakość jeszcze była dosyć dobra , albo kupić nowego ruska i od razu wziąć się za remont.

Obecnie jest dosyć dużo polskich za zmienników miedzy innymi tłoki, pierścienie i cylindry

 

Po takim remoncie można spokojnie śmigać oczywiście lejąc dobry olej i robić co jakiś czas przeglądy itp.

Takim silnikiem właśnie przejechałem 8000 kilometrów bez żadnej usterki mechanicznej.

Dwa razy wysiadł tylko alternator ale po przewinięciu w specjalistycznym warsztacie problem zniknął.

Spalanie na poziomie 5 litrów moc dosyć dobra pozwalająca nawet na szaleństwa z wózkiem bocznym

 

Wiem co mówię bo posiadam aktualnie Dniepra

 

 

Teraz pytanie do Szable:

Co miałeś na myśli mówiąc solo - the best jest Junak, ruski sie chowaja,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello Pipcyk -

Mialem na mysli ze Junak jest najlepszym z postokmunistycznych sprzetow solo - wg mnie -

wiem co mowie :)))))

Juz kiedys o tym pisalem , ale chodzi mi o to, ze naped walem i sztywne zblokowanie zespolu napedowego powoduje takie nieprzyjemne reakcje na zdejmowanie gazu. Glowa leci do przodu...

A 2 lancuchy w ukl. napedowym daja ci efekt plyniecia. Przy predkosciach rzedu 90 -100 to jest zajebiste uczucie, a z postkomunistycznych solowek tylko Junak jeszcze daje rade na tych predkosciach.

Pewnie ze idealem bylhy Triumph t120, albo Harry, ale mamy co mamy - junakowi przy tych nyjlepszych predkosciach - 80 -110 - brakuje kuna mocy.

Nie bez kozery projektowano go na 500.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kosodrzewina

dzieki za odpowiedzi !!!!

 

ale pytam dalej !! :)

No to chyba padnie na ruska ale:

1. co latwiej zremontowac M72 czy Ural, dniepr ??

 

2. Wiem ze urale i dniepry jeszcze produkuja a M72 tez ?? i ile by taki nowy M72 kosztowal??

 

3. Jak kupie uzywanego staruszka to wiadomo co naprawiac- wszystko !! :) ale w nowym co wymaga napraway (udoskonalenia) ??

 

4.Czy firma z 'Sokolki' co sprowadza boksery sowieckie jest rzetelna ?? Bo chyba bym od nich kupil ?? albo gdzie (od kogo) kupowac ??

 

5. Teraz cos o trakcji. :wink: Na ktorym rusku najlepiej bez kosza (znaczy solo) ??

 

Narazie tyle

 

Bardzo mi pomogliscie !!!! Dzieki -czekam na wiecej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...