Strugal Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 (edytowane) Na co zwrócic uwage czy jazda przez kilka godzin może uszkodzic silnik ?? Edytowane 4 Lipca 2007 przez Strugal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 (edytowane) nie bój nic kilku godzinna jazda napewno nie zaszkodzi sam dwa lata temu mz-tką 250 wraz ze znajomymi pojechalismy nad Morze tj. 600km w 12 godzin praktycznie non stop (były kilkunasto minutowe przerwy) ogólnie w 8 dni naczaskalismy tam i spowrotem (Gliwice - Gdańsk...) prawie 2 tyś km odnośnie samego przygotowania motocykla jak by to powiedziec uwage musisz zwrócić na wszystko stan opon łozysk w kołach hamulce olej płyny hamulcowe jeśli twój motocykl cos takiego posiada jezeli ma to byc kilkudniowy wypad a taki pewnie bedzie to dobrze jest zaopatrzyc sie w dentkę niezbędne klucze swiece zapłonową olej do mieszanki, ja zabrałem nawet po kazdej z linek- gaz sprzegło ... itp ogólnie musisz to czuć poprostu wiedziec na czym jedziesz w jakim masz stanie silnik itp. to chyba tyle :crossy: powodzenia i szerokiej drogi Ci życze ! pozdr. Baham bym zapomniał koniecznie zabierz żarówki !! Edytowane 4 Lipca 2007 przez bahama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Może zacznij od kupna pasów i wynajmu przyczepki :crossy: Taki tam żarcik :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 eee no Radek :crossy: luuz skoro ja dojechałem nad Morze 18 letnię Mz-tką to dlaczego on nie miał by dać rady bedzie dobrze ! wrażenia z takich wypadów nie zapomniane !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 My teraz w sierpniu jedziemy Iż-ami nad morze. Najmłodszy motocykl to 1962 rok produkcji:P Ogólnie :- klucze do swiec, swiece roznych marek- olej do mieszanki- dętki, łątki , klej- zapas kluczy do odkrecenia ośki w razie zdejmowania koła- dodatkowe okablowanie, regulator napięcia- najlepiej jeszcze wziąć przerywacz w stanie znośnym- kondensator, bo często pada- żarówki do świateł mijania- zapasową stacyjkeJa to woże ze sobą w razie czego, pozatym wszystkie klucze płaskie od 8 do 22, grzechotke i francuza:) Trzeba mieć sakwy do tego bagażu gdzie dochodzi jeszcze dodatkowa kurtałka kiedy skóra przemoknie, buty zapasowe, namiot i śpiwór ciepły. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strugal Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 chyba się nie upchne z tym bagazem poniewaz a strasznie boje się dużego ruchy na drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Panowie i moze Panie tez :buttrock: z niektorych wypowiedzi wnioskuje ze nalezaloby ciagac za soba najlepiej drugie moto aby ewentualnie miec kazda czesc zamienna :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 jacmiz a spójrz jaki mam rocznik motocykla:) w razie czego warto mieć, tak dużo to nie waży wcaly:P w nowych motocyklach mało co zrobisz samemu na kocu:) a w weteranach bardzo dużo, szczególnie w 2T gdzie zapłon to słaba strona. Dlatego ja podchodze do tematu poważnie gdyż po co mam sobie w gębe pluć że czegoś nie wziąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Ja zawsze jak jade skuterkiem gdzies dalej (100km-200km) to dzień wczesniej zabieram sie do roboty , rozbieram przekladnie , czyszcze bo w skuterach przekladnia czesto sie zanieczyszcza pyłem ze ścierającego sie paska rolek i sprzęgła, przy okazji sprawdzam stan wszystkich podzespołów zmieniam olej skręcam i ide dalej Potem czyszczenie gaźnika , wszystkich filtrów , sprawdzam stan oleju, płynu chłodniczego krótka jazda próbna i w gotowe :-)A zebieram ze sobą to czego mnie życie nauczyło czyli-Linka gazu- Świeca- kilka opasek zaciskowych - kawalek przewodu paliwowego-czasem pasek , zalezy w jakim jest stanie ten zalozony- podstawowe narzędzia i zwykle wszystkie awarie kończą sie dobrze :]Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 panowie:/ popadacie w jakies straszne ataki paniki... Motocykl powinien byc pewny wsiadasz i jedziesz;] jak sie zepsuje to ratuje cie tylko telefon komórkowy;] na trasie i tak przewaznie gówno mozna naprawić;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 tu sie mylisz w totalnym polu naprawialem linke gazu , choć motor był pewny ,wziołem co trzeba i nie żałuje :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 niesamowite;) ja bym zapchał do pierwszego lepszego domostwa i tam w spopkoju naprawił uszkodzenie;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Jak przygotować motocykl do podróży :icon_razz: Generalnie motocykl powinien być zawsze gotowy do podróży bo przecież w końcu do tego służy :icon_mrgreen: Musisz być pewnym swojej "maszyny", jej stanu technicznego tj. ułożyskowań, simeringów, opon, zestwu napędowego, bagażników, kufrów, owiewek itd.Najlepiej jeśli to wszystko sam dokładnie zrobisz, sprawdzisz i przetestujesz w bliższych wyjazdach. Przed dłuższym wyjazdem powinieneś sprawdzić, a w razie potrzeby uzupełnić lub wyregulować (+ zabrać ze sobą) : - ciśnienie w ogumieniu ( + łatki i klej, papier ścierny, pompka, ew. zapasowa dętka, zaworek, czapka wenytla z pokrętłem do zaworka )- sprawdzić oświetlenie ( + zapasowe żarówki)- poziomy olejów i płynów eksploatacyjnych ( + olej do mieszanki, ew. olej na dolewki)- wyprzedzenie zapłonu i smarowanie np. krzywki i przerywaczy ( + zapasowe: świece, przerywacz i kondensator, przewód i cewka w/n ew. impulsator, moduł el ...)- sprawdzić i przesmarować linki (+ ew. zapasowe linki gaz, sprzęgło i hamulec)- sprawdzić gaźnik, filtr paliwa i kranik - ew. wyczyścić ( + przewód paliwowy ew. pływak i zaworek gaźnika)- łańcuch wyczyścić, przesmarować ( + obowiązkowo spinka, kilka ogniwek łańcucha)- akumulator, napięcie i prąd ładowania ( + bezpieczniki, przekaźnik, ew. szczotki, prostownik, regulator napięcia)- ...Oczywiście zabieramy ze sobą podstawowy komplet narzędzi tj :- latarka- nóż wielofunkcyjny- klucze do kół, łyżki do opon 3szt.- klucz do świec- śrubokręty w/g rozmiarów moto- np. 8,1012,13,15,17...i według śrub w moto- kombinerki, trochę przewodów elektrycznych, końcówki konektorowe, kawałek drutu, taśma izolacyjna.- linka do holowania- coś do mycia i wycierania rąk Odpowiedni ubiór + dobre "wodoszczelne" sakwy lub kufry + plan podróży, mapy i w drogę. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 - ciśnienie w ogumieniu ( + łatki i klej, papier ścierny, pompka, ew. zapasowa dętka, zaworek, czapka wenytla z pokrętłem do zaworka )- sprawdzić oświetlenie ( + zapasowe żarówki)- poziomy olejów i płynów eksploatacyjnych ( + olej do mieszanki, ew. olej na dolewki)- wyprzedzenie zapłonu i smarowanie np. krzywki i przerywaczy ( + zapasowe: świece, przerywacz i kondensator, przewód i cewka w/n ew. impulsator, moduł el ...)- sprawdzić i przesmarować linki (+ ew. zapasowe linki gaz, sprzęgło i hamulec)- sprawdzić gaźnik, filtr paliwa i kranik - ew. wyczyścić ( + przewód paliwowy ew. pływak i zaworek gaźnika)- łańcuch wyczyścić, przesmarować ( + obowiązkowo spinka, kilka ogniwek łańcucha)- akumulator, napięcie i prąd ładowania ( + bezpieczniki, przekaźnik, ew. szczotki, prostownik, regulator napięcia)- ... Mogłeś jeszcze napisac + koła,rama bak i boczki i byl by drugi caly motocykl :P. Stary jesli wszyscy moto turyści brali by tyle zamiennych części to zabrakło by im miejsca na bagaż ( a tego na motocyklu jest mało i naprawde trzeba mądrze wybierac rzeczy potrzebne do wyprawy. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 (edytowane) Piszesz głupoty Veteranos:Mogłeś jeszcze napisac + koła,rama bak i boczki i byl by drugi caly motocykl. Stary jesli wszyscy moto turyści brali by tyle zamiennych części to zabrakło by im miejsca na bagaż Te wszystkie zbędne Twoim zdaniem przedmioty mieszczą się bez problemu w schowkach i pod siedzeniem mojego motocykla i jest jeszcze trochę wolnego miejsca.Oczywiście oprócz dętki i większej butelki oleju do mieszanki.Ale i ta dętka i olej są niestety niezbędne w dalekiej i nieznanej trasie.Poza tym zaznaczyłem przy niektórych przedmiotach, że tylko ewentualne, a nie konieczne jest ich zabranie.Jeśli piszesz, że trzeba mądrze wybierać rzeczy potrzebne do wyprawy to pochwal się tą mądrością z kolegami z forum. Bo na razie Twoja wypowiedź nic nie wniosła do tematu. :icon_mrgreen: Edytowane 9 Lipca 2007 przez Jack-Jawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.