twizzter Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Wczoraj pomagałem kumplowi składać kawę, jakie było nasze zdziwienie gdy znaleźliśmy w jednej rurze od dolotu powietrza....dużą, plastikową zakrętke od miodu :crossy: druga rura też była wyposażona w taki element tjuningu, ale miała zrobioną wielką dziurę także minimalnie tylko zwężała przepływ. Nurtuje mnie pytanie, po co to jakiś "fachowiec" zrobił? Wątpię, że w celu ograniczenia mocy ;) Może jest wstawiony jakiś nietypowy filtr powietrza? Co ciekawe, sprawdziliśmy i z miodowymi dekielkami kawa chodzi lepiej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafauM Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Wczoraj pomagałem kumplowi składać kawę, jakie było nasze zdziwienie gdy znaleźliśmy w jednej rurze od dolotu powietrza....dużą, plastikową zakrętke od miodu :) druga rura też była wyposażona w taki element tjuningu, ale miała zrobioną wielką dziurę także minimalnie tylko zwężała przepływ. Nurtuje mnie pytanie, po co to jakiś "fachowiec" zrobił? Wątpię, że w celu ograniczenia mocy :) Może jest wstawiony jakiś nietypowy filtr powietrza? Co ciekawe, sprawdziliśmy i z miodowymi dekielkami kawa chodzi lepiej.. Ale od jakiego miodu bo to może być kluczową kwestią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwichan Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Pewnie wielokwiatowego :) Ogólnie to dziwna sprawa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Raczej gryczanego. Podobno wtedy ma większego powera i eliminuje shimmy. :) :) A na poważnie, to wydaje mi się, że gaźniki były źle wyregulowane (czytaj dostawała za dużo powietrza), efektem tego był spadek mocy. Jak zmniejszyła się dawka powietrza, to moto lepiej paliło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Ale od jakiego miodu bo to może być kluczową kwestią. KlikOd takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Te zdjęcia to jakaś pseudo reklama miodu. A tak na poważnie to najprawdopodobniej tak jak pisał Krzysk ktoś zje*ał regulację gaźników i dostawała za dużo powietrza i się dławił, więc jakiś mONdrala zamiast wyregulować gaźnik zmniejszył dopły powietrza na dolotach.To się nazywa "Osiedlowy McGiver". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Możesz spróbować wyjąć te "akcesoryjne" podkładki i podnieść iglicę. Do tego sprawdź jaka jest oryginalna dysza główna, a jaką ty masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 (edytowane) A nietypowy filtr mógł narobić takiego bałaganu? Bo na moje mógł zostać założony jakiś dający mniejszy opór=większy przepływ powietrza i zbyt uboga mieszanka gotowa..P.S. Kolor świec wręcz książkowy, więc udało się komuś "zestroić" jako tako :evil: Edytowane 4 Lipca 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Jeżeli kolor świecy jest idealny, to znaczy że mieszanka jest dostosowana do tego ograniczonego przepływu powietrza. Być może gaźniki dostawały lewego powietrza. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.Samo podniesienie iglicy nic nie da, bo to działa przy średnich obrotach. A ograniczenie zostało zamontowane w rurze dynamicznego doładowania które działa przy dużych prędkościach. Więc prawdopodobnie chodziło o wysokie obroty. Najlepiej usuń te miodowe nakrętki. Wyjmij gaźniki, sprawdź poziom w komorach pływakowych. Przy okazji przeczyść gaźniki. Sprawdź czy membrany są całe. Poskładaj to wszystko. Ustaw początkowo śruby od regulacji składu mieszanki tak jak w serwisówce. Sprawdź czy uszczelka nie jest uszkodzona pomiędzy gaźnikami a airboxem. Zsynchronizuj gaźniki (aby na wolnych obrotach równomiernie chodził). Ps. Oczywiście, nietypowy (czytaj: sportowy) filtr powietrza przepuszcza większą ilość powietrza. Do tego trzeba dodatkowo gaźniki dostroić w postaci zmiany dysz, położenia iglicy, czy poziomu komory pływakowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Ja bym zobaczył co to za filtr jest w ogóle i najwyżej go wymienił na zwykły bo po co kombinować i pakować się w zmiane dysz.. Ktoś tu kiedyś pisał jakie miał problemy zeby zestroić sportowy filtr i wydech az w końcu powrócił do zwykłego filtra.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 No właśnie też myślę, że problemem najprawdopodobniej jest filtr. Ktoś być może dostał go taniej, albo miał w cudowny sposób poprawić osiągi motocykla...no ale taka ingerencja wymagała regulacji. No to majster poprawił..Po konsultacji z Wami nawinę kumplowi o co chodzi. Ja na jego miejscu założyłbym seryjny filtr, wywalił dekle, wyregulował gaziory. A co zrobi to już jego wola. Dzięki za podpowiedzi :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.