Skocz do zawartości

XJ600 95' dużo pali


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny wysokiego spalania w mojej Xj600 Diversion z 95r.

 

Pali ok. 7,5l/100 przy 100km/h przy spokojnej jezdzie i przy non stop 160km/h na autostradzie, spalanie jakos tutaj nie zalezy od predkości.

 

Spalanie po synchronizacji gaznikow, regulacji zaworow. Zmienilem gaźniki na inne (wraz z czujką -termostatem), dysze w starym i nowym gazniku są tak jak w specyfikacji, synchra zrobiona

i bez poprawy spalania.

Filtr powietrza zmieniony na jesieni, zmienilem olej na wiosne, pompka podcisnieniowa raczej dziala bo czuc ssanie na wejsciu i cisnienie na wyjsciu, dzis zmnieniam filtr paliwa (może powoduje opory przepływu benzyny), dzis obejrze kranik (może daje jakies opory). Paliwo raczej nie cieknie ani w garazu ani po odpaleniu silnika.

 

Ciekawą rzecza jest fakt wysychania paliwa w gaznikach gdy moto postoi dluzej niz tydzien, wtedy trzeba krecic rozrusznikiem az paliwo naplynie do gaznikow

 

Zupełnie nie mam pojecia co zrobic, w serwisie nie potrafia nic na to poradzic :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze Ci sie jak u mnie kiedys zsuwal airbox z gaznikow z powodu calkowitego stwardnienia tych gum co lacza airbox z gaznikami?

Wtedy ciagnie lewe powietrze i spalanie tez rosnie.

Ja tak mialem na autobanie to przy predkosci 140 kmh wciagnal mi 7 litrow.

A po naprawie spalanie wyraznie spadlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze Ci sie jak u mnie kiedys zsuwal airbox z gaznikow z powodu calkowitego stwardnienia tych gum co lacza airbox z gaznikami?

Wtedy ciagnie lewe powietrze i spalanie tez rosnie.

Ja tak mialem na autobanie to przy predkosci 140 kmh wciagnal mi 7 litrow.

A po naprawie spalanie wyraznie spadlo.

 

Airbox jest właściwie zamontowany. Ktoś mi radził, aby sprawdzić spalanie jadąc bez filtra powietrza. W akcie desperacji może i tak zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawą rzecza jest fakt wysychania paliwa w gaznikach gdy moto postoi dluzej niz tydzien, wtedy trzeba krecic rozrusznikiem az paliwo naplynie do gaznikow

 

Kłopot z odpaleniem po kilku dniach postoju to normalka. Powodem jest pompa paliwa. Jest podciśnieniowa, czyli pompuje wydajnie dopiero przy pracującym silniku. Dlatego wymyślono dodatkowy przewód z kolektora ssącego który te podciśnienie zwiększa. W kraniku masz dodatkową pozycję do odpalania. Po modernizacji zmieniono pompę na elektryczną i problem praktycznie zniknął.

Nie można mówić że paliwo "wysycha" jest go po prostu za mało do rozruchu na ssaniu. Ten typ tak ma i tyle. Możesz zmienić pompę na elektryczna i po kłopocie.

Co do spalania, to przyczna może tkwić w "lewym" powietrzu, brudnym lub wadliwym filtrze powietrza, niewłasciwych świecach. Jeśli to nie pomoże pozostaje dobry mechanik który pogrzebie w regulacjach.

Na koniec sprawdź czy ssanie na pewno się wyłącza całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to przyczna może tkwić w "lewym" powietrzu, brudnym lub wadliwym filtrze powietrza, niewłasciwych świecach. Jeśli to nie pomoże pozostaje dobry mechanik który pogrzebie w regulacjach.

Na koniec sprawdź czy ssanie na pewno się wyłącza całkowicie.

 

Jeszcze wymienię świece, chociaż oznaczenie maja właściwe. Ssanie raczej odpada bo wymieniłem gaźniki i nic się nie zmieniło.

Nie sprawdziłem natomiast działania cewki podgrzewacza gaźników, jest troche zasyfiona i może jest problem z podgrzewaniem gaźników? Czujkę wymieniłem razem z gaźnikami, prąd 12V do niej dochodzi.

Czy analiza spalin w warsztacie samochodowym coś wykaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze paliwo gdzies ci ucieka, gdyby kranik czy filtr paliwa dawal jakies opory to odwrotnie, moto palio bymniej bo mniej by benzyny dostawalo. nie ucieka ci przypadkiem paliwo z nadmiaru w gaznikach, albo moze siedza zaworki w komorze plywakowej, puszczaja wiecej paliwa i motocykl automatycznie spala wiecej. i jeszcze jedno, dymi na czarno z komina?? jak tak to ewidentnie zbyt duzo wahy dostaje. pozdrawiam

 

aha, analiza spalin moze tutaj pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece wymienia sie. Nie wiem jak w diversion ale u mnie co 12tys. Filtr powietrza tez trzba sprawdzic. NO i regulacje.

 

Ps 7,5 przy 160 to normal. Kolega testowal i tak mu wyszlo przy tej predkosci. A kiedy chce to zejdzie poniezej 4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopot z odpaleniem po kilku dniach postoju to normalka. Powodem jest pompa paliwa. Jest podciśnieniowa, czyli pompuje wydajnie dopiero przy pracującym silniku. Dlatego wymyślono dodatkowy przewód z kolektora ssącego który te podciśnienie zwiększa. W kraniku masz dodatkową pozycję do odpalania. Po modernizacji zmieniono pompę na elektryczną i problem praktycznie zniknął.

Nie można mówić że paliwo "wysycha" jest go po prostu za mało do rozruchu na ssaniu. Ten typ tak ma i tyle. Możesz zmienić pompę na elektryczna i po kłopocie.

 

Moja XJ miała problem z zapłonem jedynie po zimie, ale i na to jest patent (pewnie zna go wiekszość uzytkowników XJ). Moto odpali od strzała, tylko trzeba dobrze podgrzać gaźniki, najlepiej farelka lub mocna suszarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ze zmieniles gazniki, zmieniles na takie same w lepszym stanie czy na jakies inne ?

 

Adam M.

 

Poprzednie miałem stłumione na 35KM. Wyjąłem aluminiowe krążki ograniczające pełne otwarcie przepustnicy ssacej, wymieniłem dysze na właściwe. Moc wróciła, a spalanie 7,5l/100 W serwisie mi powiedzieli ze wszystko powinno byc ok. Zatem kupilem gazniki od moto z tego samego rocznika i wymienilem. Spalanie nie spadlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...