Skocz do zawartości

PROBLEMY Z ZMIANĄ BIEGÓW, GSF 600 97r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam małe doświadczenie w zakresie obsługi i funkcjonowania motocyklu, ponieważ dopiero co rozpocząłem przygodę z jednośladem. Dlatego proszę o pomoc osoby, które znają się w temacie i mogą mi pomóc, a nie tylko potafią filozofować.

 

Posiadam motocykl Suzuki GSF 600N z 1997roku i od początku coś nie daje mi spokoju. Podczas gdy zmieniam biegi wyrażnie słysze zmiane biegów (może to normalne-nie znam się). Natomiast ostatnio podczas gdy dodam delikatnie obrotów na postoju tak na 2000 mam problem z wrzuceniem 1 biegu - poprostu zgrzyta jak cholera. To samo wystepuję gdy się spieszę i nie mam czasu żeby motocykl chwilkę pochodził i ruszam na ssaniu (ok. 3000obr/min). Muszę zrzucić trochę z ssania żeby spadły obroty. Czy jest to normalne, czy coś ulega zurzyciu? Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła?

 

Proszę o pomoc jedynie te osoby, które mogą wnieść coś konkretnego do tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam małe doświadczenie w zakresie obsługi i funkcjonowania motocyklu, ponieważ dopiero co rozpocząłem przygodę z jednośladem. Dlatego proszę o pomoc osoby, które znają się w temacie i mogą mi pomóc, a nie tylko potafią filozofować.

 

Posiadam motocykl Suzuki GSF 600N z 1997roku i od początku coś nie daje mi spokoju. Podczas gdy zmieniam biegi wyrażnie słysze zmiane biegów (może to normalne-nie znam się). Natomiast ostatnio podczas gdy dodam delikatnie obrotów na postoju tak na 2000 mam problem z wrzuceniem 1 biegu - poprostu zgrzyta jak cholera. To samo wystepuję gdy się spieszę i nie mam czasu żeby motocykl chwilkę pochodził i ruszam na ssaniu (ok. 3000obr/min). Muszę zrzucić trochę z ssania żeby spadły obroty. Czy jest to normalne, czy coś ulega zurzyciu? Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła?

 

Proszę o pomoc jedynie te osoby, które mogą wnieść coś konkretnego do tego tematu.

 

jest to normalne w bandziorach, było o tym z 10 razy , uzyj funkcji szukaj

pozdrawiam

Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie chodzi mi o stukniecie i lekkie szarpnięcie podczas wrzucania jedynki ( zdarzyłem to zauwazyć w innych motocyklach na które miałem okazję wsiąść lub stać obok na światłach). Chodzi o zgrzytanie i brak możliwości włożenia biegu gdy obroty sa nieco wyższe. Zuważyłem także że podczas gdy podkręcę silnik podczas jazdy np. na 3 biegu i chcę wrzucić 4 wystepują te same problemy tzn. bieg wchodzi z oborem i zgrzytem. Czy w waszych motocyklach występują te same problemy?? Może robię coś nie prawidłowo nie wydaje mi się ... wciskam sprzęgło jednocześnie odpuszczając całkowicie gaz, nastepnie zmieniam bieg, puszczam sprzęgło, dodaje gazu. W momencie kiedy zmieniam bieg występuje opór i zgrzytnięcie.

 

Korzystałem z opcji "szukaj" zanim wrzuciłem ten temat i nietsety w gąszczu wiadomości nie znalazłem ani jednego posta poruszającego ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o stukniecie i lekkie szarpnięcie podczas wrzucania jedynki ( zdarzyłem to zauwazyć w innych motocyklach na które miałem okazję wsiąść lub stać obok na światłach). Chodzi o zgrzytanie i brak możliwości włożenia biegu gdy obroty sa nieco wyższe. Zuważyłem także że podczas gdy podkręcę silnik podczas jazdy np. na 3 biegu i chcę wrzucić 4 wystepują te same problemy tzn. bieg wchodzi z oborem i zgrzytem. Czy w waszych motocyklach występują te same problemy?? Może robię coś nie prawidłowo nie wydaje mi się ... wciskam sprzęgło jednocześnie odpuszczając całkowicie gaz, nastepnie zmieniam bieg, puszczam sprzęgło, dodaje gazu. W momencie kiedy zmieniam bieg występuje opór i zgrzytnięcie.

 

Korzystałem z opcji "szukaj" zanim wrzuciłem ten temat i nietsety w gąszczu wiadomości nie znalazłem ani jednego posta poruszającego ten problem.

 

 

Po I po kiego wała najpierw dodajesz gazu zanim wrzucisz bieg? Jedynkę wrzucasz na wolnych obrotach, dobiero później zwiększasz obroty i ruszasz.

 

Po II - przy zmianie biegu nie odpuszczaj gazu do zera - odpuszczaj tylko tyle żeby obroty wyrównały się się do takich jakie będziesz miał na następnym biegu (wtedy bez zgrzytu wrzucisz następny bieg nawet bez użycia sprzęgła)

 

Po III biegi musisz zmieniać zdecydowanie, pewnym i szybkim ruchem. Zauważyłem że dużo łatwiej zmienia mi się bieg gdy jadę w Daytonach niż np jadąc w "adidasach" (np spod domu do garażu :D ). Jak będziesz się czaił to będzie Ci zgrzytać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w CBF600 - czasami bieg wchodził ze zgrzytnięciem, pomiędzy 2 i 3 łapał luz - wymieniłem olej i jest OK, wszystkie niepokojace objawy ustapiły - niby dalej stuka przy zmianie, ale widocznie tak ma być. Teraz próbuje bez sprzęgła, ale jeszcze jakoś mi jeszcze to nie wychodzi.

Co do zmiany biegu w motongu to do tego potrzebna jest wprawa - to nie puszka, gdzie wszystko masz synchronizowane. Próbuj zmian przy wyższych obrotach, na początku zmieniałem biegi przy 4000-5000RPM zajmowało mi to ok 2 sek. od wcisnięcia klamki sprzęgła do jej puszczenia - jak robi sie to szybciej to biegi lepiej wchodzą, pomaga też jak nie odpuścisz gazu do końca (pozwolisz silnikowi zostac w mniej więcej takich obrotach jakie miał przed wcisnięciem klamki sprzęgła).

Takie spotrzeżenia po pierwszych 500km na 2oo - mam nadzieję, że pomocne :D

 

EDIT: właśnie kolega mnie uprzedził

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...