Renowator Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witam Mam małe doświadczenie w zakresie obsługi i funkcjonowania motocyklu, ponieważ dopiero co rozpocząłem przygodę z jednośladem. Dlatego proszę o pomoc osoby, które znają się w temacie i mogą mi pomóc, a nie tylko potafią filozofować. Posiadam motocykl Suzuki GSF 600N z 1997roku i od początku coś nie daje mi spokoju. Podczas gdy zmieniam biegi wyrażnie słysze zmiane biegów (może to normalne-nie znam się). Natomiast ostatnio podczas gdy dodam delikatnie obrotów na postoju tak na 2000 mam problem z wrzuceniem 1 biegu - poprostu zgrzyta jak cholera. To samo wystepuję gdy się spieszę i nie mam czasu żeby motocykl chwilkę pochodził i ruszam na ssaniu (ok. 3000obr/min). Muszę zrzucić trochę z ssania żeby spadły obroty. Czy jest to normalne, czy coś ulega zurzyciu? Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła? Proszę o pomoc jedynie te osoby, które mogą wnieść coś konkretnego do tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modem Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Witam Mam małe doświadczenie w zakresie obsługi i funkcjonowania motocyklu, ponieważ dopiero co rozpocząłem przygodę z jednośladem. Dlatego proszę o pomoc osoby, które znają się w temacie i mogą mi pomóc, a nie tylko potafią filozofować. Posiadam motocykl Suzuki GSF 600N z 1997roku i od początku coś nie daje mi spokoju. Podczas gdy zmieniam biegi wyrażnie słysze zmiane biegów (może to normalne-nie znam się). Natomiast ostatnio podczas gdy dodam delikatnie obrotów na postoju tak na 2000 mam problem z wrzuceniem 1 biegu - poprostu zgrzyta jak cholera. To samo wystepuję gdy się spieszę i nie mam czasu żeby motocykl chwilkę pochodził i ruszam na ssaniu (ok. 3000obr/min). Muszę zrzucić trochę z ssania żeby spadły obroty. Czy jest to normalne, czy coś ulega zurzyciu? Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła? Proszę o pomoc jedynie te osoby, które mogą wnieść coś konkretnego do tego tematu. jest to normalne w bandziorach, było o tym z 10 razy , uzyj funkcji szukajpozdrawiam Cytuj Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Naucz sie rozklejac sprzeglo przed wrzuceniem jedynki, nawet jak sie spieszysz obroty nie powinny byc wieksze niz 1000 obr./min. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Każdy wiekszy motocykl stuknie przy wrzuceniu pierwszego biegu, tyle, że jedne głośniej inne ciszej.. A tak jak Adam M powiedział .. obroty nie mogą być wyższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 w wiekszosci motongow stuka . przeszkadza ci?olej to ;] Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renowator Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie chodzi mi o stukniecie i lekkie szarpnięcie podczas wrzucania jedynki ( zdarzyłem to zauwazyć w innych motocyklach na które miałem okazję wsiąść lub stać obok na światłach). Chodzi o zgrzytanie i brak możliwości włożenia biegu gdy obroty sa nieco wyższe. Zuważyłem także że podczas gdy podkręcę silnik podczas jazdy np. na 3 biegu i chcę wrzucić 4 wystepują te same problemy tzn. bieg wchodzi z oborem i zgrzytem. Czy w waszych motocyklach występują te same problemy?? Może robię coś nie prawidłowo nie wydaje mi się ... wciskam sprzęgło jednocześnie odpuszczając całkowicie gaz, nastepnie zmieniam bieg, puszczam sprzęgło, dodaje gazu. W momencie kiedy zmieniam bieg występuje opór i zgrzytnięcie. Korzystałem z opcji "szukaj" zanim wrzuciłem ten temat i nietsety w gąszczu wiadomości nie znalazłem ani jednego posta poruszającego ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie chodzi mi o stukniecie i lekkie szarpnięcie podczas wrzucania jedynki ( zdarzyłem to zauwazyć w innych motocyklach na które miałem okazję wsiąść lub stać obok na światłach). Chodzi o zgrzytanie i brak możliwości włożenia biegu gdy obroty sa nieco wyższe. Zuważyłem także że podczas gdy podkręcę silnik podczas jazdy np. na 3 biegu i chcę wrzucić 4 wystepują te same problemy tzn. bieg wchodzi z oborem i zgrzytem. Czy w waszych motocyklach występują te same problemy?? Może robię coś nie prawidłowo nie wydaje mi się ... wciskam sprzęgło jednocześnie odpuszczając całkowicie gaz, nastepnie zmieniam bieg, puszczam sprzęgło, dodaje gazu. W momencie kiedy zmieniam bieg występuje opór i zgrzytnięcie. Korzystałem z opcji "szukaj" zanim wrzuciłem ten temat i nietsety w gąszczu wiadomości nie znalazłem ani jednego posta poruszającego ten problem. Po I po kiego wała najpierw dodajesz gazu zanim wrzucisz bieg? Jedynkę wrzucasz na wolnych obrotach, dobiero później zwiększasz obroty i ruszasz. Po II - przy zmianie biegu nie odpuszczaj gazu do zera - odpuszczaj tylko tyle żeby obroty wyrównały się się do takich jakie będziesz miał na następnym biegu (wtedy bez zgrzytu wrzucisz następny bieg nawet bez użycia sprzęgła) Po III biegi musisz zmieniać zdecydowanie, pewnym i szybkim ruchem. Zauważyłem że dużo łatwiej zmienia mi się bieg gdy jadę w Daytonach niż np jadąc w "adidasach" (np spod domu do garażu :D ). Jak będziesz się czaił to będzie Ci zgrzytać :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 (edytowane) miałem to samo w CBF600 - czasami bieg wchodził ze zgrzytnięciem, pomiędzy 2 i 3 łapał luz - wymieniłem olej i jest OK, wszystkie niepokojace objawy ustapiły - niby dalej stuka przy zmianie, ale widocznie tak ma być. Teraz próbuje bez sprzęgła, ale jeszcze jakoś mi jeszcze to nie wychodzi.Co do zmiany biegu w motongu to do tego potrzebna jest wprawa - to nie puszka, gdzie wszystko masz synchronizowane. Próbuj zmian przy wyższych obrotach, na początku zmieniałem biegi przy 4000-5000RPM zajmowało mi to ok 2 sek. od wcisnięcia klamki sprzęgła do jej puszczenia - jak robi sie to szybciej to biegi lepiej wchodzą, pomaga też jak nie odpuścisz gazu do końca (pozwolisz silnikowi zostac w mniej więcej takich obrotach jakie miał przed wcisnięciem klamki sprzęgła).Takie spotrzeżenia po pierwszych 500km na 2oo - mam nadzieję, że pomocne :D EDIT: właśnie kolega mnie uprzedził Edytowane 16 Lipca 2007 przez abu Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.