Budzik-WGR Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Witam mam problem z kawą od jakiegos czasu , pewnego razu siadl mi akumulator podczas dluzszego krecenia rozrusznikiem, no i pchnelismy, odaplila bez problemu. Myslalem ze przejade kawalek i sie doladuje ale zong.Nic to nie dalo....naladowalem akumulator przez noc pojezdzilem caly dzien ponad 100km. i zadnych zlych oznak nie bylo, motor palil normalnie bylo w porządku w miare...rano nastepnego dnia podzszedlem kilka obrotow rozrusznika (calkiem żwawo) no i zaczal slabnac az motor nie odpalil i rozrusznik ledwo krecił....z popychu zapalil odrazu.Objaw taki jak by nie bylo ladowania , juz sam nie wiem co o tym myslec? Macie jakies rady?Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi. Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 po pierwsze odpal moto i zmierz miernikiem napiecie na klamach aku. niech motocykl nagrzeje sie do normalnej temp. włacz swiatla mijania i mierz napiecie, na wolnych obrotach, potem na srednich. na wolnych obr, przy swiatlach regiel powinien dawac napiecie na aku w wysokosci 14.3 V plus minus 0.2 V. jezeli napiecie jest duzo nizsze typu 13.5 V a nawet 13.8 V to kicha. ja akurat w GPZ-cie mialem identyczne zjawisko i padl mi regulator. dodatkowo zerknij na kostke wpiętą w regiel, czy styki nie są zasyfione, lub kostka nadpalona. u mnie jeden ze stykow regla byl nadpalony, ponoc to objaw spalenia jednej z trzech diód prostującuch w regulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Mój tata w ZXR 400 miał to samo, padł mu regulator napięcia. Z tym, że on miał coś popieprzone z instalacją, bo poprzedni właściciel zrobił wyjście do zapalniczki samochodowej i to mogło byc winą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madzia 6 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 na poczatek sprawdz ladowanie tak jak ci napisal wyżej mozesz miec tez uszkodzony akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 WitaM! Temat odświeżam ponieważ problem znow sie powtozyl ladowanie oslablo, rozebralem i znow przepalony byl kabel (problem wrocil po jakis 2000km.) Kabel ten jest od regulatora podejrzewam ze to jeden z faz bo to zółty a są trzy żółte i czerwony,czarny i jeszcze jakis. Juz drugi raz przepalil sie ten żółty i ladowanie slabnie wtedy. Po wymianie kabla jest dobrze. Co to moze byc??Z góry dziekuje za wszystkie wypowiedzi. Pozdrawiam Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 W jakim sensie się przepalił? Może po prostu wstawiłeś tam za cienki kabel? Jeśli nie, to regulator może być do wymiany. Może być trochę uszkodzona jedna faza w regulatorze i wtedy kabel od tej fazy będzie się grzał, ale w takim wypadku, przy włączonych światłach byłoby za małe ładowanie, więc pierwsza rzecz jaką musisz sprawdzić, to właśnie ładowanie przy włączonych światłach. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 możliwe ze dobrze trafiasz bo jak byl przepalony to na swiatlach przygasala i chodzila tylko na wysokich obrotach. Bez swiatel bylo w miare normalnie. A opcja za cienkiego kabla odpada bo najpierw przepalil sie orginalny a potem ten co wstawilem. Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Nabokow ma racje, cos sie dzieje z reglerem, albo z ta faza altka i kabel sie grzeje. Na poczatek po wymianie spalonego kabla podpial bym kawalek kabla do wyjscia masy ( pewnie czarny ale sprawdz ) i polaczyl go bezposrednio z masa aku. Sprawdzilbym rowniez sama zlaczke tego grzejacego sie kabla miedzy altkiem i reglerem, czy czasem nie jest zgrzana / zardzewiala i ja oczyscil / nasmarowal / wymienil ewentualnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Spróbuje z tą masą najpierw. Ps. Z czystej ciekawosci i braku doswiadczenia zapytam czemu mam tak zrobic? Poprostu moze nie masowac i dlatego sie grzeje a w konsekwencji przepala? Pozdrawiam Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Najpierw sprawdź dokładnie który kabel u Ciebie to masa, u mnie był to zielony kabelek a czarny to była masa przy wyłączonej stacyjce a przy włączonej plus ze stacyjki, także trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 jak to sprawdzic? Trzeba isc po nitce do klebka czyli miejsca laczenia z masą moto czy jakies oznaczenia??nie chcial bym czegos schrzanić. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Możesz pomierzyć miernikiem np przy kostce regulatora czy tam jest masa i jak przekręcasz kluczyk to czy sie nic nie zmienia. A ile w ogóle wychodzi kabli od regulatora?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 możliwe ze dobrze trafiasz bo jak byl przepalony to na swiatlach przygasala i chodzila tylko na wysokich obrotach. Bez swiatel bylo w miare normalnie. A opcja za cienkiego kabla odpada bo najpierw przepalil sie orginalny a potem ten co wstawilem.Jak był przepalony to normalne że było bardzo słabe ładowanie, ale chodzi o to żebyś sprawdził ładowanie jak jest podłączony ten kabel. Jeszcze może być taka opcja jak pisze Adam, że jest słabe połączenie między tym kablem a regulatorem i dlatego się grzeje i w konsekwencji przepala, jeśli z połączeniem wszystko ok., to nie obejdzie się bez jakiegoś miernika, napięcie ładowania powinno wynosić około 14,4 V przy 5000 obr. i przy włączonych światłach.Najpierw sprawdź dokładnie który kabel u Ciebie to masa, u mnie był to zielony kabelek a czarny to była masa przy wyłączonej stacyjce a przy włączonej plus ze stacyjki, także trzeba uważać.Nie ma czegoś takiego że przy wyłączonej stacyjce masa a przy włączonej +, jak tą kostkę odczepisz od regulatora to na tym kablu będzie nieskończona rezystancja względem masy, więc sprawdza się przy odłączonej kostce. Z tego co wiem, Kawasami ma tak: 3 żółte = 3 fazy altka, czerwony = + z aku, czarny = masa, brązowy = + przy włączonym zapłonie Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) Nie ma czegoś takiego że przy wyłączonej stacyjce masa a przy włączonej +, jak tą kostkę odczepisz od regulatora to na tym kablu będzie nieskończona rezystancja względem masy, więc sprawdza się przy odłączonej kostce. Z tego co wiem, Kawasami ma tak: 3 żółte = 3 fazy altka, czerwony = + z aku, czarny = masa, brązowy = + przy włączonym zapłonie A u mnie było :rolleyes: ale głównie chodzi o to żeby wiedzieć który kabelek zmasować bezpośrednio z akumulatora bo u mnie właśnie masa to był zielony a nie czarny i troche to niespotykane jest więc trzeba dokładnie sprawdzić jak to jest.Dodam tylko że tak było w moim cb 400 ale chciałem ostrzec tylko żeby najpierw wszystko posprawdzać bo nie wszystko jest oczywiste Edytowane 9 Września 2007 przez Bykoo11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Wszystko wyjasni sie na dniach. Bede pisal i dalej pytal jesli nie pomoze. Pozdrawiam Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.