Skocz do zawartości

ELEKTRYKA kawasaki zxr 400


Budzik-WGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z kawą od jakiegos czasu , pewnego razu siadl mi akumulator podczas dluzszego krecenia rozrusznikiem, no i pchnelismy, odaplila bez problemu. Myslalem ze przejade kawalek i sie doladuje ale zong.Nic to nie dalo....naladowalem akumulator przez noc pojezdzilem caly dzien ponad 100km. i zadnych zlych oznak nie bylo, motor palil normalnie bylo w porządku w miare...rano nastepnego dnia podzszedlem kilka obrotow rozrusznika (calkiem żwawo) no i zaczal slabnac az motor nie odpalil i rozrusznik ledwo krecił....z popychu zapalil odrazu.

Objaw taki jak by nie bylo ladowania , juz sam nie wiem co o tym myslec?

 

Macie jakies rady?Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze odpal moto i zmierz miernikiem napiecie na klamach aku. niech motocykl nagrzeje sie do normalnej temp. włacz swiatla mijania i mierz napiecie, na wolnych obrotach, potem na srednich. na wolnych obr, przy swiatlach regiel powinien dawac napiecie na aku w wysokosci 14.3 V plus minus 0.2 V. jezeli napiecie jest duzo nizsze typu 13.5 V a nawet 13.8 V to kicha. ja akurat w GPZ-cie mialem identyczne zjawisko i padl mi regulator. dodatkowo zerknij na kostke wpiętą w regiel, czy styki nie są zasyfione, lub kostka nadpalona. u mnie jeden ze stykow regla byl nadpalony, ponoc to objaw spalenia jednej z trzech diód prostującuch w regulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WitaM!

 

Temat odświeżam ponieważ problem znow sie powtozyl ladowanie oslablo, rozebralem i znow przepalony byl kabel (problem wrocil po jakis 2000km.)

 

Kabel ten jest od regulatora podejrzewam ze to jeden z faz bo to zółty a są trzy żółte i czerwony,czarny i jeszcze jakis. Juz drugi raz przepalil sie ten żółty i ladowanie slabnie wtedy. Po wymianie kabla jest dobrze. Co to moze byc??

Z góry dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie się przepalił? Może po prostu wstawiłeś tam za cienki kabel? Jeśli nie, to regulator może być do wymiany. Może być trochę uszkodzona jedna faza w regulatorze i wtedy kabel od tej fazy będzie się grzał, ale w takim wypadku, przy włączonych światłach byłoby za małe ładowanie, więc pierwsza rzecz jaką musisz sprawdzić, to właśnie ładowanie przy włączonych światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze dobrze trafiasz bo jak byl przepalony to na swiatlach przygasala i chodzila tylko na wysokich obrotach. Bez swiatel bylo w miare normalnie.

A opcja za cienkiego kabla odpada bo najpierw przepalil sie orginalny a potem ten co wstawilem.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabokow ma racje, cos sie dzieje z reglerem, albo z ta faza altka i kabel sie grzeje. Na poczatek po wymianie spalonego kabla podpial bym kawalek kabla do wyjscia masy ( pewnie czarny ale sprawdz ) i polaczyl go bezposrednio z masa aku. Sprawdzilbym rowniez sama zlaczke tego grzejacego sie kabla miedzy altkiem i reglerem, czy czasem nie jest zgrzana / zardzewiala i ja oczyscil / nasmarowal / wymienil ewentualnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje z tą masą najpierw.

 

Ps. Z czystej ciekawosci i braku doswiadczenia zapytam czemu mam tak zrobic? Poprostu moze nie masowac i dlatego sie grzeje a w konsekwencji przepala?

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sprawdzic? Trzeba isc po nitce do klebka czyli miejsca laczenia z masą moto czy jakies oznaczenia??nie chcial bym czegos schrzanić.

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze dobrze trafiasz bo jak byl przepalony to na swiatlach przygasala i chodzila tylko na wysokich obrotach. Bez swiatel bylo w miare normalnie.

A opcja za cienkiego kabla odpada bo najpierw przepalil sie orginalny a potem ten co wstawilem.

Jak był przepalony to normalne że było bardzo słabe ładowanie, ale chodzi o to żebyś sprawdził ładowanie jak jest podłączony ten kabel. Jeszcze może być taka opcja jak pisze Adam, że jest słabe połączenie między tym kablem a regulatorem i dlatego się grzeje i w konsekwencji przepala, jeśli z połączeniem wszystko ok., to nie obejdzie się bez jakiegoś miernika, napięcie ładowania powinno wynosić około 14,4 V przy 5000 obr. i przy włączonych światłach.

Najpierw sprawdź dokładnie który kabel u Ciebie to masa, u mnie był to zielony kabelek a czarny to była masa przy wyłączonej stacyjce a przy włączonej plus ze stacyjki, także trzeba uważać.

Nie ma czegoś takiego że przy wyłączonej stacyjce masa a przy włączonej +, jak tą kostkę odczepisz od regulatora to na tym kablu będzie nieskończona rezystancja względem masy, więc sprawdza się przy odłączonej kostce. Z tego co wiem, Kawasami ma tak: 3 żółte = 3 fazy altka, czerwony = + z aku, czarny = masa, brązowy = + przy włączonym zapłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego że przy wyłączonej stacyjce masa a przy włączonej +, jak tą kostkę odczepisz od regulatora to na tym kablu będzie nieskończona rezystancja względem masy, więc sprawdza się przy odłączonej kostce. Z tego co wiem, Kawasami ma tak: 3 żółte = 3 fazy altka, czerwony = + z aku, czarny = masa, brązowy = + przy włączonym zapłonie

A u mnie było :rolleyes:

ale głównie chodzi o to żeby wiedzieć który kabelek zmasować bezpośrednio z akumulatora bo u mnie właśnie masa to był zielony a nie czarny i troche to niespotykane jest więc trzeba dokładnie sprawdzić jak to jest.

Dodam tylko że tak było w moim cb 400 ale chciałem ostrzec tylko żeby najpierw wszystko posprawdzać bo nie wszystko jest oczywiste

Edytowane przez Bykoo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...