Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam zamiar w najbliższych dniach dokonać zakupu marauderka vz800. Znalazłem w mojej okolicy egzemparz z rocznika 2002 i podczas jego oględzin zauważyłem z prawej strony ramy (w przedniej części, trochę poniżej główki), w miejscu gdzie jest ona skręcona dwoma śrubami, że ze spawów odchodzi miejscami lakier a same spawy są miejscami lekko pokryte rdzą. Chciałbym zapytać posiadaczy tego modelu, czy to normalny objaw, czy może oznaczać, że coś się działo niedobrego i np. spawy były poprawiane? Chodzi dokładnie o miejsce, w którym górna "rura" ramy przechodzi w płaskownik skręcony z drugim takim samym wychodzącym z dolnej "rury" ramy. W miejscu, gdzie płaskowniki są połączone z "rurą" ramy znajduje się spawanie, o którym mowa. Czy to jest w ogóle fabryczne rozwiązanie, bo szczerze mówiąc nie widziałem w innych modelach, które oglądałem takiego połączenia. Nie mam niestety możliwości oględzin innego maraudera w okolicy, żeby porównać ten fragment ramy. Rzuciło mi się to w oczy bo reszta motocykla jest w stanie idealnym, orginalne malowanie, wszystkie chromy utrzymane super, pedały i podnóżki jak nowe. Ale może to normalny objaw, że na elementach niechromowanych po 7 latach może się pojawić rdza lub poodpryskiwać lakier z ramy?

 

A może tak ogólnie koledzy doradzą, na co szczególnie zwracać uwagę przy ocenie wizualnej motocykla. Ja już się nauczyłem, że jak jadę oglądać dany rocznik to sprawdzam sobie podobne egzemparza na allego, żeby wiedzieć jakie było orginalne malowanie. Poza tym przy podejrzanie niskich przebiegach zwracam uwagę na zużycie siodła i pedałów. Technicznie nie jestem niestety w stanie określić nic więcej. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, nie mam niestety w gronie znajomych żadnych "wyjadaczy".

 

z góry dzięki za wszelkie pomocne głosy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, wymienilem wlacznik wentyaltora :) jakby komus sie zrypal to nie zamawiajcie oryginalnego, ktory kosztuje 280zl. Do Nissana Primery 2.0 jest taki sam a koszt jego to 110. Zakres temperatur owego to 97-103 (orytinal 100-105), czyli praktycznie to samo.

 

Problem wentyla rozwiazany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam zamiar w najbliższych dniach dokonać zakupu marauderka vz800. Znalazłem w mojej okolicy egzemparz z rocznika 2002 i podczas jego oględzin zauważyłem z prawej strony ramy (w przedniej części, trochę poniżej główki), w miejscu gdzie jest ona skręcona dwoma śrubami, że ze spawów odchodzi miejscami lakier a same spawy są miejscami lekko pokryte rdzą. Chciałbym zapytać posiadaczy tego modelu, czy to normalny objaw, czy może oznaczać, że coś się działo niedobrego i np. spawy były poprawiane? Chodzi dokładnie o miejsce, w którym górna "rura" ramy przechodzi w płaskownik skręcony z drugim takim samym wychodzącym z dolnej "rury" ramy. W miejscu, gdzie płaskowniki są połączone z "rurą" ramy znajduje się spawanie, o którym mowa. Czy to jest w ogóle fabryczne rozwiązanie, bo szczerze mówiąc nie widziałem w innych modelach, które oglądałem takiego połączenia. Nie mam niestety możliwości oględzin innego maraudera w okolicy, żeby porównać ten fragment ramy. Rzuciło mi się to w oczy bo reszta motocykla jest w stanie idealnym, orginalne malowanie, wszystkie chromy utrzymane super, pedały i podnóżki jak nowe. Ale może to normalny objaw, że na elementach niechromowanych po 7 latach może się pojawić rdza lub poodpryskiwać lakier z ramy?

 

A może tak ogólnie koledzy doradzą, na co szczególnie zwracać uwagę przy ocenie wizualnej motocykla. Ja już się nauczyłem, że jak jadę oglądać dany rocznik to sprawdzam sobie podobne egzemparza na allego, żeby wiedzieć jakie było orginalne malowanie. Poza tym przy podejrzanie niskich przebiegach zwracam uwagę na zużycie siodła i pedałów. Technicznie nie jestem niestety w stanie określić nic więcej. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, nie mam niestety w gronie znajomych żadnych "wyjadaczy".

 

z góry dzięki za wszelkie pomocne głosy.

takie połączenie jest normalne a jest zrobione po to żeby łatwiej było wytargac silnik w razie potrzeby a co do odprysków to nie kupujesz przecież nowego motocykla i tego typu rzeczy są jak najbardziej normalne i wszystko zależy od tego jak wcześniej sie z nim obchodzono a podczas jazdy jeszcze nie raz dostaniesz kamieniem lub innymi badziewiami. co do oględzin to mówią żeby zwracac uwage na ogranicznik ruchu kierownicy a ja wsiadłbym na niego i przejechałbym sie bez trzymanki czy aby nie bedzie sie zataczał a wizualnie to do marudy nie ma się za bardzo do czrego doczepic powidzenia w zakupach :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej musiałem wyregulować gażniki i to zrobiłem faktycznie były mocno rozregulowane ale czasami potrafi jeszcze strzelić. Chyba że to tłumiki mam u siebie zamontowane cobry . Wyszło przy okazji że muszę wymienić jeszcze sprzęgło może ktoś mi podpowie czy da rade samemu to zrobić i jakie wybrać. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej musiałem wyregulować gażniki i to zrobiłem faktycznie były mocno rozregulowane ale czasami potrafi jeszcze strzelić. Chyba że to tłumiki mam u siebie zamontowane cobry . Wyszło przy okazji że muszę wymienić jeszcze sprzęgło może ktoś mi podpowie czy da rade samemu to zrobić i jakie wybrać. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki.

 

u mnie tez dosc duzo strzelal, najwiecej jak odpuszczalem gaz. Wszystko ustapilo po wymianie filtrow powietrza, co mnie zaskoczylo to ze sa dwa filtry powietrza w marudzie, pierwszy raz sie z tym spotkalem.

Sprawdz stan filtrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolejne pytanko odnośnie oględzin - czy nalepka z logiem 'marauder' na baku jest fabrycznie pociągnięta warstwą lakieru bezbarwnego? Egzemplarz, który chcę kupić tak ma a na forum w poradniku dotyczącym zakupu używanego motocykla jest informacja, że może to świadczyć o nieorginalnym malowaniu.

 

Przepraszam, pytanie nieaktualne na opak zrozumiałem informację z poradnika.

Edytowane przez kelner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu udalo sie zrobic krotki filmik z odglosem moich wydechow:

 

 

Bajer!

Szkoda, że te certyfikowane wydechy są takie drogie....

 

Czy spotkaliście się z wydechami, które mają montowane ( i demontowane) wkłady z tłumikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Hartmann w Polsce robi wydechy do różnych moto z wyjmowanymi wkładami wyciszającymi.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

 

Po kilku dniach męczenia was pytaniami o oględziny stałem się wczoraj w końcu posiadaczem maraudera vz800. Teraz więc pomęczę pytaniami eksploatacyjnymi :) Na pierwszy ogień idą opony, bo to jedyny wkład finansowy jaki jeszcze mnie czeka. Co koledzy sądzą o tychże egzemplarzach:

 

pirelli - przód

pirelli - tył

 

A może ktoś poleci jakieś atrakcyjniejsze cenowo modele?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

 

Po kilku dniach męczenia was pytaniami o oględziny stałem się wczoraj w końcu posiadaczem maraudera vz800. Teraz więc pomęczę pytaniami eksploatacyjnymi :) Na pierwszy ogień idą opony, bo to jedyny wkład finansowy jaki jeszcze mnie czeka. Co koledzy sądzą o tychże egzemplarzach:

 

pirelli - przód

pirelli - tył

 

A może ktoś poleci jakieś atrakcyjniejsze cenowo modele?

Witamy zatem w jedynie słusznym klubie:)

Oponki wyglądają fajnie - ja jeżdżę na dunlopach i sobie je chwalę, ale pirelli to przecież uznana marka więc powinny być ok (cena też wskazuje na to iż nie jest to byle co:) )

Pozdrawiam i miłego śmigania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, no i wlasnie wrócilismy z krymu, żar jak na patelni, pyłu pełno i kurzu, i ciapatych dziadów spod ciemnej gwiazdy :rolleyes: w sumie wszystkiego bylo 5000km, predkosci przelotowa od 80-110 zaleznie od dróg, oleju poszlo z setka ale przez to ze mi go wydmuchuje przez ta uszczelke co kupilem a jest zle docieta.(pisałem o tym) ogólnie bez zażutu, z drobnych usterek, zasniedzialy klemu aku na tych ukrainskich drogach, a raczej dziórach, jedyne co mnie zmartwiło, to że spalił ok 4,2 l/100 a jechalem z pasażerem i furą plecaczków, licze juz 3 raz i wciaz tyle wychodzi, kurde troche mało... :icon_rolleyes: moze dlatego że tam inne paliwo, inaczej pachnie, i kosztuje ok 2.8zł za litr :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co mnie zmartwiło, to że spalił ok 4,2 l/100 a jechalem z pasażerem i furą plecaczków, licze juz 3 raz i wciaz tyle wychodzi, kurde troche mało... :icon_rolleyes: moze dlatego że tam inne paliwo, inaczej pachnie, i kosztuje ok 2.8zł za litr :crossy:

 

 

to cie martwi :banghead: , moj ostatnio spalil 5 litrow w dwie osoby z czego duzo po miescie i nie jezdzilem przepisowo ;). No ale 4,2 to cos strasznie malo ale tylko sie cieszyc :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...