Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałem zapytać czy ktoś z posiadaczy marudy był zmuszony wymieniać licznik.. Ja niestety zostałem postawiony w takiej sytuacji i nigdzie nie mogę znaleźć licnzika.. I moje pytanie czy jest ktoś w posiadaniu takiego lub wie od czego może spasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem zapytać czy ktoś z posiadaczy marudy był zmuszony wymieniać licznik..

 

Ktoś kiedyś próbował przypasować licznik od Intrudera, ale z jakim powidzeniem niestety nie wiem. Wygooglowałem to:

 

http://gielda.scigacz.pl/Suzuki,VZ,800,Marauder,licznik,KPL,M623774.html

 

Cena jak dla mnie obłędna, ale podobno i towar deficytowy :icon_eek: / Popytaj tych, co sprzedają na Allegro części zamienne do VZ800 z rozbitych sprzętów - może akurat trafisz.

Edytowane przez Gandalf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś podobny przypadek po wymianie filtrów powietrza ?

 

Z tymi membranami to było że do 90km/h, cos tam kiedys było odnośnie zle wlozonych sprezyn w gaznikach- na odwrót znaczy, no ale nie rozbierałes gazników. wyjełeś filtry i wstawiłes nowe. moze były tam jakies zaslepki które trzeba było zdjac, jakies folie czy inne g. Postaw moto na stópke, i w rure! full gaz, tylko najpierw troche go rozgrzej, zobacz czy wkreci ci sie na obroty że aż ziemia bedzie drżeć, czy nie zacznie strzelac i prychac... Moze przy zdejmowaniu i zakładaniu baku cos nie tak jest z dopływem paliwa. Dziwna sytuacjia... a moze ktoś w nocy wlaczył ci ogranicznik od skuterka... w sumie w miescie obowiazuje 50km/h, wiec moze twoja maruda stała sie fanatyczką prawidłowej jazdy... oby nie bo wtedy jedyną opcja zostanie ci wielomiesieczne cwiczenia i psychoterapie dla marudki... a i tak efakt koncowego wyzdrowienia nie jest pewny.

 

mam nadzieje że to jakas głupota, w stylu zapomniałem odkrecić paliwo, albo linka sie zablokowałą ale juz jest ok...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis wszystko obdzwonilem co znalazlem i nic.. A to co podales to juz nie aktualne. A przy intruderze jest linka czy czujnik ? I tam nie ma konrolek od swiatel oleju i temperatury...

 

Jakies inne opcje ?

Edytowane przez itachijk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika jaki zastosować to nie wiem ale wgłębiając się w Twój problem mogę podpowiedzieć że w serwisówce w rozdziale 5 Coling system na str 10 jest tabelka z temperaturami off-on 100st (zał) oraz on-off 105st(wył)natomiast na 11str.pełny opis sprawdzenia który jest chyba bliski temu co pisałeś wcześniej. W sumie ten wentylator to chyba jest na wyrost zastosowany bo u mnie prawie nigdy się nie załącza a chcąc go sprawdzić to zostawiałem motor na wolnych obrotach na ok 15 min aż się włączy, co do kontrolki to chyba ze strachu bym spadł z moto gdyby się zaświeciła bo prawie o niej zapomniałem że taka jest, tak więc jej czujnik w ogóle mnie nie interesuje. Myślę, że ważna jest praca pompy wody poziom płynu i stan chłodnicy czy nie pozatykana gdzieś niż te czujniki, skoro wentylator w innym egzemplarzu takiego samego modelu motocykla rzadko się załącza to aż taki ważny chyba nie jest, ważne aby był obieg płynu w układzie a to można sprawdzić dotykając węży górnego i dolnego oba muszą być gorące górny bardziej niż dolny schłodzony, ale nie zimny! tak wynika z rysunku w rozdz.5 str1.manual serwis. To przegrzewanie może również być powodem stylu jazdy np. stanie w korkach, ja wykorzystuję każdą szczelinę czasem chodnik lub pobocze aby nie stać jeżeli już taka konieczność jest i zapowiada się dłuższa chwila to gaszę silnik.

Powiem ci że ten włącznik termiczny jak ty piszesz czujnik wentylatora jest bardzo ważny jak muwisz że u ciebie się załacza żadko to u mnie i jak koledzy piszą to w upały praktycznie na każdych światłach jak już wiedziałem że coś nie jest tak postanowiłe jeszcze raz sprawdzić przejechałem kawałek stanołem popracował może z trzy minuty i woda leje się pod maszynę nie jest to chyba takie ekstremalne bo ten górny ma 115 st to wydaję mi się że silnikowi tak bardzo nie zaszkodziło tym bardziej że nie jechałem 10 km na gotującej się wodzie ale wszystko już ok ten czujni co pisałem od nissana ma temp zał 102 st powiem że jakby troszkę wcześniej mi załącza się wentylator ale mi to nie przeszkadza stary miał 105 st cieszy mnie poprostu teraz szum wentylatora i to ciepło na kolanach i oby tak pozostało

 

 

Ale jeszcze bym chciał spytać jaki olej lejecie do lag bo mi coś się wydaje że jest z przodu za mięki popatrzyłem na przednią oponę i jest taka lekko pagurkowata tak jakby w czasie jazdy cały czas skakała a nieszła całą powierzchnią czyli lekka fala wokół koła i czy może jest to gdzieś opisane jak się wymienia bo tego jeszcze nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Ale jeszcze bym chciał spytać jaki olej lejecie do lag bo mi coś się wydaje że jest z przodu za mięki popatrzyłem na przednią oponę i jest taka lekko pagurkowata tak jakby w czasie jazdy cały czas skakała a nieszła całą powierzchnią czyli lekka fala wokół koła i czy może jest to gdzieś opisane jak się wymienia bo tego jeszcze nie robiłem

 

Zalej takim olejem i w takiej ilości jak podaje serwisówka czyli Fork Oil #15, 838ml na każdą lagę - też miałem za miękki zawias z przodu i nawet dobijał na dziurach, po wymianie oleju wszystko pracowało jak ta lala :)

Ja zalałem Motula .

Gdzieś było to już opisywane na forum, pewnie w Mechanice- poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy wkreci ci sie na obroty że aż ziemia bedzie drżeć, czy nie zacznie strzelac i prychac...

Próbowałem - bez obciążenia wkręcał się bez problemów do samego odcięcia paliwa

 

a moze ktoś w nocy wlaczył ci ogranicznik od skuterka...

Też tak myślałem, bo co poniektórzy zapowiadali, że jak kupie sobie motocykl, to mi zamontują ograniczenie ;-)

 

---

 

Koniec , końców jest OK !!! Czy to była głupota, ciężko powiedzieć. Zrobiłem jak z Windows’em, jeszcze raz rozkręciłem wszystko, przy okazji oczyściłem wszystkie styki przy pompie paliwa oraz cewkach zapłonowych i ponownie złożyłem. Na razie nie powtórzyła się wczorajsza przypadłość i mam nadzieję, że tak już pozostanie :lalag: Martwi mnie co najwyżej to, że nie znalazłem przyczyny usterki. Jedyna różnica jaką poczyniłem to przy prowadzeniu przewodu paliwowego od kranika do pompy paliwa - wcześniej umieściłem go za regulatorem odcięcia, teraz przed ( :icon_idea: może tam nastąpiło jakiś zapowietrzenie) / obecne wygląda to tak:

 

post-31915-0-78795100-1308053943_thumb.jpg

Edytowane przez Gandalf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem - bez obciążenia wkręcał się bez problemów do samego odcięcia paliwa

 

 

Też tak myślałem, bo co poniektórzy zapowiadali, że jak kupie sobie motocykl, to mi zamontują ograniczenie ;-)

 

---

 

Koniec , końców jest OK !!! Czy to była głupota, ciężko powiedzieć. Zrobiłem jak z Windows’em, jeszcze raz rozkręciłem wszystko, przy okazji oczyściłem wszystkie styki przy pompie paliwa oraz cewkach zapłonowych i ponownie złożyłem. Na razie nie powtórzyła się wczorajsza przypadłość i mam nadzieję, że tak już pozostanie :lalag: Martwi mnie co najwyżej to, że nie znalazłem przyczyny usterki. Jedyna różnica jaką poczyniłem to przy prowadzeniu przewodu paliwowego od kranika do pompy paliwa - wcześniej umieściłem go za regulatorem odcięcia, teraz przed ( :icon_idea: może tam nastąpiło jakiś zapowietrzenie) / obecne wygląda to tak:

 

post-31915-0-78795100-1308053943_thumb.jpg

Może faktycznie było tak że załamałeś wężyk i robiło się podciśnienie w zbiorniku i pompka niedawała rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ,widzę że sprawa się rozwiązała ;) u mnie przyczyną w zeszłym roku był bród w gaźnikach. Prawdopodobnie do jednego gara nawet mogło paliwo nie dochodzić, ale mechanik mi je poczyścił, wyregulował i śmiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie polecacie jechac na regulacje gaznikow okolice Krakowa ?:)

 

zobaczyć do działu warsztaty, salony i poszukać w nim korzystając z forumowej szukajki

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy do Marudy bedzie pasowal Ace-2853 ?

 

Co prawda nie montowałem tego konkretnego licznika, ale może to być uzależnione od posiadanego rocznika motocykla. A dokładnie od tego, czy masz układ gaźnikowy, czy wtrysk bezpośredni (przy wtrysku jest moduł elektroniczny, z którego odczytuje się pewne parametry, np. obroty silnika). Dowiedz się przed kupnem, czy licznik współpracuje z twoim motocyklem - tzn, jak mierzona jest prędkość i czy jest skalowalna (jeżeli wykorzystuje klasyczna linkę, to powinno dać się go dostosować). Na marginesie, przymierzałem się kiedyś do montażu wskaźnika biegów i niestety musiałem zrezygnować, ponieważ można go zamontować tylko do silników z modułem sterującym :icon_eek:

Edytowane przez Gandalf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Marudę z 1999 i była na gaźnikach.Zresztą dość długo była taka produkowana.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...