Skocz do zawartości

itachijk

Forumowicze
  • Postów

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    VZ 800 Marauder
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Malopolska

Osiągnięcia itachijk

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Konkretna odpowiedź, dzięki mógłbyś wyrazić swoją opinię co do pomysłu z klejem miedzianym? Pod głowicą czy jak kto woli pokrywa cylindra są dwa oringi oraz podkładki miedziane pod srubami mocującymi.
  2. Dzikowski. Widzę że teraz za wszelką cenę starcie się mi udowodnić że pod cylinder ma być blaszana uszczelka. Po numerach producenta znalazłem uszczelki wykonane z materiału elringa ewp-208 który odpowiada parametrami plytcie gambit af-200 standard. Więc dlaczego ma nie wytrzymać temperatury i ciśnienia? Michoa. Jeśli miałbym jak to ujales uskuteczniac rzeźbę w gownie to w ogóle nic bym z tym motorem nie robił. A skoro stać Cię na wymianę tłokow cylindrów korb i wałów bez uzasadnienia to musisz mieć bardzo zasobny portfel. Daj znać jak będziesz sprzedawał jakiś motocykl bo na pewno będzie doinwestowany. A może mam zacytować Twój post gdzie organoleptycznie oceniales stan tłoka, pierscieni i luzu na dolnym sworzniu korby przy silniku 2T? Trochę w tym hipokryzji więc jak chcesz pomóc to pisz, doradz, a jak chcesz mi udowadniac swoje racje to ja dziękuję za taki odzew. A jeśli chodzi o warstwę silikonu(mam taki firmy reinz) która powinna znajdowac się na uszczelce pod głowicę która ma wypełnić niedoskonałości powierzchni wpadłem na pewien pomysł, zamiast odpieprzac fuszerke i dawać cienką warstwę na gambit może zastosować klej ze sproszkowana miedzia w sprayu który jest dedykowany wlasnie na uszczelki pod głowicę, gazniki, kolektory oraz turbiny samochodowe? Odporny na płyny eksploatacyjne i nie zostawiający ,,wycisnietego" nadmiaru po docisnieciu powierzchni? Nie jest to tani specyfik bo płaciłem za niego 40zl za 255g Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  3. No nie wiem 300 jak dla mnie to dużo w porównaniu do cen materiałów. A oringi zawsze można kupić oczywiście z odpowiedniego materiału za grosze. Gambit idzie pod cylinder, a na połówki gambit oil, grubość 0,3. Michał, nie lubię wywazac otwartych drzwi więc sworzen i łożysko zostaje, żadnych stukow podczas pracy silnika nie było. A przy następnym remoncie i tak pewnie będzie mnie czekała wymiana tłoka(o ile tak będzie) więc wtedy założę wszystko nowe. Tak nawiasem mówiąc to trzeba robić tak żebyś nie musiał sprawdzać czy jest mokro A możesz mi wytłumaczyć niby dlaczego nie ,,wystrugam" uszczelki z gambitu choć nie jestem Gepetto a mój trial to nie Pinokio? Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  4. W miejscu gdzie zawór pływaka odcina doplyw paliwa powinien być oring, sprawdź czy nie jest uszkodzony. Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  5. Na pewno nie zbieg okoliczności tylko zwyczajnie szczotki się podwiesily, wymagają wymiany(za krótkie). A to czy sobie sam poradzisz zależy od tego czy szczotki są zgrzewane czy na wsuwke. Jeśli na wsuwke to operacja jest prosta. Ale jeśli zgrzewane to bez zgrzewarki sobie nie poradzisz. Przed rozkręceniem rozrusznika zaznacz sobie położenie korpusów względem siebie a potem rozkręć i popatrz w jaki sposób a montowane te szczotki. Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  6. Ktoś musiał już tam coś robić bo jest wstawiona tuleja. Chłop od którego kupiłem mówił że robiony był dwa lata temu tłok. Ja na nim bardzo mało jeździłem może trzy, cztery pełne zbiorniki a to 12h. Jest pytanie problem z serwisowka bo za z cholerę nie mogę jej nigdzie znaleźć, są tylko katalogi części. Jeśli chodzi o łożyska to trochę zorientowałem się w temacie i etn9 oznacza że jest to łożysk z koszem z tworzywa sztucznego, cicha i dłuższą praca, kosztuje 20 zł więcej niż zwykle c4 więc takie zamowie. A co do tego kleju to można dobrać tak łożysk żeby przykładowo szalka zewnętrzna mają rozmiar załóżmy o 0.5mm większy niż standard? Z tym kanałem smarownym poradzilem się fachowca, powiedział że bez problemu to zaspawa potem zrobi otwór wiertlem z prowadzeniem a na końcu zrobi powierzchnię frezem żeby była szczelność. Kolejne pytanie odnośnie uszczelek. W serwisie powiedzieli mi 300 zł za komplet uszczelek do silnika, trochę dużo jak dla mnie. Postanowiłem że zrobię je sam, znam grubości uszczelek tylko mam kłopot z doborem materiału, Gambit będzie ok? Tylko na jaką temperaturę brać uszczelkę pod cylinder 300 stopni wystarczy czy może mniej lub więcej? Dodam że uniwersalny jest na około 200 stopni więc taki możemy wystarczy na połówki? Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  7. Jeśli chodzi o ten luz to jest gdy ,,przechylam" tłoka ale gdy ruszam tlokiem Góra dół czyli poprzecznie do sworznia jest nie wyczuwalny. Podczas pracy silnika nie słyszałem żadnych stuków. Wiem że nie jest tanii i poprzedni właściciel też to wiedział wstawiając do niego tuleje A mam pytanie co do łożysk, chce wymienić wszystkie, niektóre mają luz inne już szumią, czy musze trzymać się kurczowo oznaczeń łożysk? Przykładowo łożyska na wał 6205ETN9/C4 czy mogę założyć 6205 C4? Jedno z łożysk było kombinowane tzn coś na nim było zrobione aby dobrze je obsadzić w gnieździe. Wystarczy jak je wloze na kleju do osadzania łożysk? I ostatni problem, jest jedna śruba która skręca połówki i jednocześnie idzie przez nią kanał smarowny, jest uszczelniania podkładka miedziana. Powierzchnia do której na ona przylegac jest w połowie oderwana. Przychodzą mi na myśl dwa rozwiązania albo spawanie i potem obróbka albo dotyczyć tuleje zagwintowac i wkręcić w to miejsce, co będzie lepszym rozwiązaniem? Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  8. Witam, Panowie zabrałem się za remont silnika głównie z przyczyny wycieku oleju, uszczelniacz wału wymienny niestety od wewnętrznej strony. Ale moje pytanie jest inne. Przed remontem zmierzyłem kompresję, 10 bar, dodam że z silnikiem nie było problemu odpala od kopa itd. Jednak na cylindrze jest parę wzdluznych rysek. Warto coś z tym robić? Drugie pytanie na korbie są łożyska igielkowe, czy jest dopuszczalny jakikolwiek luz na tych łóżyskach? Podejrzewam jedynie że igiełki mogły się wytrzec lub sworzen.. Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  9. Hmm no to już nie wiem, wyczytałem że fabryka zaleca 1:80, lub od 1:80 do 1:100.. Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  10. Sciagnalem zacisk i tloczek chodzi, wróciłem go na zero i strzykawka z plynem hamulcowym przez odpowietrznik, hamulec jest mocniejszy ale dalej piszczy ale to pewnie przez to ze tarcza jest troche zwichrowana☺ Co do tej mieszanki dzieki za rade, moze zrobie 1:80. Wiem ze sie nie kreci ale chcialem go przegonic zeby ta woda odparowala☺ Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  11. W koncu znalazl sie czas zeby porobic przy maszynie ;) wlalem olej do 4t, puscilem moto tak zeby sie zagrzalo wypuscilem olej i jeszcze raz. Potem sciagnalem dekiel od sprzegla zeby podgladnac lozysko na wysprzegliku bo cos halasowalo po pusczeniu klamki sprzegla :) podejrzenia sluszne (koszt 6zl xD) podgladnalem tez uszczelniacz na pompie wody ale nie widze w nim wady ale oska od pompy w miejscu uszczelnienia jest juz wyrobiona, ma wżer :/ pociasnilem sprezynke na uszczelniaczu i zlozylem wszystko. Nie wiem czy oska od pompy jest wymienna i czy obejdzie sie bez rozpolawiania silnika ? Olej zalany bezposrednio z serwisu GRO 75W Gear Extrem do mieszanki GRO Synt 7T (daje stosunek 1:50 ale motor straaaaaaasznie kopci, zostawic tak czy zmiejszyc ?). Mam jeszcze jedno pytanie, hamulec z tylu jest slaby jak hamuje i probuje ruszyc tylnym kolem to slychac piszczenie. Uklad napewno nie jest zapowietrzony, klocki i tarcza ok. Czyzby uszczelnienie pompy padlo ?
  12. chce opłukać z tego co wrzuciłem na zdjęciach :-) a jeśli chodzi o olej to wydaje się mi że 4T jest tańszy, a z tego co wyczytałem to do tego triala musi być olej GRU , lub inny odpowiednik bo będą problemy ze sprzeglem:-) Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  13. Witam, Panowie byłbym rad gdybyście udzielili kilka wskazówek otóż niedawno zakupiłem triala gad gas txt 200. W transporcie wylalo się trochę oleju z przekładni, po przyjeździe dolalem może 80 ml. Tyle że oleju do silnika 4T (moja własna głupota i chęć żeby się przejechać) po czym od razu zauważyłem że olej zrobił się czerwony. I tu moje pytanie czy dolanie oleju silnikowego 10w40 z 4T do oleju 10w40 2T przekladniowego mogło mieć taki skutek? To że woda tam się dostaje wstępnie wykluczam ponieważ płyn chłodniczy jest zielony ale zastanawiam się czy jakimś cudem paliwo które zostało w gaźniku mogło się przelać przez cylinder? Narazie wypuscilem olej i czekam aż się odstoi. Nowy olej dopiero do mnie jedzie z serwisu. Czym mogę wyplukac przekładnie? Ropa czy może jakiś tanii olej? Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
  14. Kupie cr 125, rm 125 lub inny 125 do 3000zł maks
  15. Ok co do warsztatu juz sie zwiedzialem :) Powiedzcie czy do Marudy bedzie pasowal Ace-2853 ? Moze ktos ma taki zalozony. Czy szukac anologowego ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...