Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie! temat wydechów jak widzę się rozwinął szkoda ze nie jest w osobnym temacie ale cóż lepiej to niż nic więc i ja dołożę teraz.

Otóż skusiło mnie zdjąć wydechy pooglądać dokładnie i cos tam pomierzyć i tak od strony silnika mierząc od samego końca na głębokości 123mm jest pierwsza przegroda- sito tzn. gęsto powiercone otwory fi 2mm, natomiast drugiej strony mierząc od końca rurki środkowej na głębokości 210mm jest przegroda, którą przewierciłem do średnicy tej rurki, moim zdaniem jest to zakończenie tej rurki, bo poza nią w środku musi być prześwit. Jest również kanał łączący oba tłumiki blisko końca (początku), ale palcem nie można wymacać go od środka gdyż tam są dodatkowe przegrody chyba po to żeby spaliny z jednego do drugiego wlatywały gdzieś w środku tłumika a nie wracały do wylotu drugiego cylindra, przynajmniej tak ja to rozumiem. Kanał ten to są nadspawane dwa kolanka i czołowo skręcone nakrętką i aby podnieść ciśnienie w układzie wydechowym wystarczy między te kolanka włożyć krążek z blachy i średnicy fi28mm, zrobiłem tak, aby się upewnić czy rozwiąże to mój problem. Po odpaleniu silnika byłem mile zaskoczony tym, co usłyszałem :) dźwięk wydechu zmienił jakby rytm, bo każdy z cylindrów słychać w osobnym tłumiku tak jak to na V2 przystało. Myślę ze po wypruciu wydechów warto taki zabieg wykonać i samemu się przekonać jak to fajnie gulgocze tym bardziej, że akcesoryjne końcówki tego kanału nie mają. Nie rozwiązało to mojego problemu spadku mocy, ale mam już następne podpowiedzi gdzie szukać, aby go rozwiązać, o czym na pewno napiszę.

Nawiążę jeszcze do wydechów, które proponuje kol Rymek to nie są tłumiki i w świetle przepisów każda kontrola drogowa może skończyć się zabraniem dowodu rejestracyjnego, czego nikomu nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Ptaku,

Czy mógłbym Cię prosić o dodatkowe foto wyjętego tłumika?

Ciężko ocenić co będzie w środku tłumika.... u mnie było coś takiego:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/45f018fc7172ef81.html

Przydały by się dodatkowe foto od czoła z lewej i prawej strony.

Czy ta perforowana rurka jest w środku pusta?

 

Zzhop, czy jak wierciłeś przegrodę wewnątrz tłumika to wyczułeś poza nią jakąś wełnę mineralną albo stalową? Czy przewierciłeś tłumik aż do tej drugiej przegrody z otworami fi2?

Na moje wyczucie to pomiędzy tą przegrodą, którą rozwierciłeś i przegrodą perforowaną (z otw fi2) powinna być jeszcze jedna przegroda perforowana. Możesz to jakoś sprawdzić? (np próbując przepchnąć sztywny drut od strony wylotu)

Proszę dbierz PW.

 

Pzdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Halls po przewierceniu nazwijmy to końca tej rurki zobaczyłem prześwit no i oczywiście przez przegrodę-sito poza tymi otworami mam jeszcze trzy stare otwory w tylnej ścianie w każdym z tłumików symetrycznie rozwierconych pomiędzy nitami, świecąc latarką od wlotu spalin widzę prześwit w jednym tylko otworze pozostałe dwa są ciemne, więc cos tam musi być? Może to być na przykład przysłona, która jest przy łączniku, o którym wyżej pisałem. Myślę, że jest tam to samo, co kol. Ptaku wyjął. Ja mam kolegi, co ma takie wydechy wyprute i słyszałem jak gadają a z tyłu wygląda to tak, że brakuje pierwszej ściany tylnej i jest większy na trzy palce otwór a druga i trzecia ściana (patrz foto od kol. Ptaku) jest tam nadal. Pytałem czy on to zrobił, ale niestety taki już kupił. Mam wielką chęć wypruć te wydechy tak jak on to ma, ale najpierw muszę uporać się z moim problemem i zapewniam, że jak tylko znajdę przyczynę niezwiązaną z wydechami a mój silnik odzyska zeszłoroczną sprawność to zrobię to. Jak tylko będe mieć okazje spotkać owego kolegi to zrobię fotkę i zaświecę do środka tego otworu bo z tego co pamiętam to nie był to tylko otwór lecz tak jakby dalej szła rura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Ptaku,

Czy mógłbym Cię prosić o dodatkowe foto wyjętego tłumika?

 

Przydały by się dodatkowe foto od czoła z lewej i prawej strony.

Czy ta perforowana rurka jest w środku pusta?[...]

 

Witaj,

niestety dodatkowych fotek nie mam, a tłumik "operowałem" prawie rok temu, więc to co wyciągnąłem dawno wylądowało w koszu. Na pewno to co mam teraz to nie przelotówki, , słyszałem parę motosów z przelotówkami i wierz mi że różnica jest kolosalna.

 

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłęm fotkę tej przegrody która została - zdjęcie robione przez wylot wydechu :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d89b5a3d444d880c.html

 

Przegroda znajduje się w miejscu które pokazuję na zdjęciu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/384e57118cb2174e.html

 

to jest ok. 19cm od wylotu tłumika - biorąc pod uwagę jak długi jest tłumik wcale bym się nie zdziwił gdyby były ttam dalej jeszcze jakieś przegrody.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Ptaku,

... biorąc pod uwagę jak długi jest tłumik wcale bym się nie zdziwił gdyby były ttam dalej jeszcze jakieś przegrody.

.. dlatego też tak bardzo bym chciał rozpracować zawartośc naszych tłumików, żeby wreszcie wiedzieć co należy wyrzucić, a co zostawić.

Szkoda, ze wyrzuciłeś tłumik, chętnie bym go "rozbebeszył".

Może któryś z kolegów ma jeszcze zawartość swoich tłumików,albo jakiś stary tłumik do Maraudy, proszę o wysłanie do mnie, oczywiście płace koszty przesyłki.

Na naszym forum jest taki temat dotyczący "szlifierek"... ups!, przepraszam, "wszystkich nowoczesnych motocykli czterosuwowych".

http://forum.motocyklistow.pl/TUNING-UKLAD...GO-t106189.html

... tam mają rozpracowane wkłady, może i nam wspólnie udało by sie stworzyć jakiś fajny tłumik "custom"....

Jeszcze raz proszę Kolegów: przesyłajcie mi foto i szkice wymiarow tłumików (i ich zawartości), ja to narysuję. Będzie nam łatwiej przemyśleć najlepsze rozwiazanie poprawienia dźwięków naszych maszyn...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Czy ktos zna moze jakis sklep w europie z zamiennikami oryginalnych czesci do marudy? Musze zamowic pare czesci, a znalazlem skley jedynie w stanach skad przesylka przewyzsza cene samych czesci wiec to sie troche mija z celem.

 

Tak na marginesie, wydechow jeszcze nie mam, jestem w trakcie ponownego rozwazania dostepnych opcji wymiany wydechow na glosniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był poruszany już temat gmoli do Boulevarda m 50 czy jeszcze nie ? kolega potrzebuje kupić lub zlecić zrobienie i szukam informacji ,

a może ktoś wie czy można od jakiegoś popularniejszego modelu można zaadaptować

Edytowane przez cyfral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był poruszany już temat gmoli do Boulevarda m 50 czy jeszcze nie ? kolega potrzebuje kupić lub zlecić zrobienie i szukam informacji ,

a może ktoś wie czy można od jakiegoś popularniejszego modelu można zaadaptować

naprawdę nikt nic nie wie na ten temat ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po dość długiej nieobecności. Niestety nie mogłem nawet pojeździć w tym czasie :banghead: , ale problemy już poza. Rozstałem się na etapie decyzji o zrobieniu sobie gmoli do Marudki Przynajmniej to udało mi się zrealizować. Zrobiłem (przy pomocy znajomego) gmole z rury 40 mm - z nierdzewki oczywiście i...jestem z nich póki co zadowolony. Ogólny koszt to...150 pln-ów. Co prawda znajomy macher powiedział mi, że dziękuje za dalszą współpracę :biggrin: Najbardziej umordował się przy wykonaniu mocowań, ale zrobił to naprawdę dobrze. Rura 40 prezentuje się imponująco i bardzo dobrze w zestawieniu z lagami i "wyjściem" rur z cylindrów, a oto mi właśnie chodziło. Jeśli ktoś będzie chciał zobaczyć to mogę podesłać zdjęcia na maila.

Tymczasem pozdrawiam i do zobaczenia na drodze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptaku jak wyjmowałeś końcówki tłumików u siebie to czy odrazu robiłeś regulacje gażników i czy to powinno być robione w serwisie ze wzglendu może na potrzebną aparaturę pomiarową czy terz może ktoś zrobić to w garażu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja gazników: konieczne wyczyścić dysze wymyć benzyną całe gazniki po rozebraniu na kawałeczki. Regulacje mozna zrobic na ustawieniach z servisówki sróbą wolnych obrotów, po czym delikatnie podregulowac juz według wlasnego uznania, do synchronizacji gaznikow wszystko trzeba skrecic do kupy i zamontować, potrzebny jest wakuometr, taki manometr jak jest w pompce tylko wskazujacy zamiast cisnienia podciśnienie, wraz z koncówkami, ktore montuje sie przy kroćcach gaznika. mierzymy wskazania podcisnienia w ukladnie i regulujemy srobami podniesienia przepustnicy i ewentualnie powietrza(wolnych obrotow) by wskazania podcisnienia byly identyczne na obu cylindrach, i zeby w ogole silnik pracował rowno;) Warto odrazu zawory wyregulowac, jesli byly jakies podejrzenia w ich kierunku, gdyż każda regulacja zaworów to musowa synchronizacja gazników zaraz po(tak by miec to z głowy i dwa razy pózniej tego nie robić przy okazji pozniejszych zaworów). czy dasz rade to samemu zrobic? Każdy da, tylko nie każdy to robi. Musisz wykrecic gazniki rozebrac umyc, zlozyc, wkrecic, ustawic troche dzióbania. A co do wakuometru, nowy to koszty ok 300zł, widzialem ponoc nawet dokladne sposoby regulacji przy pomocy wężyka z odrobina paliwa w srodku, i igielka na koncu, mozna znalesc w necie "domowe sposoby synchronizacji gazników" czy cos takiego w googlu. Mechaniol lekka reka wezmie ci za to pewnie z 200-300zł , aha do zaworów to internet , zwykly szczelinomiez i zestaw kluczyków;) pozdrawiam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po dość długiej nieobecności. Niestety nie mogłem nawet pojeździć w tym czasie :banghead: , ale problemy już poza. Rozstałem się na etapie decyzji o zrobieniu sobie gmoli do Marudki Przynajmniej to udało mi się zrealizować. Zrobiłem (przy pomocy znajomego) gmole z rury 40 mm - z nierdzewki oczywiście i...jestem z nich póki co zadowolony. Ogólny koszt to...150 pln-ów. Co prawda znajomy macher powiedział mi, że dziękuje za dalszą współpracę :biggrin: Najbardziej umordował się przy wykonaniu mocowań, ale zrobił to naprawdę dobrze. Rura 40 prezentuje się imponująco i bardzo dobrze w zestawieniu z lagami i "wyjściem" rur z cylindrów, a oto mi właśnie chodziło. Jeśli ktoś będzie chciał zobaczyć to mogę podesłać zdjęcia na maila.

Tymczasem pozdrawiam i do zobaczenia na drodze!

daro ja bardzo bym prosil o te zdjecia i ewentualne wymiary, szkic itp na email [email protected]

thx z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptaku jak wyjmowałeś końcówki tłumików u siebie to czy odrazu robiłeś regulacje gażników i czy to powinno być robione w serwisie ze wzglendu może na potrzebną aparaturę pomiarową czy terz może ktoś zrobić to w garażu ?

 

Ja nie robiłem synchronizacji gaźników ale podobno da się to zrobić samemu tak jak opisał szary wilczur, w serwisie krzyczą za tok ok 250 pln

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w krakowie synchronizacja 80zl, regulacja zaworow 160.

 

Tak w ogole, dostalem wydechy i je zalozylem. Dzwiek jest ... glosny :)Nawet bym powiedzial ze bardzo, ale w sumie o to mi chodzilo. Synchronizacji jescze nie robilem, znajomy mechanik powiedzial zebym zrobil 200km i podjechal do niego to wtedy zobaczymy swiece i sie dowiemy czy synchronizacja/regulacja bedzie potrzebna.

 

Fotki strzele po weekendzie bo dzisiaj juz nie bede mial czasu a jutro z samego rana wyjezdzam w trase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...