Skocz do zawartości

TDM 850/Transalp/Africa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem pierwszego motocykla. W grę wchodzą: Yamaha TDM 850 (od 96r albo lepiej od 99r 4TX4), Honda Transalap (2000r i nowszy), Honda Africa (ok. 98) z cena do 15k.

Prawko robiłem już jakiś czas temu - doświadczenie małe - tyle co na kursie, zresztą po takiej przerwie to może być różnie, ale jestem rozsądny i myślę że będzie dobrze. Komentarze typu kup gs 500 są zbędne, w grę wchodzą tylko te 3 motocykle, między nami gs to shit - najmocniej sorry jeśli obraziłem gs-owiczów.

 

Ze wzglądu na doświadczenie dobrym rozwiązaniem byłby Transalp 650 ew. Africa, ale jego osiągi i nie stabilność przy większych prędkościach skłaniały by mnie raczej do zakupu TDM-y (cena także - jak miło).

Mój kumpel (zielony jak ja) kupił sobie ostatnio CBR 600 F3 (super motocykl jak kiedyś będę kupował sporta to tylko CBR) i nie chciał bym za bardzo od niego odstawać na trasie, co przy Transalpie jest raczej pewne.

 

Czy myślicie że TDM jest dobrym rozwiązaniem? Proszę o pomoc nie tylko pod względem uwag co do mocy i niebezpieczeństwem z nią związanym, ale zwłaszcza chciałbym uzyskać informacje na temat awaryjności, spalania itd. Wiem że to już było i są opisy motocykli w internecie, ale konkretów się nie doszukałem, po za tym dane podane przez producenta często mijają się z rzeczywistymi faktami.

TDM 850/Transalp/Africa co wybrać?

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz jeździł tylko z kumplem na CBR, nie zwiedzając szutrów, pól itd, to bierz TDM.

 

Africa, RD07, padają pompy paliwa, regulatory napięcia, nie masz lampki (lampek) rezerwy, nie wyregulujesz zawieszenia. Kanapy nie są za wygodne.

 

Trampek - mała Afryka. Wolniejsza, słabsza, gorsze zawieszenia, mniej pali, nie ma pompy paliwa (więc się nie psuje :icon_mrgreen:). Najlepszy na początek, taki GS500 turystycznych enduro (o wiele lepiej wykonany od Suzuki).

 

TyDyMy jednak najbardziej szosowa. 200km/h poleci, szosowe koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afryka, jak nic. To motocykl z faken wielką duszą. Jeśliś ponad 180cm wzrostu to dasz sobie radę bez wielkich problemów.

 

Transalp to taka mała i wiotka Afryczka, a TDM jest do wszystkiego czyli do niczego.

 

Zresztą co tam będę gadał... www.africatwin.strefa.pl i tyle.

 

PS. Sorry dla posiadaczy trampka i TDM.

PS2. "Być możę" ta powyższa opinia jest opinią człowieka który zakochał się w Afri i "być możę" nie jest do końca rozsądną :eek:. Ale to moto dla ludzi rozsądnych inaczej :). Pozdr :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o duszę, a jak mniemam jeżdżenie za CBR. Afryka będzie się męczyć przy prędkościach 150-160km/h. Ja mam 173cm wzrostu, wysoką szybę i mimo to prędkości powyżej 140km/h nie należą do przyjemnych.

 

Natomiast rzeczywiście, uważam podobnie ja Ty, że TDM jest taka... żadna. Oczywiście z całym szacunkiem dla posiadaczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne pytanie i niełatwa odpowiedź. jeśli masz gonić za kumplem na cebrze - odpuść sobie. na każdym z tych motocykli prędzej wylądujesz w rowie, niż on. chyba, że u niego da znać brak doświadczenia i będzie pierwszy z racji osiągniętych prędkości

rozsądek (ten, który zazwyczaj mówi o wykpionym przez ciebie gs-ie) podpowiadałby z tych 3 trapiego; tym bardziej, jeśli masz ochotę na jakiś szuterek, bo zdaniem użytkowników tdm tylko tak wygląda, ale do zjazdu z asfaltu sie nie nadaje

no właśnie: poza tym, że bedziesz gonił cebrę, to nie napisałeś do czego ten motocykl ma ci posłużyć... a to kwestia choć często pomijana, to tak po prawdzie jedna z ważniejszych (inną jest doświadczenie, którego brak tak radośnie olewasz)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pomijając kwestię braku doświadczenia z tej trójki założenia jazdy za CBR najlepiej spełnia TDM.

 

Napisz kolego co będziesz nią robił poza tym. Jeszua trzeźwo zareagował

czego ten motocykl ma ci posłużyć... a to kwestia choć często pomijana, to tak po prawdzie jedna z ważniejszych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... nie olewam. Do wszystkiego podchodzę z rozsądkiem. Na kilku prawdziwych motocyklach przeprowadziłem jazdę próbną np. stary transalp 600 jakiś kawasaki tengai (na TDM nie). Kumpel ma tyle doświadczenia co ja i jeździ na cbr - cholernie ostrożnie (ale dosyć szybko) lecz jeździ.

 

Gonić nie zamierzam ale chciałbym żeby moto zachowywało się stabilnie przy 150km/h (może nieco więcej). Z tą pogonią za CBR to było tylko takie nawiązanie do nie powalających prędkości osiąganych przez Hondy. Kłopot z tym że nawet nie rozmawiałem z żadnym posiadaczem Transala 650 . Może w nowej wersji XL650V kłopoty przy większych prędkościach zostały zminimalizowane, ale i tak mimo wszystko jest to dosyć drogi motocykl, droższy od TDM 850. Africa jest mocniejsza i jest ok, ale także cięższa od Transalpa - większe spalanie, a prędkości i przyśpieszenia podawane w specyfikacjach nie są lepsze.

 

Na gs-ie miałem okazję się przejechać i kultura pracy silnika, jakość wykonania itd. nie była dla mnie satysfakcjonująca, po za tym to nie to. W grę wchodzi tylko turystyczne enduro - wygoda, solidność i perspektywa wyjechania może nie w teren, ale np. na polną drogę jest dosyć kusząca. Mażą mi się dalekie podróże ale w praktyce różnie to może być. Myślę że te wszystkie 3 motocykle spełniają te wymagania. Dobrze że chociaż ograniczyłem wybór do tych trzech :P

 

Edit: :D LC8 byłby the best, ale ta cena i 100KM pod dupą, może kiedyś.

Edytowane przez BlackSmith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz o LC8 to nie widzę innego wyjścia jak AT. Zobaczysz, czy ta półka Ci się spodoba. A jak okazyjnie kupisz dobrą sztukę, będziesz dbał, to jest szansa, że w razie niezadowolenia sprzedasz na bardzo atrakcyjnych warunkach.

 

Ewentualnie Super Tenera. Osiągi na papierze ma lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem pierwszego motocykla. W grę wchodzą: Yamaha TDM 850 (od 96r albo lepiej od 99r 4TX4), Honda Transalap (2000r i nowszy), Honda Africa (ok. 98) z cena do 15k.

Prawko robiłem już jakiś czas temu - doświadczenie małe -

 

kolego.....

 

jak już napisałeś ,że doświadczenie masz małe to po co mi moto które będzie leciało 150-200 na godzine?

 

Za przeproszeniem , ale jak się wsiada na nowy nabytek ( kupione moto) to chyab trzeba przejechać pare tysi żeby je jako tako poznac.? poustawiać pod ,,siebie" zawieche, kiere , itp. pierdoły...

 

Inna sprawa jeżeli twój kumpel. ma F3 i już masz w głowie zakodowane ,że będziesz musiał zapier... za nim żeby go nie zgubić to też świadczy o Twoim znajomym..

Ja bym tak nie zrobił., ze w trasie bym zapierniczał jak normalnie 140-160 aaa patrzył w lusterko czy ,,kolega" ,, kumple" wyrobił się na zakręcie czy już w rowie leży ..hmmm ,,przecież ma prawo jazdy i małe doświadczenie.." :) ... no także zakładam ,że bedzie tak smigać jak pozwala droga ...i jakieś super osiagi nie sa ci potrzebne

 

 

Moim zdaniem najmniejszy spadak wartosci ma AT....

plusy ... jeżeli jesteś duży ( 190 ) i będziesz zabierał plecaka... na dłuższe wypady to AT ..

Ta jest mniejszy i słabszy....

ale to kwestia gustu... ktyo i ile KONI potrzebuje....

 

TDM ...hmmm fajne to i mało pali ( jak TA ) ale jak ktoś pisał. to raczje na Asfalt..

 

A jak bedziesz chciał gdzieś skrecic w szuter to AT i TA wystracza .. albo jak bedziessz chciał się przejechać na wschodnia granice..... :icon_mrgreen: to wtedy kolega na F3 bedzie musiał ciebie gonić.. :crossy: :)

 

Temat rzeka... można powiedziec ... ale musisz sie przysiasc do każdego i zoabczyć co i jak .,.,.

 

 

Tu nie chodzi o duszę, a jak mniemam jeżdżenie za CBR. Afryka będzie się męczyć przy prędkościach 150-160km/h. Ja mam 173cm wzrostu, wysoką szybę i mimo to prędkości powyżej 140km/h nie należą do przyjemnych.

 

Natomiast rzeczywiście, uważam podobnie ja Ty, że TDM jest taka... żadna. Oczywiście z całym szacunkiem dla posiadaczy ;)

 

EEEE nei gadaj ja na trasie z niską szyba ( jeszcze jak była) to norma trasa 140 i wsjo dobrze sie prowadziło..

może dlatego ,że konusie za lekki jesteś ? :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego.....

 

jak już napisałeś ,że doświadczenie masz małe to po co mi moto które będzie leciało 150-200 na godzine?

 

Za przeproszeniem , ale jak się wsiada na nowy nabytek ( kupione moto) to chyab trzeba przejechać pare tysi żeby je jako tako poznac.? poustawiać pod ,,siebie" zawieche, kiere , itp. pierdoły...

 

 

Rozumiem, ale droga prosta, warunki pozwalają więc dlaczego mam tyle nie lecieć. Miałem okazję przejechać się na bardzooooo starym Trampku, oddawał moc raczej przewidywalnie, podobnie zapewne jest z Africą. XRV750 jest droga, podstawowy minus. Wzrost to jakieś 176 więc nóg bocianich nie mam, ale nie sadzę żeby był to jakiś specjalny problem.

TDM lepiej zachowuje się na szosie i 150km/h to dla niej luzik. Wydaje mi się że co bym nie wybrał to będę zadowolony :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konusie za lekki jesteś ? icon_razz.gif

E tam lekki... Buty na koturnach ważą po 5kg każdy :crossy:

 

Co do oddawania mocy - Afryka zaczyna iść od 4 tysięcy obrotów i to czuć. Najfajniej jest w przedziale 4500-6000rpm. Wyżej też można, ale czuć, że powyżej 7500 minęło się właśnie maksymalną moc. A potem gdzieś przy 9000rpm odcinka.

 

Poniżej 3000 nie ma sensu schodzić. No chyba, ze na jedynce albo dwójce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XRV750 jest droga, podstawowy minus.

 

No i tu masz racje ... a jazapomniałem jak ZAWSZE dodać że jednym z muinusów jest cena....

 

Bo im wiecej dodoatków. tym cena leci w góre,. dlatego róznice na cenach w granicach 2000 zeta nikogo nie dziwia .. NO Chyba , że jest za*eb..........ta okazja po dzwonie.... :) a jest tego w ogłoszeniach.zdeka....

 

zakłądam ,że TA jest tańsza --kolega ma do sprzedania w Bardzo dobrym stanie z dodoatkami .. i też ma problem ... z sprzedaniem .... Bo raczej kupujacy wola ,,golasa" i pozniej doładować z pare tysi w dodoatki niz kupic o 1500 drozej rocznik z dodoatkami...

 

jakbyś szukał dobrej AT daj znać na forum www.africatwin.prv.pl może cośśśśśś się znajdzie :P

 

 

 

 

 

Co do oddawania mocy - Afryka zaczyna iść od 4 tysięcy obrotów i to czuć. Najfajniej jest w przedziale 4500-6000rpm. Wyżej też można, ale czuć, że powyżej 7500 minęło się właśnie maksymalną moc. A potem gdzieś przy 9000rpm odcinka.

 

 

 

 

EEE pitoli Wieczny .,.... moim zdaniem to tak fajnie sie zbiera od 1200 do 5000 max :crossy:

po huk to więcej ? he

 

Wieczny .. przeca to V... idzie od doły a nie od 3000 .. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek polecam trampka jednak. Moc nie za duża, ale za to właściwości "terenowe" sa zadowalające. nowy011 jako "afrykaniec" chwali swoje. Ja przejeździłem TDM-ką zeszły sezon. TDM nadaje się na asfalt wyłącznie. Po szutrach lepiej jeździ moja aktualna maszyna (Deauville), co mnie zaszokowało, ale tak jest. TDM ciągnie pięknie i fantastycznie lata po winklach. Nie straszne mu sfałdowane asfalty. Pali umiarkowanie. Bardzo fajna maszynka. Na początek jednak polataj na tramku jeden sezon. Motocykl mniej wymagający i lepiej sprawuje się na szutrach. Dość ekonomiczny. Zaczyna nieźle pić dopiero powyżej 140km/h.

 

Pozdrówka

 

P.s. Zarówno TDM, jak i trampek maają wygodne siedzenia, w przeciwieństwie do AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

P.s. Zarówno TDM, jak i trampek maają wygodne siedzenia, w przeciwieństwie do AT.

 

tiaaa racja znowu o czymś zapomnaiłem.. ale to szczegółłłł....

 

RYBNIK firma MarioMoto koszt przerobienia kanapy na dwu stopniowa kiela 215-250 zeta

zalezy jakie kolorki itp. pierdoły

 

i już jazda staje sie przyjemnoscią.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tez kiedys myslalem o translapie ale wyszlo jak wyszlo i mam yamahe XTZ 660, osiagi moze troszke gorsze od transalp przyspieszenie, max predkosc tip ale dobrych oponkach fajnie sie jezdzi poza aslaltem w sprawnych rekach (niestety jeszcze nie moich widzilem cyrki na tym motorze) podobno transalp gorszy w terenie.

 

Moj kupel ma cbr 900 rr przerobiana na streeta z klatka itp, ktos , na trasie jak jedzemy to u mnie przestaje sie wygodnie jechac ok 130 km/h, ale mimo wszystko jadac ekipa nie jezdzimy szybko tak okolo 100- 110 miejscami 120-130.

 

Moja rada nigdy nie staraj sie doganiac cbr to nie tak polka motorow , lepiej bylo by gdybys ty na swoim enduro prowadzil bo nie oszukujmy sie bedziesz zanizal predkosc i kupel od cbry dostosuje sie do ciebie.

 

Jak chcesz ostro jezdzic to lepiej pomysl o scigaczu ,enduro to motory o przecietynych osiagach przeznaczone do wygodnej jazdy po drogach nie koniecznie asfaltowych i terenie.

Jak gdzies kiedys wyczytalem naucza cie techniki jazdy i pokory ;)

 

Musisz wybrac predkosc albo enduro te dwie rzeczy nie ida w parze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...