Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

Ok dzieki , wydaje mi sie ze seryjne przelozenie jest za dlugie , ewentualnie nadaje sie bardziej na szose , umnie 5 najlepiej wbijac przy 80 km/h. W terenie w jakim latam skutkuje to tym, ze 4 mi sie konczy a 5 nie chce mi sie wbijac bo zaraz bede zwalniac.

 

p.s co zorobic aby manetka lzej chodzila ( jest nasmarowana - linki pracuja luzno) jest tam jakas sruba do hamowania czy oporu ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki , wydaje mi sie ze seryjne przelozenie jest za dlugie , ewentualnie nadaje sie bardziej na szose , umnie 5 najlepiej wbijac przy 80 km/h. W terenie w jakim latam skutkuje to tym, ze 4 mi sie konczy a 5 nie chce mi sie wbijac bo zaraz bede zwalniac.

 

p.s co zorobic aby manetka lzej chodzila ( jest nasmarowana - linki pracuja luzno) jest tam jakas sruba do hamowania czy oporu ?

Nie ma żadnej regulacji, i powiem ci że u mnie mam ten sam problem ale ja zrzucam to na kark braku jednej linki, a co do przełożenia to jeśli nie robisz dłuższych tras asfaltami to mogę ci polecić takie przełożenie jak ja mam (14-52), V-max to coś koło 100km/h a piątkę można zapiąć już przy 60km/h i ogólnie sprawdza się w ciężkim terenie ,ale na asfalt trochę za wolno :icon_eek: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalna zasada, linki w pancerzu teflonowym smarujemy olejem silikonowym, nie jakimiś tam olejami czy smarami. Manetkę w gnieździe gdzie pracują same linki na rolgazie smarem grafitowym. A rolgaz na kierownicy można również olejem silikonowy, nie smarami gdyż są za gęste i hamują. Rolgaz po odkręceniu i puszeniu powinien sam lekko i szybko wrócić dzięki sprężynie na przepustnicy w gaźniku. U mnie działa idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalna zasada, linki w pancerzu teflonowym smarujemy olejem silikonowym, nie jakimiś tam olejami czy smarami. Manetkę w gnieździe gdzie pracują same linki na rolgazie smarem grafitowym. A rolgaz na kierownicy można również olejem silikonowy, nie smarami gdyż są za gęste i hamują. Rolgaz po odkręceniu i puszeniu powinien sam lekko i szybko wrócić dzięki sprężynie na przepustnicy w gaźniku. U mnie działa idealnie.

Tłumaczysz jak "małemu kaziowi" ,to co piszesz jest oczywiste. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie w jako sposób najpewniej,i najskuteczniej sprawdzac poziom oleju w XR-ce.Dodam że gdy sprawdzam w sposób ogólnie przyjęty,czyli po jeżdzie 2-3 minuty odkrecam bagnet,to raz jest raz niema.Jak mu pasuje.Motorek raczej niebierze oliwy,a przy ostatniej zmianie oleju zleciało ok 1,4l.Z tego co czytałem to tyle wchodzi z filtrem prawda.Więc co z tym poziomem???XR400 2002rok.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie w jako sposób najpewniej,i najskuteczniej sprawdzac poziom oleju w XR-ce.Dodam że gdy sprawdzam w sposób ogólnie przyjęty,czyli po jeżdzie 2-3 minuty odkrecam bagnet,to raz jest raz niema.Jak mu pasuje.Motorek raczej niebierze oliwy,a przy ostatniej zmianie oleju zleciało ok 1,4l.Z tego co czytałem to tyle wchodzi z filtrem prawda.Więc co z tym poziomem???XR400 2002rok.Pozdro.

Chyba masz nieco za mało tego oleju bo według manuala jest tak, całkowita pojemność:2,2L ,z wymianą filtra: 1,8L ,bez wymiany filtra: 1,7L. Te silniki są bardzo czułe na stan oleju, większość problemów bierze się właśnie ze zbyt niskiego jego poziomu.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie w jako sposób najpewniej,i najskuteczniej sprawdzac poziom oleju w XR-ce.Dodam że gdy sprawdzam w sposób ogólnie przyjęty,czyli po jeżdzie 2-3 minuty odkrecam bagnet,to raz jest raz niema.Jak mu pasuje.

Heh, ciekawa sprawa, na Twoim miejscu zrobił bym taki eksperyment, że zaraz po wyłączeniu silnika zaczołbym mierzyć poziom oleju co powiedzmy 15s a wyniki bym zapisywał. I tak przez 5 minut. Po takim wykresie możnaby wnioskować jaki rzeczywiście jest poziom oleju i czy przypadkiem odessany olej szybko nie wraca zpowrotem pod wał.

To co napisałem oczywiście tyczy się suchej miski. A jaką masz to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg servisówki do xr250/400 ilośc oleju 1,3 bez filtra,1,4 z filtrem.Ale doleje dla pewności,najwyżej "zwróci" :wink: do airboxa.Jeszcze jedno pytanko,mam metaliczny stuk w głowicy tak jakby luz zaworowy był za duży,natomiast luz jest ok.Przed wym oleju"podobno pólsyntetyk Belray",po odpaleniu 2-3min i cisza,natomiast po zmianie oliwy na Motul pólsyntetyk puka dużo dużo dłuzej.Dopiero jak dostanie ostro po garku,to przestaje.Znajomy mówi,że dżwigienka wypukała sobie w zaworze dołek,i trzeba dac ciasniej dany zawór.Niewiem.Co wy na to,moze ktos tak miał w swojej maszynce???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg servisówki do xr250/400 ilośc oleju 1,3 bez filtra,1,4 z filtrem.Ale doleje dla pewności,najwyżej "zwróci" :P do airboxa.Jeszcze jedno pytanko,mam metaliczny stuk w głowicy tak jakby luz zaworowy był za duży,natomiast luz jest ok.Przed wym oleju"podobno pólsyntetyk Belray",po odpaleniu 2-3min i cisza,natomiast po zmianie oliwy na Motul pólsyntetyk puka dużo dużo dłuzej.Dopiero jak dostanie ostro po garku,to przestaje.Znajomy mówi,że dżwigienka wypukała sobie w zaworze dołek,i trzeba dac ciasniej dany zawór.Niewiem.Co wy na to,moze ktos tak miał w swojej maszynce???

Nie wiem jakim manualem się podpierasz ale te dane które podajesz tyczą się raczej XR250, ja mam manual tylko do XR400 i tam jak "byk" stoi że 400 ma całkowitą pojemność układu 2,2L. A to stukanie może pochodzić z łańcucha rozrządu, który sobie stuka o jeden ze ślizgów i jeśli rzeczywiście tak jest to łańcuch będzie do wymiany.

Ps. No i dokładnie tak jest właśnie spojrzałem do manuala XR250 i tam stoi to: całkowita ilość oleju 1,7L , wymiana bez filtra 1,3L , wymiana z filtrem 1,4L. Więc kolego dolewaj bo za chwile będzie remont :) .

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :icon_rolleyes: Odnosnie stukania,to jest na bank z lewej strony,a łancuch z prawej.Pozatym jest to zbyt cykliczne.Jak uniosę lekko dzwignie dekomp,to stuka w takim samym tempie.

No jak z lewej to obczaj czy dźwigienki zaworowe nie mają luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...