Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

(xt 600)

tłok 300

szlif 80

sprzęgło 120

łożyska+zimeringi 300

uszczelki 100

olej+filtr 100

 

równo 1000 choć nie zamierzam kupić motocykla w aż tak opłakanym stanie

 

tłok za 300zł to kasa w błoto

tłok 600

 

reszty nie pisze bo mówimy z lionixem z dobrych sprawdzonych firmowych częściach a nie tych najtańszych,oczywiście twój wybór ale jak robisz cos dal siebie to rób to konkretnie,myślę ze z xr 600 będziesz w terenie o wiele bardziej zadowolony niż z xt który ustępuje szczególnie wagą i zawiechą,a xr 600 to stary sprawdzony wymiatacz w terenie z klasy 600 i kropa :buttrock:

:icon_mrgreen:

 

ps.zawsze dolicz z 4 stówki na sprawy które wychodzą w ,,praniu" :bigrazz:

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 subiektywne opinie moje

 

1.jazda na kole enduro wymaga trochę techniki a nie tyle mocy, że tak powiem ,,dobrze lecą na koło'' tylko szatańsko mocne sprzęty czyli crossówki i najmocniejsze hard enduro typu exc 300, nie oczekuj że xt600 czy xr600 będzie sama sie podrywać z 5 biegu z gazu :D szrot team lata 8KM wueskami w pionie i wcale nie tak wolno, myśle że i na klr 650 po obfitym treningu nie byłoby problemu :D kwestia tylko umiejętności, wydaje mi sie że zastępowanie umiejętności mocą to zła droga.......

 

2.szlif będzie tańszy niż 80 ale tłoka za 300 bym nie kupował.....w takich motocyklach remont robi się bardzo rzadko warto więc to zrobić dobrze i nie oszczędzać.....jak dobrze zrobisz to wydaje mi sie że szybciej sprzedasz niż będziesz robił następny :D

 

myślę ze z xr 600 będziesz w terenie o wiele bardziej zadowolony niż z xt który ustępuje szczególnie wagą i zawiechą,a xr 600 to stary sprawdzony wymiatacz w terenie z klasy 600 i kropa buttrock.gif

 

powiem dosyć kontrowersyjnie : myślę że jako amator szybciej doceni elektryczny starter w xt600 niż zawieszenie w xr :D no ale to już kwestia gustu

 

jak byś brał xt600 to bierz możliwie najstarszą bo są najlżejsze, ale najlepiej celuj w roczniki które mają i e-starter i kopke (chyba 87 ) bo sam e-starter to troche kupa bo jak siądzie aku to jesteś pogrzebany a uwierz mi że takie moto nie jest łatwo z popychu odpalic :D

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem że oczekuje od enduraka wheelie z gazu z 5 biegu bo to jest niemożliwe

jeździłem dużo hondą mtx 115ccm w 2t i na początku nie dawało rady podnieść koła tak by wyczuć ten martwy punkt,dopiero po zmianie zębatek ładnie się wznosiła nawet z 3 biegu,zawsze było szarpnięcie i strzał ze sprzęgła,a jak startowałem z 2 mogłem bez problemu potem wbić 3 i 4 sterując juz tylko gazem i hamulcem.Na enduro tego typu zdecydowałem sie bo nie ma upierdliwego rezonansu na który trzeba czekać i nie remontujemy silnika co chwile poza tym spalanie jest porównywalne do mtx-a

 

link do byłego mtx: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Honda/MTX_80/64323

 

co do xt to chciał bym żeby miała tarczowy hamulec z tyłu żeby nie było problemu z hand brake nie orientuje sie jednak od ktorego rocznika mają tarcze,wiem że mógł bym mieć problem z odpaleniem takiego xr'a ale z tego co wyczytałem to praktyka czyni mistrza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do xt to chciał bym żeby miała tarczowy hamulec z tyłu żeby nie było problemu z hand brake nie orientuje sie jednak od ktorego rocznika mają tarcze,wiem że mógł bym mieć problem z odpaleniem takiego xr'a ale z tego co wyczytałem to praktyka czyni mistrza D.gif

 

to lipa bo nie kupisz wersji z kopniakiem i tarczą z tyłu chyba że jakiś składak.....a kopniak zawsze warto mieć jak chcesz wymiatać w terenie jak tylko po szosie to od biedy bym brał z samym e-starterem

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem dosyć kontrowersyjnie : myślę że jako amator szybciej doceni elektryczny starter w xt600 niż zawieszenie w xr :D no ale to już kwestia gustu

 

 

 

szybciej doceni lekkość xrki i dobrą wybierającą zawiechę nie to co w xtkeku który jest przykładowym klocem klasy 600

 

tym bardziej że jest młody i automatyczny dekomp w xr również jest więc nie ma problemu

i do whellie lepsza sucha micha olejowa jak w xrce :biggrin:

Rozrusznik jest dla dziadków :buttrock:

:icon_mrgreen:

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i do whellie lepsza sucha micha olejowa jak w xrce biggrin.gif

 

xt też ma suchą

 

Rozrusznik jest dla dziadków buttrock.gif

 

i wtedy dziadek mówi trzeba mieć sposób synku i wciska w swojej xt600 guziczek parenaście sekund kręcenia i chodzi, kiedy młodzian obok po raz 80 kopie cały upocony, zrąbany jak po dniówce na budowie swoją 600 bez e -startera :D

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/item1045495046_yamaha_xt...e_tt_yz_wr.html ta przykładowo nie wygląda na topornego klocka,tenere to juz wygląda masywnie ale takiej to nie chce bo to wyjdzie na takie coś jak kaelerstwo którego mi sie udało tylko raz z jedynki z gazu wyrwac na gume i troche oporne to było(moze był dobity juz)

xr czy xt chyba wezme co sie trafi(choć wolał bym xr bo to lekki mocny i niezawodny sprzęt) wazne zeby jeździło na kole,nie dobijało silnika i zeby uciekało przed misiami przez pole :icon_mrgreen:

xr będzie ciężko znaleźć do 4 tys:(

Edytowane przez vicia224
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że mógł bym mieć problem z odpaleniem takiego xr'a ale z tego co wyczytałem to praktyka czyni mistrza :D

dokładnie, praktyka czyni mistrza,

ja na początku przygody z xl miałem dramat z odpalaniem ciepłego silnika( sprzet trafił mi się zaniedbany, na nieorg. świecy itd) ale gdy go ogarnąłem i przyjrzałem sie jak inni odpalają podobne sprzety to odpalanie stało się nawet przyjemną czynnością, a moto w 99% przypadków odpala za pierwszym podejsciem nawet w terenie gdy czasem kopka nie moze zrobic całego ruchu bo blokuję ją podłoże :D

 

powiem więcej: zauważyłem ze wiecej problemów z odpalaniem mają ludzie latający na moto z rozrusznikiem przynajmniej w mojej ekipie, 2letnia xt 660 na wtrysku musi być "pogiełdada" kilka sekund by z łaski swojej załapała

 

ps. ładny masz wierszyk w podpisie, ale nie zawsze jest tak różowo ze starymi 4t uzywanymi głównie w Polsce jako "crossy"

 

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze końcówka która się nie zmieściła;p"nie zajedziesz tego sprzęta,morda będzie uśmiechnięta"

mam świadomość tego,że nie kupie igły ale jak już się zrobi to motór wieczny:)

 

ps:MOTORYNKA-no co chcecie?

fajnie mykać na romecie

mała,lekka,fajna kiera

no i tłumik szpan-bajera

alu felgi,lampa z przodu

zmieści sie do samochodu

mało pali,zbiornik duży

nie zawiedzie cię w podróży :D

 

pps:Nigdy więcej ROTAX!

Strzeż mnie przed tym boże

jak kupisz aprilie nic ci nie pomoże...

(moja się ciągle sypie :rolleyes: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem więcej: zauważyłem ze wiecej problemów z odpalaniem mają ludzie latający na moto z rozrusznikiem przynajmniej w mojej ekipie, 2letnia xt 660 na wtrysku musi być "pogiełdada" kilka sekund by z łaski swojej załapała

 

może to kwestia sprzętu :D

 

kolega miał xt600 która miała i e-starter i kopniak powiem tak: po ostrej glebie na bok i leżeniu z odkręconym kranikiem, rozrusznikiem elektrycznym trzeba było ja męczyć te kilkanaście sekund z przerwami, ale to był pikuś przy tym jak wcześniej miał walnięty akumulator i trzebabyło ją 40min przekopywać :D :D

 

jak zgasła bo wrzuciłeś zły bieg czy za szybko sprzęgło, albo za mocno hamulec to paliła bez problemu, najgorszy był rozruch po glebie, i po długim postoju

 

no ale nie wiem czy wszystkie xt tak maja tak miał egzemplarz z którym ja miałrm styczność...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

no ale nie wiem czy wszystkie xt tak maja tak miał egzemplarz z którym ja miałrm styczność...

 

jak się ma elektryczny to się nie umie odpalać 4t i tyle,sam jak kupiłem drke na kopa to 2 dni nie moglem jej odpalić a nauczyłem się po ok 2 tygodniach,wiec to takie pitolenie,odpalania 4t trzeba się nauczyć,a akurat xr 600 ma automatyczny dekompresator wiec odpalanie to już żadna filozofia...

 

xtek wazy z 30kg więcej od xrki..

 

wiec to mówi samo za siebie,czym będzie mu się lepiej latac ;]

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj w polsce , tyle ze licz sie z remontem. Ja sprzedalem swoja za 4 albo 5 tys ( nie pamietam) ale korba przytarla sie na glowce i stukalo . Poza tym caly dol wszystkie lozyska dolu i gory lacznie z rama byly wymieniane na oryginaly ( mialem rachunek za lozyska) do tego nowe tarcze hamulcowe i regenerowana zawiecha z lozyskami dzwigienek i uszczelniaczami wlacznie. Gosc w prezencie dostal pol roczny gaznik mikuni tm 40 z pompka przyspieszenia ( specialnie sprowadzelm ze sklepu w raichu) i roczny walek nierzadu hotcamsa . Teraz zaluje ze sprzedalem , bo kupilem plastika i zupelnie mnie to nie kreci , juz mysle o nowym brudasie . Moze XR 650 L..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy osoba o wzroście 176cm dotknie ziemi na xr650R bez pochylania motocykla ?? chyba cienko ??

 

widziałem filmiki na youtube globdtm z naszego forum (sory jeśli strzeliłem literówke w nicku) i ona strasznie wysoka sie wydaje .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...