jjank Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 (edytowane) ja mam xl,ale to ten sam motor co w xr z 83 i powiem Ci,że mi kopniak nigdy nie odbił,moze po prostu palisz moto z gazem?Pal bez gazu,a nawet jesli masz problem z odpaleniem to odkreć śrubę znajdująca się nad prawym gaznikeim o jeden obrót <czyli do tyłu> tak jakbys miał zmniejszyc obroty<tylko na czas odpalania>,u mnie czasami to pomaga,ale raczej przy zalaniu gorącego motoru sam miałem na początku przygody z xlką ogromne problemy z odpalaniem,ale teraz opanowalem te sztuke do perfekcji,z moich obserwacji wynika ze przy odpalaniu wielkie znaczenie ma poprawne ustawienie dekompresatorów,oprócz tak oczywistych spraw jak swieca i filtr powietrza jesli nie mozesz zapalic zimnego silnika to jest sposób który zadziała na 99% - wez farelkę i podgrzej gazniki oraz filtr ,potem pal ale bez ssania,musi gadac,nawet jak wczesniej zalałes swiecę :D ale to metoda 'na desperata'... ja zimny palę na ssaniu,2 -3 kopy na odprężniku<energicznie>,a potem bez zadnego wyczuwania gmp porządne kopnięcie i gada na ciepłym pali z pierwszego,chyba,że był dzwon-wtedy bywa ciężko,ale moja prawa stopa juz tak zahartowana ze zawsze odpalę :D Edytowane 7 Marca 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 ...kilka kopow z wcisnieta dzwignia dekompresora, ustawienie tloka tak abym wyczul opor, odpuszczenie kopajki i lekkie wcisniecie dzwigni, a nastepnie kop ... To nie do końca tak jak piszesz.. kilka kopów z wciśniętą dźwignią dekompresora - ok, ale to w celu "ruszenia" gaźnika ustawienie tłoka tak abym wyczul opór - dokładnie Jak wyczujesz opór wciskasz dźwignie dekompresatora i przechodzisz kopką delikatnie za ten opór (pokonujesz GMP) możliwie minimalnie. Odpuszczasz kopkę i dźwignie. OGNIA pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acid_toxin Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 To nie do końca tak jak piszesz.. kilka kopów z wciśniętą dźwignią dekompresora - ok, ale to w celu "ruszenia" gaźnika ustawienie tłoka tak abym wyczul opór - dokładnie Jak wyczujesz opór wciskasz dźwignie dekompresatora i przechodzisz kopką delikatnie za ten opór (pokonujesz GMP) możliwie minimalnie. Odpuszczasz kopkę i dźwignie. OGNIA pozdr :notworthy: ja i moja noga dziękujemy Ci :) Jest pięknie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mortis Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Mam pytanie związane z filtrem powietrza w xr 400r . Od samego początku czyli już tak z 4 lata mam filtr taki jak ten http://motomax24.com/filtr-powietrza-hfa12...18bf9ddc88209f7 kupiłem specjalny zestaw k&n do czyszczenia i jakoś sobie radzę . Mam pytanie jakie Wy filtry używacie . Wiem , że w teren lepszy jest gąbkowy , jednak z tego co widziałem w serwisówce potrzebny jest tam jeszcze taki trzymak, którego u nas nie mogę znaleźć .Jest w ogóle sens kombinować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 to jak on ci sie trzyma w airboxie ? ja uzywam gabkowego twinair , bo K&n po czyszczeniu preparatami k&n -a przepuszcza zamalo powietrza i moto sie dusi na wysokich obrotach. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Mam pytanie związane z filtrem powietrza w xr 400r . Od samego początku czyli już tak z 4 lata mam filtr taki jak ten http://motomax24.com/filtr-powietrza-hfa12...18bf9ddc88209f7 kupiłem specjalny zestaw k&n do czyszczenia i jakoś sobie radzę . Mam pytanie jakie Wy filtry używacie . Wiem , że w teren lepszy jest gąbkowy , jednak z tego co widziałem w serwisówce potrzebny jest tam jeszcze taki trzymak, którego u nas nie mogę znaleźć .Jest w ogóle sens kombinować ? Na metalowym koszu zakładasz filtr. Ja używam hilfo (w larssonie za 55zł) co sezon kupuje nowy, a czyszczę praktycznie co wyjazd (co weekend). Tutaj masz schemat: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...0r-2000/o/m3084 W bike bandit ten kosz kosztuje 44$ Symbol Produktu: 17214-MN1-670 na dwa-koła.pl koszt: 286.31 PLN http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,2000,35539 Ceny nie za fajne :rolleyes: Trudno byłoby coś takiego dorobić.. Jak chcesz to porobię fotki ;) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mortis Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzięki za pomoc , dzwoniłem do hondy to powiedzieli mi nawet 10 zł mniej za ten kosz .Będę musiał się nad tym mocno zastanowić tym bardziej, że z silnikiem nie mam żadnych problemów a swoje już przelatał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 hej ja do 600 mam kosz , tylko bez siatki. Moze podpasi ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 co ile wymieniace olej w XR ce ? co 1500 jak w manualu czy nieco zadziej ? umnie 1500 to miesiac jazdy :) a w sumie obecnie latam dosc spokojnie dulaowo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 co ile wymieniace olej w XR ce ? co 1500 jak w manualu czy nieco zadziej ? umnie 1500 to miesiac jazdy :) a w sumie obecnie latam dosc spokojnie dulaowo. W manualu do XL600R stało że w warunkach drogowych wymiana oliwy co 3000km, a w terenie 1500km jako że silnik XR to praktycznie ta sama jednostka to myślę że jeśli więcej latasz po drogach powiedzmy tak 50% droga 50% teren to bez większego strachu możesz wymieniać olej co 2000km i analogicznie im większy udział jazdy drogowej w ogólnym przebiegu tym zmiany mogą być rzadsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 mam problem z manetka gazu , nie wiem jak bym jua smarowal to ciezko chodzi , spryskanie roznymi odrdzewiaczami poprawia troszke plynnosc ale na krotko , danie smaru z puszki nic nie zmienia nadal pracuje ciezko. Moze ktos przerabial ten temat , aby jakos poprawic plynnos , albo zmienic cala manete , tylko na jaka ? zapewne oryginalna kosztuje ok 400 zl :/ , linki mam ok , otwierajaca nowa , zamykajaca stara ale plynnie pracuje Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 mam problem z manetka gazu , nie wiem jak bym jua smarowal to ciezko chodzi , spryskanie roznymi odrdzewiaczami poprawia troszke plynnosc ale na krotko , danie smaru z puszki nic nie zmienia nadal pracuje ciezko. Moze ktos przerabial ten temat , aby jakos poprawic plynnos , albo zmienic cala manete , tylko na jaka ? zapewne oryginalna kosztuje ok 400 zl :/ , linki mam ok , otwierajaca nowa , zamykajaca stara ale plynnie pracuje No niestety to chyba ich przypadłość.. U mnie również manetka odbija powoli.. różne cuda próbowałem ale bez powodzenia.. Chętnie posłucham pomysłów na zamian bądź "przeróbkę" tego niewątpliwie słabego elemntu.. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz 79 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Hej czy ktoś jeszcze zagląda na tą stronę, czy wszyscy sprzedali sfoje dziewczynki (Hondzie). Ja właśnie w tamtym tygodniu kupiłem takie cudo jak XR 400. Przeglądając sieć nie wiem czy trafnie ale stwierdziłem że to jest dobry wybór. Dopiero zaczynam bawić się w ten sport ale już mi się podoba. To mój drugi moto, pierwszy super sprzęt do nauki jazdy to była Honda NX 250, złego słowa nie powiem na ten model. Teraz moje wymagania wzrosły i kupiłem xr 400. Nie bez znaczenia była kwestia żywotności i wymian eksploatacyjnych, które na razie znam tylko z teori. Teraz do rzeczy, bo jestem zielony :rolleyes: . Mam problem z odpalaniem zimnego motoru, podczas kupna sprzedający podszedł i odpalił za pierwszym razem, ja zanim odpalę to jaj pierw dwa razy zleje się potem. Robię wszystko jak pokazał. Motor odpala po kilku kopnięciach, chodzi 7-8 sekund, gaśnie i amda. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie co zrobić. Druga sprawa to gdzie jest filtr olej. A może ktoś ma do udostępnienia instrukcję obsługi w wersji elektronicznej, po jej przeczytaniu nie zadawał bym takich prostych pytań. Czekam na sensowne porady od fachowców o dobrym tego słowa znaczeniu. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 (edytowane) dominatorka paliłeś pewnie z rozrusznika elektrycznego i teraz brakuje ci techniki do odpalania kopajką, ale prawie kazdy ma problem z odpalaniem nowego singla więc po prostu musisz się nauczyć filtr oleju masz w prawym dekulu (mały okrągły dekielek na 3 śrubach) Edytowane 10 Grudnia 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz 79 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 W sumie nie wiem dlaczego nx z89r. ma rozrusznik a xr nie ma. Opinie o zwiększonej wadze mnie nie przekonują bo ile może ważyć. Z tego powodu poważnie zastanawiałem się nad kupnem suzuki drz 400 ale wizualnie bardziej odpowiadała mi honda, no i ten charakterystyczny dzwięk tłumika ( bajka ) Tylko to palenie narazie MASAKRA. A ten mały dekielek po prawej stronie silnika, pod którym jest filtr u mnie ma dwie śrubki. Dzięki co informację, jednak ktoś jeszcze zagląda na to forum. W razie jakiś wątpliwości będę jeszcze pisał. Mam nadzieję, że remont nie nastąpi szybko. Sprzedający zapewniał, że wszystko gra, ale z drugiej strony co miał powiedzieć. Po moto jechałem 11 godzin w te i nazat i nie brałem pod uwagę powrotu na pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.