Lucass Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Kurcze byłbym wdzieczny za pomoc, bo pytałem na innych forach typowo o swiftach, ale tam sami pianobyjcy. Otóz jeździlem swiftem całą zimę bez najmniejszych problemów, żadnych wycieków z ukł chłodzenia, woda w zbiorniczku ciągle na tym samym poziomie. Na wiosne zrobiła dziura w chłodnicy i żeby nie tracić czasu na zabawe zmieniłem chłodnice na nową. Zalałem układ wodą dest. (na próbe szczelnosci) odpowietrzyłem i jezdze tak z 2 tygodnie średnio po 30km dziennie. W zbiorniczku ubywało ok 1cm tygodniowo myśle sobie że poprostu parowala woda. Niestety, po ostatniej dolewce w 3 dni woda zleciała do poziomu low w zbiorniczku. W chłodnicy wody nie ma też "pod korek" Gumka od korka lekko sparciała i kawałek się oderwał. I moje pytania czy kawałek uszczelki gumowej z korka który odleciał moze powodować ubytki? Jak sprawdzić czy z innych miejsc się nie "poci", jak naocznie tego niezbyt widać....Czy można dostać samą "gumkę" do korka chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 hej,sprawdź czy nie ma wycieków na obejmach węży, najlepiej na pracującym silniku, no i czy poziom oleju nie powyższa się !!! Wtedy może tak być, że woda wędruje przez uszczelkę pod głowicą z kanałów olejowych do wodnych. Na korku wlewu oleju zwykle robi się piana wodno-olejowa.Pozdro Włodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 oczywiście przez nieszczelny korek też woda będzie ubywać i to nawet spore ilości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Kurcze jednak stało się chyba najgorsze.....Podwyższył się poziom oleju w silniku (mierzone z rana po postoju) :/ Ale zbiorniczek sie nie gotuje, parą też nie rzuca.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Jeżeli podwyższył się poziom oleju i zarazem zmienił kolor na taki kawa z mlekiem, to reszte dośpiewaj sobie sam... Jeżeli podwyższył się bez zmiany koloru i jezdzisz na krótkich odcinkach, to wymień olej i zacznij od sprawdzenia ukł. wtryskowego i termostatu. Podstaw też pod silnik (w garażu ,czy tam czymś) jakiś papier/tekturę i sprawdz, czy cuś nie kapie? Czasem wyciek jest tylko na zimnym, lub tylko na rozgrzanym. Korek sprawny to podstawa, można kupić bez problemu nowy i jest tani. Kolego Włodzio a czemu płyn chłod. nie może przez kanały wodne przedostać się od razu do komory spalania??? Wcale nie musi tylko do kan.ol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Kolego Włodzio a czemu płyn chłod. nie może przez kanały wodne przedostać się od razu do komory spalania??? Wcale nie musi tylko do kan.ol. tak też może być. Racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Ok podwyższenie oleju strasznie banalna sprawa- zmieniłem miejsce parkingowe na takie które było pochylone... Zupełnie zapomniałem że to może mieć wpływ na poziom oleju. Co do uciekania wody z chłodnicy to zagadka również się wyjaśniła. W momencie gdy załącza się wentylator, jednocześnie załacza się jakaś "pompa", która sprawia że wyzuca mi płyn ze zbiorniczka (żadne bulgotanie czy coś takiego poprostu wyżuca) Bez znaczenia czy mam poziom max czy min w zbiorniczku... Co na to poradzić? Zalać borygo może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Ok podwyższenie oleju strasznie banalna sprawa- zmieniłem miejsce parkingowe na takie które było pochylone... Zupełnie zapomniałem że to może mieć wpływ na poziom oleju. Co do uciekania wody z chłodnicy to zagadka również się wyjaśniła. W momencie gdy załącza się wentylator, jednocześnie załacza się jakaś "pompa", która sprawia że wyzuca mi płyn ze zbiorniczka (żadne bulgotanie czy coś takiego poprostu wyżuca) Bez znaczenia czy mam poziom max czy min w zbiorniczku... Co na to poradzić? Zalać borygo może? Woda nie nadaje się do układu chłodzenia. Nie żałuj tych 50zł i kup koncentrat, zalej, zobacz. Nie wiem kto Ci to robił, ale normalnie jak wymieniam chłodnice, odrazu zalewam płynem. wyleci trudno jestem w plecy, ale jestem pewien, ze jak nie wyrzucało, to nie bedzie wyrzucać. Tak poważnie, kup płyn lub koncentrat do chłodnic, tylko nie jakies boorygo czy pterygo, tylko cos lepszego, typu Glyco Shell, Qal Orlen, SWAG czerwony, poprostu jakiś lepszy płyn. Zresztą jak wolisz. Powinno ustać, bo nie jestem pewien, ale woda jak wrze zwiększa swoją obiętość, a temp 100st na wodzie to jest norma, więc może, tam pompa też coś powoduje. Najpierw zalej płyn. Pozdrourban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grey Wolf Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Wyglada na to że termostat się za późno otwiera ,robi sie ciśnienie i wyrzuca chłodziwo przez zbiorniczek wyrównawczy. I tak po trochu ubywa cieczy miałem to samo. A praktycznie nic nie widać żeby sie coś działo. Pozdrawiam. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 woda destylowana... przecież od tego cholerstwa silnik zajebiscie koroduje! zalej to szybko płynem chłodniczym;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.