Pawel Opublikowano 12 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2003 W ER jest jedna dolna śrubka, (chyba podobnie musi być w ZZ-R, ale głowy nie daję, bo nie mam tego przed oczami,) tyle że ustawione pod kątem 90 stopni do reszty, czyli w pionie. A jak nie, to zawsze m9ożna przewodem - nic sie nie stanie. Dobrze jest wtedy przepłukać układ płynem chociaż z dwa razy (jak wcześniej była woda), albo wlać większą część koncentratu, zakładając, że to co pozostało, to tylko woda. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 16 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2003 Hej, Hej ! Byłem wyjechany :) i nic nie pisałem ale dzisiaj obadam motorek i dam znać jak rozwiązałem problem wymiany płynu - może kiedyś się komuś to przyda 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 24 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Przepraszam wszystkich zainteresowanych, że jeszcze nie napisałem jak rozwiązałem problem. :( Wdałem się w chacie w mały remoncik a zrobiła się totalna rozpierducha. :P Jak się pozbieram to wezmę się za moto. Na razie jak mam wolną chwilę to wolę pojeździć :P - póki piękna pogoda :lol: , przeca nie muszę tego chyba tłumaczyć, że wolę jazdę, no ni :lol: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 No i żeby było śmieszniej temat powraca. Płyn był wymieniony w serwisie przy okazji naprawy silnika. A teraz znowu stoję przed tym samym problemem. Jednakże wiem tym razem, że przy pompce na końcu jednego węża jest korek spustowy. Ze schematu wynika, że tym korkiem spuszczę płyn tylko z silnika i części układu ponieważ na górze jest termostat. Natomiast odkręcając drugi przewód wypuszczę płyn z chłodnicy i pozostałej części układu. Jak to zrobię to dam znać jak poszło. Chciałem zamieścić schemacik ale nie wiem jak to zrobić ;( kiedyś było to jakieś łatwiejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja bym sie dołączył do tematu.Też noszę sie z zamiarem wymiany płynu w CB500 ,ale mam dziwne podejrzenia ,jak odpowietrzyć ten układ.Tam zbiorniczek jest poniżej chłodnicy :icon_mrgreen: na logikę bedzie cieżko.Czy aby trzeba było tyłek motoru do góry podnosić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja zabardzo nie rozumiem tego odpowietrzania. Nie raz zalewałem jakieś auto czy motocykl nowym płynem i nigdy ie było zadnych problemów. Jakis miesiąc temu wymieniałem w moim EN, a na wiosnę w jakiejś starej Hondzie kolegi. Spuściłem płyn, nieważne którym przewodem, czy od chłodnicy czy od pompy(byleby najniższe miejsce). Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy, zlałem z niego ten syf z mendami. Przepłukałem i przykręciłem z powrotem. Zalałem płynu chłodzącego (do chłodnic aluminiowych!!!) przez korek od chłodnicy, ale na raty, powoli, z przerwami i czekałem aż przestaną byc słyszalne bulgotania i widoczne pęcherze powietrza w chodnicy. Kiedy już zalałem chłodnicę pod korek, nalałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego, aż do kreski max. Następnie wsiadłem na moto, przejechałem się po okolicy mocniej silnik przygazowujac by się dobrze rozgrzał. Przyjechałem do domu i poszedłem do innej roboty. Pod wieczór otworzyłem korek chłodnicy, dolałem troszke płynu bo ubyło i do dzis śmiga bez żadnych ubytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 No wszystko sie zgadza.Ale ty masz korek w chłodnicy ,a ja nie.Chłodnica u mnie jest wyżej niż zbiorniczek przez który ja musze wlewac płyn.I na logike bedzie powietrze.I tu mam dylemat.Jak to cholerstwo odpowietrzyć ? Moze jak rozbiore moto na czesc i1sze to znajde jakis odpowietrznik gdzies wysoko.Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 >No wszystko sie zgadza.Ale ty masz korek w chłodnicy ,a ja nie.Chłodnica u mnie jest wyżej niż zbiorniczek >przez który ja musze wlewac płyn. etam..cos mi sie nie chce wierzyc zeby tak bylo! odkrec bak moze gdzies pod bakiem w okolicy glowki ramy pod jakims plastikiem jest ukryty korek wlewowy do chlodnicy...jesli jednak korka nie bedzie to na 100% musisz meic odpowietrznik w najwyzszym punkcie chlodnicy...a wtedy do prawidlowej wymiany plynu bedziesz musial albo wykrecic zbiorniczek i umiescic go wyzej niz chlodnica,albo za pomoca szczelnie usadowionego w zbiorniczku weza i wyprowadzonego wyzej niz chlodnica napelniac uklad..ale takie patetnty to spotkalem tylko we francuskich samochodach i watpie aby japonczyki stosowali az takie udziwnienia...PS.tak na marginesie to w wiekszosci motocykli w termostacie jest mala dziurka lub pseudo zaworek umozliwiajacy przeplyw plynu mimo zamknietego termostatu wiec po wymianie plynu wcale nei trzeba motocykla grac do czerwonego pola zeby sprawdzic czy jest poprawny obieg ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 No i na to liczę ,że coś może pod zbiornikiem i może jakiś odpowietrznik.Na dniach bede juz wszystko wiedział.Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.