Skocz do zawartości

wymiana płynu chłodzenia


bronek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W ER jest jedna dolna śrubka, (chyba podobnie musi być w ZZ-R, ale głowy nie daję, bo nie mam tego przed oczami,) tyle że ustawione pod kątem 90 stopni do reszty, czyli w pionie. A jak nie, to zawsze m9ożna przewodem - nic sie nie stanie. Dobrze jest wtedy przepłukać układ płynem chociaż z dwa razy (jak wcześniej była woda), albo wlać większą część koncentratu, zakładając, że to co pozostało, to tylko woda.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam wszystkich zainteresowanych, że jeszcze nie napisałem jak rozwiązałem problem. :( Wdałem się w chacie w mały remoncik a zrobiła się totalna rozpierducha. :P Jak się pozbieram to wezmę się za moto. Na razie jak mam wolną chwilę to wolę pojeździć :P - póki piękna pogoda :lol: , przeca nie muszę tego chyba tłumaczyć, że wolę jazdę, no ni :lol: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No i żeby było śmieszniej temat powraca. Płyn był wymieniony w serwisie przy okazji naprawy silnika. A teraz znowu stoję przed tym samym problemem. Jednakże wiem tym razem, że przy pompce na końcu jednego węża jest korek spustowy. Ze schematu wynika, że tym korkiem spuszczę płyn tylko z silnika i części układu ponieważ na górze jest termostat. Natomiast odkręcając drugi przewód wypuszczę płyn z chłodnicy i pozostałej części układu. Jak to zrobię to dam znać jak poszło.

Chciałem zamieścić schemacik ale nie wiem jak to zrobić ;( kiedyś było to jakieś łatwiejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja bym sie dołączył do tematu.Też noszę sie z zamiarem wymiany płynu w CB500 ,ale mam dziwne podejrzenia ,jak odpowietrzyć ten układ.Tam zbiorniczek jest poniżej chłodnicy :icon_mrgreen: na logikę bedzie cieżko.Czy aby trzeba było tyłek motoru do góry podnosić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zabardzo nie rozumiem tego odpowietrzania.

 

Nie raz zalewałem jakieś auto czy motocykl nowym płynem i nigdy ie było zadnych problemów.

 

Jakis miesiąc temu wymieniałem w moim EN, a na wiosnę w jakiejś starej Hondzie kolegi.

 

Spuściłem płyn, nieważne którym przewodem, czy od chłodnicy czy od pompy(byleby najniższe miejsce). Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy, zlałem z niego ten syf z mendami. Przepłukałem i przykręciłem z powrotem. Zalałem płynu chłodzącego (do chłodnic aluminiowych!!!) przez korek od chłodnicy, ale na raty, powoli, z przerwami i czekałem aż przestaną byc słyszalne bulgotania i widoczne pęcherze powietrza w chodnicy. Kiedy już zalałem chłodnicę pod korek, nalałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego, aż do kreski max. Następnie wsiadłem na moto, przejechałem się po okolicy mocniej silnik przygazowujac by się dobrze rozgrzał. Przyjechałem do domu i poszedłem do innej roboty. Pod wieczór otworzyłem korek chłodnicy, dolałem troszke płynu bo ubyło i do dzis śmiga bez żadnych ubytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko sie zgadza.Ale ty masz korek w chłodnicy ,a ja nie.Chłodnica u mnie jest wyżej niż zbiorniczek przez który ja musze wlewac płyn.I na logike bedzie powietrze.I tu mam dylemat.Jak to cholerstwo odpowietrzyć ? Moze jak rozbiore moto na czesc i1sze to znajde jakis odpowietrznik gdzies wysoko.Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>No wszystko sie zgadza.Ale ty masz korek w chłodnicy ,a ja nie.Chłodnica u mnie jest wyżej niż zbiorniczek >przez który ja musze wlewac płyn.

 

etam..cos mi sie nie chce wierzyc zeby tak bylo! odkrec bak moze gdzies pod bakiem w okolicy glowki ramy pod jakims plastikiem jest ukryty korek wlewowy do chlodnicy...

jesli jednak korka nie bedzie to na 100% musisz meic odpowietrznik w najwyzszym punkcie chlodnicy...a wtedy do prawidlowej wymiany plynu bedziesz musial albo wykrecic zbiorniczek i umiescic go wyzej niz chlodnica,albo za pomoca szczelnie usadowionego w zbiorniczku weza i wyprowadzonego wyzej niz chlodnica napelniac uklad..ale takie patetnty to spotkalem tylko we francuskich samochodach i watpie aby japonczyki stosowali az takie udziwnienia...

PS.tak na marginesie to w wiekszosci motocykli w termostacie jest mala dziurka lub pseudo zaworek umozliwiajacy przeplyw plynu mimo zamknietego termostatu wiec po wymianie plynu wcale nei trzeba motocykla grac do czerwonego pola zeby sprawdzic czy jest poprawny obieg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...