Skocz do zawartości

Skoda Octavia z silnikiem 1.9TdI oraz 2.0Tdi


Ahmed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,od dłuższego czaasu śmigam Skodą Ocatvią I 1.9tdi 110Km i musze przyznać ze jest to bardzo dobry silnik do tego auta,dobre przyśpieszenia i co najważniejsze mało pali 5.5-6,5l.

Chciałbym jak sie ma spalanie starej octavii do tej nowej octavia II z silnikiem Tdi 2.0 140KM lub 1.9Tdi 105Km pali więcej/mniej.

 

Dzięki

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,od dłuższego czaasu śmigam Skodą Ocatvią I 1.9tdi 110Km i musze przyznać ze jest to bardzo dobry silnik do tego auta,dobre przyśpieszenia i co najważniejsze mało pali 5.5-6,5l.

Chciałbym jak sie ma spalanie starej octavii do tej nowej octavia II z silnikiem Tdi 2.0 140KM lub 1.9Tdi 105Km pali więcej/mniej.

 

Dzięki

 

Pozdrawiam

hehhe sorry za OT ale musisz nieźle mulić octavkę jak tak mało Ci pali :banghead: Ja w mieście Golfem 4 tdi110 nigdy nie jestem w stanie zejść poniżej 7. Ale czy to dobrze przyspiesza, bo ja wiem. Do kulania sie wystarczy, ale mi brakuje pod nogą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehhe sorry za OT ale musisz nieźle mulić octavkę jak tak mało Ci pali :lalag: Ja w mieście Golfem 4 tdi110 nigdy nie jestem w stanie zejść poniżej 7. Ale czy to dobrze przyspiesza, bo ja wiem. Do kulania sie wystarczy, ale mi brakuje pod nogą :-)

Jak Ci brakuje pod nogą, to zmień sobie oprogramowanie :lalag: ze 110 można lekko podkręcić do 130. W fabii zmienili mi program na RS - 130KM, 310Nm i juz mi pod nogą nie brakuje. Odnośnie spalania w/w Octavii się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,od dłuższego czaasu śmigam Skodą Ocatvią I 1.9tdi 110Km i musze przyznać ze jest to bardzo dobry silnik do tego auta,dobre przyśpieszenia i co najważniejsze mało pali 5.5-6,5l.

Chciałbym jak sie ma spalanie starej octavii do tej nowej octavia II z silnikiem Tdi 2.0 140KM lub 1.9Tdi 105Km pali więcej/mniej.

 

Dzięki

 

Pozdrawiam

 

Silniki na pompowtryskach palą więcej od tych starszych na pompie VP.

 

Jeśli jeszcze nie trafiłeś to zapraszam cię na forum OCTAVIACLUB :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci brakuje pod nogą, to zmień sobie oprogramowanie :icon_mrgreen: ze 110 można lekko podkręcić do 130. W fabii zmienili mi program na RS - 130KM, 310Nm i juz mi pod nogą nie brakuje. Odnośnie spalania w/w Octavii się nie wypowiadam.

wiem, wiem spoko można nawet więcej, jednak teraz wolę benzynkę, dość mam już ciągłego klekotu i czarnej chmury dymu za sobą jak wdepnę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,od dłuższego czaasu śmigam Skodą Ocatvią I 1.9tdi 110Km i musze przyznać ze jest to bardzo dobry silnik do tego auta,dobre przyśpieszenia i co najważniejsze mało pali 5.5-6,5l.

Chciałbym jak sie ma spalanie starej octavii do tej nowej octavia II z silnikiem Tdi 2.0 140KM lub 1.9Tdi 105Km pali więcej/mniej.

 

Dzięki

 

Pozdrawiam

 

Mój ojciec posiada Octavie II z 2.0 TDI. Wcześniej miał też starszą z 1.9. Dwu litrowe palą trochę więcej. Przy takiej normalnej dynamicznej jeździe spala ok. 7l Przy bardzo ostrej ok 8l A przy autostradowej w ok. 200km/h ok. 10l i to już jest max ile ten silnik spali. Więcej tylko z przyczepą i w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że miałem Octawie I z 1.9 TDI (110 KM) a teraz mam Octawię II 2.0 TDI (144 KM). Pierwsza paliła mi około 5 -5,5 l/100 km (w cyklu mieszanym) a najmniejsze spalanie z trasy to około 4l/100 km (jechałme na rezerwie i komputer pokazywał, ze do domu paliwa mi nie starczy - starczyło i TIRy mnie nie wyprzedzały :icon_evil: ). Silnik 2.0 jest sporo bardziej dynamiczny (skrzynia 6-tka pewnie tez ma z tym coś wspólnego) ale najmniejsze spalanie pryz delikatnej jeździe to 5,5-6l/100 km a jak jeźdze szybciej to więcej. Róznica jest bardzo wyraźna (na niekorzyść 2.0 TDI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie samochody służbowe to właśnie Octavie 2.0 TDI. Przy stylu jazdy "jak to służbówką :icon_razz: " komputer pokazuje spalanie w okolicach 8 +/- 0.5 l/100km, więc nie jest źle. Domowe użytkowanie to pewnie z litr mniej. Samochód fajny, wygodny ale dość czesto odwiedzający serwisy - to chyba jednak jest spowodowane sposobem użytkowania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie samochody służbowe to właśnie Octavie 2.0 TDI. Przy stylu jazdy "jak to służbówką :icon_razz: " komputer pokazuje spalanie w okolicach 8 +/- 0.5 l/100km, więc nie jest źle. Domowe użytkowanie to pewnie z litr mniej. Samochód fajny, wygodny ale dość czesto odwiedzający serwisy - to chyba jednak jest spowodowane sposobem użytkowania.

Pozdrawiam

 

Chyba tak bo miałem już 3 Skody, wszystkie w TDI i z żadną nie było jakichkolwiek problemów. Każda zrobiła przynajmniej 120 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem już 3 Skody, wszystkie w TDI i z żadną nie było jakichkolwiek problemów. Każda zrobiła przynajmniej 120 tyś.

Moja Felicia zrobiła 165 kkm bez jednej awarii :icon_question: i nadal jeździ, a 120 kkm na Octavii TDI to bardzo niewiele.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, wam tylko tyle że nie powinno się równać silnika 1,9TDI na pompie VP37, z silnikiem 2,0TDI na pompowtryskiwczach. Chyba logiczne jest że silnik 2,0 mocy 140KM, dysponujący większym momentem obrotowym nie będzie palił mniej od 110 konnego Diesla na tradycyjnej pompie wtryskowej. Dynamika jazdy silnikiem na PD jest znacznie inna i sama sie prosi o wykorzystanie mocy jaką dysponuje. Więc wedlug mnie ten litr w te czy wew te na silniku dużo mocniejszym to jest jak kropla w morzu. Ztym że silnika na PD w życiu tyle nie przejedzie kilometrów co silniki na pompie VP. Podstawowym elementem jest dobra ropa, najlepiej verva lub coś podobnego z górnej półki. Chociaż silnika PD potrafią przejechać duże przebiegi... ale nowa Skoda to już nie to samo co Skoda z rocznika 97-2001. w ogóle skoda to nie to co VW, mimo zastosowania tych samych podzespołów i elementów silnika, które pozornie są takie same.

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, wam tylko tyle że nie powinno się równać silnika 1,9TDI na pompie VP37, z silnikiem 2,0TDI na pompowtryskiwczach. Chyba logiczne jest że silnik 2,0 mocy 140KM, dysponujący większym momentem obrotowym nie będzie palił mniej od 110 konnego Diesla na tradycyjnej pompie wtryskowej. Dynamika jazdy silnikiem na PD jest znacznie inna i sama sie prosi o wykorzystanie mocy jaką dysponuje. Więc wedlug mnie ten litr w te czy wew te na silniku dużo mocniejszym to jest jak kropla w morzu. Ztym że silnika na PD w życiu tyle nie przejedzie kilometrów co silniki na pompie VP. Podstawowym elementem jest dobra ropa, najlepiej verva lub coś podobnego z górnej półki. Chociaż silnika PD potrafią przejechać duże przebiegi... ale nowa Skoda to już nie to samo co Skoda z rocznika 97-2001. w ogóle skoda to nie to co VW, mimo zastosowania tych samych podzespołów i elementów silnika, które pozornie są takie same.

 

Pozdrawiam

urban

 

Tu się z tobą w ogóle nie zgadzam! Jeździłem nowym passatem i nową octavią i to są takie same samochody. Zawieszenie identyko, hałas taki sam. Dla mnie te 2 samochody różnią się karoserią, znaczkiem na masce i chorą cenę w przypadku VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...