Skocz do zawartości

Olej w odmie, obudowie filtra i na tylnym kole :/


bobek358
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Dzisiaj byłem sobie polatać na motorze, tzn jechałem załatwić jedną sprawę - trasa 100 km i jak już wracałem do domu to leciałem sobie tak z 160 - 180 km/h i jak już wjechałem do swojego miasta tyle koło dostało chwilowego poślizgu (na szczęście opanowałem motocykl i obeszło się bez dzwona ...) myślę że to pewnie przez tą studzienkę na ulicy i kitowy asfalt. Wracam do domu a tam zonk - tylna opona uwalona od oleju, z odpowietrzenie obudowy filtra (rurka idące od obudowy filtra na dół za silnikiem) kapie olej, sprawdzał odmę (odłączam przy obudowie filtra a z wężyka leci olej - trochę go tam było). I teraz myśle co jest nie tak, raz mi się tak stało już i myślałem że miałem za wysoki poziom oleju i wywalił go górą, ale jednak nie. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczna sytuację w swoim UAZie. Po dłuższej jeździe miałem dużo oleju w filtrze powietrza. Po sprawdzeniu cisnienia spręzania - silnik już osiągnął swój kres. Po kapitalce nawet kropla oleju nie wyleciała z odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ze silnik ci sie konczy. Slabe pierscienie i przy wysokich szybkosciach obrotowych przedmuchuje ci olej do skrzyni korbowej i odmy.

 

Adam M.

 

Hmm ale to dziwne bo gdyby pierścienie przepuszczały to chyba raczej by olej sie wypalał a nie waliło go odmą :/ w końcu odma jest u góry silnika (nad deklem rozrządu) to jak niby olej ma się przedostać z komory spalania do komory wałków rozrządu i dalej do odmy :/ ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki teraz już chyba zrozumiałem jakiego formatu jest problem - niestety ogromny.

Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy przestawiony rozrząd dokładnie na wałku wydechowy o jeden lub dwa ząbki (wałek jest "opuźniony" do ustawień fabrycznych) może dawać takie same efekty ? Czy raczej jednak silnik jest dno bo tego oleju to dzisiaj było na prawdę sporo :/ żeby nie skłamać może wyleciało z 100, 200 ml. a nie licze tego co było na tylnym kole :/

 

Dodano:

 

Dzięki wam wszystko za pomoc, ale na moje szczęście diagnoza była błędna.

Tak jak przypuszczałem, takie sam efekt (olej przez odmę) daje przestawiony rozrząd.

Wałek wydechowy był przestawiony o 2 ząbki (opóźniony) i wydaje mi się ze to z mojej winy, ale poprawiłem i jest wszystko ok. Latałem teraz do 180 i nic do filtra nie poleciało. Miałem też odłączoną odmę przy filtrze i zatkałem palcem - nie ma praktycznie żadnych zasysań wypychania powietrza (minimalne jest przy obrotach z czerwonego pola, ale to chyba logiczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo ci gratuluje.

Nie wpadlbym na to ze mozna sobie samemu przestawic rozrzad, ale jak widac wszystko mozna :P

 

Adam M.

 

No niestety nie mam jeszcze takiego doświadczenia w mechanice jak Ty, ale się uczę.

Człowiek uczy się całe życie na swoich błędach, teraz będę pamiętał aby sprawdzić zawsze 3 razy rozrząd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...