bobek358 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Siema Dzisiaj byłem sobie polatać na motorze, tzn jechałem załatwić jedną sprawę - trasa 100 km i jak już wracałem do domu to leciałem sobie tak z 160 - 180 km/h i jak już wjechałem do swojego miasta tyle koło dostało chwilowego poślizgu (na szczęście opanowałem motocykl i obeszło się bez dzwona ...) myślę że to pewnie przez tą studzienkę na ulicy i kitowy asfalt. Wracam do domu a tam zonk - tylna opona uwalona od oleju, z odpowietrzenie obudowy filtra (rurka idące od obudowy filtra na dół za silnikiem) kapie olej, sprawdzał odmę (odłączam przy obudowie filtra a z wężyka leci olej - trochę go tam było). I teraz myśle co jest nie tak, raz mi się tak stało już i myślałem że miałem za wysoki poziom oleju i wywalił go górą, ale jednak nie. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Takie ze silnik ci sie konczy. Slabe pierscienie i przy wysokich szybkosciach obrotowych przedmuchuje ci olej do skrzyni korbowej i odmy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Niestety Adam ma chyba rację,miałem też 550 GSX-a ,żeby być w 100 % pewnym pomierz cisnienie w silniku.Olej jest też wywalany przez odmę jak są bardzo lużne prowadnice zaworowe.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Miałem identyczna sytuację w swoim UAZie. Po dłuższej jeździe miałem dużo oleju w filtrze powietrza. Po sprawdzeniu cisnienia spręzania - silnik już osiągnął swój kres. Po kapitalce nawet kropla oleju nie wyleciała z odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Takie ze silnik ci sie konczy. Slabe pierscienie i przy wysokich szybkosciach obrotowych przedmuchuje ci olej do skrzyni korbowej i odmy. Adam M. Hmm ale to dziwne bo gdyby pierścienie przepuszczały to chyba raczej by olej sie wypalał a nie waliło go odmą :/ w końcu odma jest u góry silnika (nad deklem rozrządu) to jak niby olej ma się przedostać z komory spalania do komory wałków rozrządu i dalej do odmy :/ ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 wali Ci ciśnienie do silnika i wywala olej przez odpowietrznik odme! Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...61entry909261 Coś tam rozważaliśmy Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...61entry909261 Coś tam rozważaliśmy Pozdrawiam! Dzięki teraz już chyba zrozumiałem jakiego formatu jest problem - niestety ogromny.Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy przestawiony rozrząd dokładnie na wałku wydechowy o jeden lub dwa ząbki (wałek jest "opuźniony" do ustawień fabrycznych) może dawać takie same efekty ? Czy raczej jednak silnik jest dno bo tego oleju to dzisiaj było na prawdę sporo :/ żeby nie skłamać może wyleciało z 100, 200 ml. a nie licze tego co było na tylnym kole :/ Dodano: Dzięki wam wszystko za pomoc, ale na moje szczęście diagnoza była błędna.Tak jak przypuszczałem, takie sam efekt (olej przez odmę) daje przestawiony rozrząd.Wałek wydechowy był przestawiony o 2 ząbki (opóźniony) i wydaje mi się ze to z mojej winy, ale poprawiłem i jest wszystko ok. Latałem teraz do 180 i nic do filtra nie poleciało. Miałem też odłączoną odmę przy filtrze i zatkałem palcem - nie ma praktycznie żadnych zasysań wypychania powietrza (minimalne jest przy obrotach z czerwonego pola, ale to chyba logiczne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 No i bardzo ci gratuluje.Nie wpadlbym na to ze mozna sobie samemu przestawic rozrzad, ale jak widac wszystko mozna :biggrin: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 No i bardzo ci gratuluje.Nie wpadlbym na to ze mozna sobie samemu przestawic rozrzad, ale jak widac wszystko mozna :P Adam M. No niestety nie mam jeszcze takiego doświadczenia w mechanice jak Ty, ale się uczę. Człowiek uczy się całe życie na swoich błędach, teraz będę pamiętał aby sprawdzić zawsze 3 razy rozrząd ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.