Skocz do zawartości

egzotyka... czyli jak się jeździ BMW


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszua - jak dla mnie trochę za dużo o Twojej motohistorii, a za mało konkretów o BMW. Poza tym trochę błądzisz wokół tematu, bo niby piszesz ogólnie o motocyklach BMW (taki tytuł artykułu), ale z drugiej strony "żadnego długonogiego turystycznego enduro" - sam w dalszej części tekstu odnotowujesz że RxxxxGS są najlepiej sprzedającymi się beemkami. RS jest modelem znacznie mniej popularnym od GSów, więc tak naprawdę najbardziej typowe BMW to właśnie "długonogie turystyczne enduro". Czyli po prostu tytuł artykułu trochę chybiony.

 

Trochę też merytorycznie się rozmijasz z prawdą, bo np. ABS nie jest montowany seryjnie we wszystkich modelach do dziś, tym bardziej grzane manetki. R to roadster, a nie rockster. Rockster jest specjalną edycją klasycznej Rki. No i gdzie tam Berlin, a Bawaria... :crossy:

 

Wiem, że czepiam się szczegółów, ale z drugiej strony artykuł zamieszczony w necie zobowiązuje do pisania bardzo rzetelnego. Szkoda by było, żeby niejasności i błędy w tekstach Moto Magazynu były powielane przez mniej doświadczonych motonitów.

 

Ogólnie - Moto Magazyn wciąż mocno odbiega od profesjonalnych publikacji, co nie zmienia faktu, że szczerze Wam kibicuję i życzę sukcesów w przyszłości. ;)

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisów motocykli jest w sieci mnóstwo: jakby tak poczytać, to praktycznie każdy jest super, każdy mało pali, jest elastyczny na niskich biegach, itp nawet w opisach typowych plastików pojawiają się określenia "wygodny", w związku czym słowa jakoś dziwnie się dewaluują w tych tekstach... 9/10 opisów zawiera te same stwierdzenia, bez dokonywania porównań. w tej sytuacji wybieranie czegoś dla siebie... o tym właśnie chciałem napisać, bo o to mnie ludzie pytali - ci, którzy byli zainteresowani zakupem bmw i dla tych, którzy szukają alternatywy dla fazera czy dużego bandita jest ten tekst. nie miało być "wygodny, elastyczny", tylko konkretnie: dlaczego ten i z uwypukleniem przewag nad konkurencją

w tym kontekście wcale nie uważam artykułu za chybiony: to, że akurat lepiej się sprzedają modele gs nie ma w tym przypadku znaczenia - ja wybrałem inny i o nim pisałem. gdybym nie wspomniał o poziomie sprzedaży gs-a też zwróciłbyś na to uwagę..? z drugiej strony trudno, żebym pisał szerzej o gs-ie (i innych), skoro go nie znam, nieprawdaż?

dalej: nigdzie nie ma mowy o tym, że abs jest seryjnie montowany we _wszystkich_ modelach; jest wspomniane że jest często lub przeważnie, oraz że jest montowany od dawna - w porównaniu z wytworami małych żółtych ludzików. oraz że większość rs-ów na rynku wtórnym jest w nieseryjne dodatki wyposażona

co do nazwy modelu "r" to po prostu muszę jeszcze raz sprawdzić, jeśli masz rację - będzie skorygowane

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jeszua!

 

Czy jako posiadacz motocykla ze stajni BMW może Kolega polecić jakieś ciekawe strony / fora o tematyce BMW. Znalazłem strony BoxerMoto i BMWKlubMotocykle. Jest coś jeszcze w Polskim internecie ciekawego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jeszua!

 

jaki tam ze mnie pan... :buttrock:

przyznaję się, że nie bardzo mnie kręcą klubowe klimaty, więc innych stronek nie znam. z resztą nawet na te (boxer-motor) zaglądam raczej od przypadku do przypadku. porad przed zakupem poszukiwałem na boxer-motor, od gościa stamtąd z resztą pochodzi moja maszyna

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dodam swoje 3 grosze z racji ujezdzania "11"

Siodla jak dla emeryta, z niezaleznie regulowana wysokoscia wobec siodla dla pasazera

Ergonomia - perfekyjnie dopracowana - wszystko na swoim miejscu, intuicyjna obsluga

Jakosc wykonania duzo lepsza niz u konkurencji

Prosta i niezawodna konstrukcja

 

R1100R bo takim jezdze, posiadaz dodatkowo /standart/ amortyzator skretu.

pozdr.

p.

ps

wady : zakrety nie stanowia takiej przyjemnosci jak np w ducatii ale przeciez to moto dla "emeryta" :)

abs wrazliwy na stan akumulatora

ps2

strony www na rynku polskim gdzie cos mozna sie dowiedziec to boxer-motor i bmw klub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...