Skocz do zawartości

Wymiana pierścieni


Jagdtiger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się zorientować ile może mniej więcej kosztować wymiana pierścieni w silniku 4-suwowym. Chodzi konkretnie o silnik do Kawki Z 750.

 

Ostatnio nawet nie mam czasu zajrzeć do mechaniora, żeby się dowiedzieć o orientacyjne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są koszty części do Kawy, ale jak dowiadywałem się o ceny w Yamasze to wygląda to tak ok 200 zł kpl pierścieni na jeden tłok + uszczelka pod głowicę (co njmniej, ale zalecam wymienić wszystkie) ok 200 zł wymiana to zależy gdzie od 200 - 500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobic szlif bloku, znaczy sie cylindrow. zalozyc tloki na pierwszy szlif, dobrze byloby wymienic sworznie wraz z ich lozyskami. Chociaz jakis czas temu Pawel pisal, ze teraz robi sie remont silnika na tlokach nominalnych, a on siedzi blizej tematu. Zapytaj jego najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jagdtiger powiem tak - w starych R4 nie opłaca się robić remontów w mojej Suzi 550 obliczyłem - pierścienie 900 + planowanie głowicy (koniecznie) 120, wymiana uszczelniaczy(warto) 50 + komplet uszczelek 220 + robota 300 = 1370 i to nie jest wcale kompletny remont (jeszcze tłoki i cylindry itp), opłaci się tylko jeżeli będziesz wiedzia że jezdzisz tym moto następne 5 lat (i masz 5 lat spokoju).

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam go sprzedać i po prostu Kawka bierze trochę oleju. Dlatego pomyślałem że polecę nowemu właścicielowi wymianę pierścieni. Następne 5 lat to zamierzam jeździć Hornetem...

 

Jak bierze olej to dymi - kiedy?

- jak przy odejmowaniu gazu z wysokich obrotów to uszczelniacze (dużo tańsze)

-jak przy dodawaniu gazu na wysokich obrotach to pierścienie

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam go sprzedać i po prostu Kawka bierze trochę oleju. Dlatego pomyślałem że polecę nowemu właścicielowi wymianę pierścieni. Następne 5 lat to zamierzam jeździć Hornetem...

 

*** Z zamierzeniami roznie bywa. Mozliwe ze bedziesz jezdzil Kawa dalej:))).

Warto by sie dowiedziec co padlo i w tym celu zrobic probe sprezania, po czym powtorzyc ja z dolaniem oleju do cylindrow. Jezeli cisnienie wzrosnie to znaczy ze padly pierscienie, jezeli nie - uszczelnienie prowadnic zaworowych.

To ostatnie jest prawie pewne.

W starej japonii cylindry i tloki sa b.odporne, dlatego rutynowo robi sie wymiane pierscieni do nominalnych tlokow. Przedtem jednak trzeba pomierzyc blok i tloki, czy sie mieszcza w wymiarach. Uwazam rowniez ze sens ma wymiana pierscieni na orginalne ( chociaz drogie ) - po jakichkolwiek polskich dorubkach spodziewalbym sie raczej rzeczy jak najgorszych - do calkowitej rozwalki silnika wlacznie ( przyklad - pierscienie Motus z odlazacym chromem ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...